چهارشنبه 30 مرداد 1387

مشايی: قسم به همه نمازهايی که خوانده ام "دوستی با مردم اسرائيل" عين آموزه‌های دينی است، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : «اين که مسلمان‌ها بگويند کار ما درست است بقيه اشتباه می‌گويند يعنی ۵/۵ ميليارد انسان را از دايره انسانيت خارج کنيم... تاريخ را نگاه کنيد آيا پيامبر برای انتقال پيامش به کسی زور گفت، کسی را مجبور کرد؟ به تمام نمازهايی که خوانده‌ام قسم می‌خورم منطقی که صف‌بندی می‌کند باطل است، باطل است، باطل است»


اسفنديار رحيم مشايی گفت: اين حرف‌هايی که بنده می‌زنم عين آموزه‌های دينی است؛ هر کسی شک دارد برای بحث ۱۰۰ ساعته آماده هستم. صدا کنيد بگوييد مشايی چه می‌گويی؟ تا بگويم تو هم لذت می‌بری.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از فارس، رحيم مشايی در مراسم ثبت ميراث معنوی نيمه شعبان اظهار داشت: ميراث می‌تواند متنوع باشد و در اين تکثر جلوه‌های متعدد زندگی بشری را تصوير کند. بديهی است در اين تکثر هر يک از مواريث از آن جهت که محصولی ممتاز‌تر در جريان زندگی است و می‌تواند منشاء تأثيرات عميق‌تر برای حال و آينده باشد از اهميت و ارجمندی بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: دستگاه مسئول جهانی که به تازگی ثبت ميراث معنوی را آغاز کرده است دوره و فصل جديدی را در زندگی بشری رقم زده است. هر يک از اين مواريث که به ثبت می‌رسد نشانه هم‌افزايی مردمان در جهان است اگر روزی انسانی در غاری زندگی می‌کرد و اطلاعات آن در حد همان غار بود و تعلقات محدود در زندگی او مطرح بود امروز دامنه اطلاعات انسان بسيار وسعت پيدا کرده است، انسان بزرگتر از جهان است هيچ نقطه‌ای از عالم نيست که به انسان مربوط نباشد هيچ نقطه از عالم نيست که در آن منظوری از انسان وجود نداشته باشد امروز ما جزء کوچکی از جهان هستيم.

معاون رئيس جمهوری ادامه داد: انسان متعلق به همه عالم است و همه عالم متعلق به انسان است انفکاک جهانی که به وجود آمده است تنها به دست قدرت‌ها بوده است در تمام تاريخ جنگی بين مردم و مردمی ديگر وجود نداشته است اين موضوعيت ندارد منطق ندارد جنگ‌ها بين قدرت‌ها بوده است. تمام کسانی که در جهت تفکيک مردم کوشيده‌اند در نهايت شکست خورده‌اند.

رحيم مشايی افزود: انسان‌ها به سمت هم می‌آيند، انسانها همديگر را می‌خواهند اين فطرت انسانی است انسان‌ها خدا خواه هستند آنها که در تاريخ به دنبال صف‌بندی بين انسان‌ها بوده‌اند اگرچه در دوره‌ای به هدف رسيده‌اند اما سرانجام نتيجه‌ای نگرفته‌اند.

مشايی در ادامه گفت: تاريخ يکصد‌سال گذشته را اگر تحليل کنيد می‌بينيد صف‌بندی‌های جنگ‌های جهانی الان چه شده است يکی از مبناهای دکترين اين دولت اين انتقاد بزرگ احمدی‌نژاد از مديريت دنياست با اين مضمون که دنيای سياست امروز مبانی‌اش، صف‌بندی‌های جنگ جهانی دوم است منطقی که در مدار جهانی سياست دنبال می‌شود ادامه همان نگاه پيروزمندان جنگ جهانی دوم است.

وی اظهار داشت: جامعه جهانی ديگر اين را برنمی‌تابد. بسرعت انسان‌ها به هم نزديک می‌شوند و در اين فضا است که مردم می‌خواهند آثاری را در مقياس جهانی ثبت کنند به اين معنا که اين آثار متعلق به جهان است. منطق منشور ملل متحد نيز غير از اين نيست.

رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری تصريح کرد: می‌گويند صف‌بندی مومن و کافر وجود دارد اين صف‌بندی وقتی اصالت دارد که فرصت‌ها را برای انتخاب انسان‌ها فراهم بياوريد و انسان‌ها به مفهوم واقعی آزادی انتخاب خود را انجام دهند اين که مسلمان‌ها بگويند کار ما درست است بقيه اشتباه می‌گويند يعنی ۵/۵ ميليارد انسان را از دايره انسانيت خارج کنيم بنده افتخار می‌کنم پيرو مذهب اماميه جعفری هستم اينکه بقيه را از دايره خارج کنيم درست نيست ما در ارائه پيام به دنيا که صف‌بندی نمی‌کنيم آيا برای پيامبر ما بين يهوديت و مسيحيت تفاوت بود؟ اين روشن است پيامبر خواستگاهش رحمةاللعالمين است.

رحيم مشايی افزود: در مقام ابلاغ پيام انسانی مرز نمی‌شناسيم مومن يا کافر نمی‌شناسيم اينکه پيرو کدام فرقه است نمی‌شناسيم آيا در جامعه اسلامی همه انديشه‌ها يکسان است؟ به قول بعضی‌ها، بعضی مسلمان‌ها از نظر مبانی فکری شايد از ما دورتر باشند. در اين سير حرکتی که به جلو می‌آييم انسان است که به انسان نزديک می‌شود.

وی تصريح کرد: اين حرف‌هايی که بنده می‌زنم عين آموزه‌های دينی است هر کسی شک دارد برای بحث ۱۰۰ ساعته آماده هستم صدا کنيد بگوييد مشايی چه می‌گويی؟ تا بگويم تو هم لذت می‌بری، اين عين آموزه‌های دين است.

معاون رئيس جمهوری گفت: تاريخ را نگاه کنيد آيا پيامبر برای انتقال پيامش به کسی زور گفت، کسی را مجبور کرد؟ به تمام نمازهايی که خوانده‌ام قسم می‌خورم منطقی که صف‌بندی می‌کند باطل است، باطل است، باطل است.

رحيم مشايی اظهار داشت: کسی که غير از دين جعفری دارد نه آن است که نمی‌خواهد ايمان بياورد، نه آن است که آن را ديده است و خوشش نيامده است، به پير و به پيغمبر، نديده، نفهميده و نسنجيده است ما بايد اينها را ارائه کنيم.

وی گفت: من گفته‌ام زمان آنکه دينی در دنيا جهانی شود گذشته است. گفته‌اند پس امام زمان چيست من امروز را می‌گويم من به آمريکا که مدعی است می‌خواهد دينش را در دنيا جهانی کند می‌گويم.

معاون رئيس جمهوری ادامه داد: بنده گفته‌ام که مردم آمريکا از نظر ارتباطات يکی از برترين‌های دنيا هستند منتهی کلمه ارتباطات از صحبت‌های بنده حذف شده است. اصلا ملت برتر در دنيا وجود ندارد ما به سمت يکی شدن می‌رويم. چقدر نفهمی‌، چقدر دروغ، ستم و ظلم. مشايی مهم نيست. چرا حقيقت مثله می‌شود تصوير من را بگيريد برای همه عالم پخش کنيد همين اينترنت و ارتباطات بود که باعث شد صحبت‌های احمدی‌نژاد رئيس جمهوری ايران برای ۵۰۰ ميليون مخاطب بصورت آنلاين از دانشگاه کلمبيا در دنيا پخش شود.

رحيم مشايی گفت: فلسفه آفرينش با قيام حضرت مهدی (عج) محقق می‌شود. پرونده‌ای که برای مهدويت ثبت می‌شود از همه مواريث جهانی تعلقش به همه دنيا بيشتر است عين اکسيژن می‌ماند.

مشايی ادامه داد: منطق مهدويت منطق تحميل خودمان به دنيا نيست اينکه کسی که اين منطق را می‌پذيرد مثل من بايد بشود خطای آشکار است همه ما بايد بشويم.حضرت مهدی متعلق به همه دنياست و با همگان گفت‌وگو می‌کند جنگ و خونريزی برای امام زمان نيست امام زمان زيباست است و زيبايی‌ها با کسی جنگ ندارند اين جنگ که قبل از ظهور امام زمان مطرح می‌شود جنگ بين مردم و نامردم است و اين جنگ‌ها مقدمات ظهور حضرت است.

Copyright: gooya.com 2016