جمعه 25 مرداد 1387

جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئيس جمهور: خود آقای کردان بايد در قبال مدرکش پاسخگو باشد، فارس


خبرگزاری فارس: جوانفکر گفت: آقای کردان در سالهای قبل از اين دولت مدرک مزبور را دريافت کرده‌اند و خودشان بايد در قبال مدرک مزبور پاسخگو باشند، ضمن اينکه مجلس شورای اسلامی هم با وظايف قانونی خود آشناست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئيس جمهور در پاسخ به پيامهای مخاطبان درباره جديدترين يادداشت وبلاگ خود (javanfekr.ir) که در نقد اثرگذاری رسانه‌ها در مدرک گرايی مسئولان نوشته است، به انتقاد برخی مخاطبان درباره مسائل مطرح شده پيرامون مدرک تحصيلی علی کردان وزير جديد کشور اظهار داشت: هيچ دستگاهی در کشور نمی تواند مستقيما يا مستقلا مدرک تحصيلی خارجی را مستند استخدام يا ملاک ارزشيابی استخدامی قرار دهد. همه مدارک علمی خارج از کشور بايد در وزارت علوم مورد تاييد قرار گيرد و بدون اين تاييديه، هيچ مدرک تحصيلی خارجی معتبر نيست.
وی در ادامه پاسخ به يکی از مخاطبان وبلاگ خود افزود: آقای کردان بايد خودشان پاسخگوی مدرک تحصيلی شان باشند. اين مساله ربطی به دولت نهم ندارد و ما هر گونه رفتار خلاف قانون را از هر کس که باشد مردود و مذموم می دانيم
جوانفکر ادامه داد: بايد کمی صبر کنيم تا آقای کردان مستندات بيشتری دال بر درستی و صحت مدرک خود را ارائه دهد. اگر مدرک ايشان واقعا جعلی باشد، هرگونه سوء استفاده از آن جرم است و بايد در دادگاه صالحه مورد رسيدگی قرار گيرد.
وی با بيان اينکه آقای کردان هنوز فرصت دفاع از خود را دارند، تصريح کرد: سرنوشت اين انقلاب و نظام و دولت نهم به افراد گره نخورده است؛ مطمئنا اشتباه و خطا از هرکس که باشد پذيرفتنی نيست و ما خودمان در موضع طلبکار هستيم، ما نيامده ايم که نظام و مصالح نظام را فدای افراد کنيم؛ اين را از روز اول قبول نداشتيم و الان هم پای آن ايستاده ايم.
مشاور مطبوعاتی رئيس جمهور در پاسخ به يکی ديگر از مخاطبان خود که از وی پرسيد در صورت اثبات جعلی بودن مدرک کردان آيا آقای احمدی نژاد حاضر به عذرخواهی خواهد بود، گفت: مطمئن باشيد که اگر لازم شد، رئيس جمهور از مردم عذرخواهی خواهند کرد؛ ايشان پيشتر هم از مردم عذرخواهی کرده است و اگر لازم باشد در باره هر موضوعی، دست مردم را می بوسيم و می گوييم اشتباه کرديم.
جوانفکر خاطرنشان کرد: ايشان در سالهای قبل از اين دولت مدرک مزبور را دريافت کرده‌اند و خودشان بايد در قبال مدرک مزبور پاسخگو باشند، ضمن اينکه مجلس شورای اسلامی هم با وظايف قانونی خود آشناست.
وی در پاسخ به يکی ديگر از مخاطبان خود که از مدرک کردان دفاع کرده و مخالفان وزير کشور را به دروغگويی متهم کرد، اظهار داشت: بنده با کسانی که وزير کشور را متهم به دروغگويی کرده اند همصدا نشده ام؛ آنها در مورد مدرک تحصيلی آقای کردان تشکيک کرده اند و بديهی است ايشان بايد در اين باره توضيح لازم و اقناع کننده را به مخاطبان بدهند. مدرک تحصيلی آقای کردان مربوط به قبل از دولت نهم است و مسئوليت آن متوجه رئيس جمهور يا دولت نهم نيست و خود آقای کردان وظيفه دارند به تنوير افکار عمومی در اين زمينه بپردازند.
مشاور مطبوعاتی رئيس جمهور در ادامه پاسخ خود به اين مخاطب وبلاگی تاکيد کرد: اين برداشت شما درست نيست که تشکيک کنندگان درباره مدرک تحصيلی آقای کردان يا هر کس ديگر را مخالف نظام و رهبری تلقی کنيم.

Copyright: gooya.com 2016