شنبه 2 شهریور 1387

کيست و چه کرد... مسعود کردپور؟ داود آزادفر، آژانس خبری موکريان

تا زمانی که اين بزرگواران دار فانی را وداع نگويند و به جاودانه تاريخ نپيوندند نامهای بزرگوارشان کمتر بر سر زبانها می آيد و بطوری شايسته از آنان قدردانی نخواهد شد . بياييد دست در دست هم اين طلسم نا مولود را شکسته و قدر و ياد بزرگانمان را نه پس از مرگ بلکه هيچگاه از ياد نبريم .

در رابطه با بازداشت مسعود کردپور ژورناليست و فعال حقوق بشر کردستان گفتگويی با برادر ايشان خسرو کردپور ترتيب داده ام تا بيوگرافی زندگی ايشان را تقديم تمام وجدانهای بيدار نماييم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مسعود کردپور در فروردين ماه سال ۱۳۵۰ شمسی در يکی از خانواده های کرد ايرانی در سقز ديده به جهان گشود و با وجود فشارهای زياد منطقه ای و فقر اقتصادی که دامن بيشتر فرزندان اين خاک و بوم را گرفته است توانست همانند ساير افراد خانواده مقاطع مختلف تحصيلی را طی نمايد در ابتدا در رشته جغرافيا از دانشگاه اصفهان با مدرک تحصيلی ليسانس جغرافيای طبيعی فارغ اتحصيل گرديد ومتعاقب آن برای ادامه تحصيل به تهران رفت و نهايتا به دريافت مدرک فوق ليسانس در رشته جغرافيای سياسی از دانشگاه نايل گرديد. در اين مدت کاک مسعود همواره به امر تدريس و آموزش در مقاطع مختلف تحصيلی در استانهای آذربايجان غربی و تهران اشتغال داشته و در مجموع افتخار ۲۱ سال خدمت در امر تعليم و تربيت فرزندان اين آب و خاک را در کارنامه خود دارد.

از جمله ديگر اقدامات اين معلم دلسوز می توان به موارد زير اشاره نمود:
۱- عضويت در انجمن دفاع از محيط زيست شهرستان بوکان
۲- بنيانگذار بنياد دموکراسی و حقوق بشر کردستان ايران
۳- اشتغال به امر روزنامه نگاری و اطلاع رسانی و تحليل موضوعات مختلف سياسی و اجتماعی روز در طی سالهای گذشته بطور حرفه ای

مسعود کردپور در طی ۱۰ سال گذشته همواره در عرصه اطلاع رسانی و موضوعات حقوق بشری يکی از فعال ترين روزنامه نگاران کرد به شمار می آيد که ندای مردم سرزمينش را از طريق رسانه های داخلی و خارجی به گوش جهانيان رسانده است و تا به امروز بارها از سوی نهادهای حکومتی مورد بازداشت و تبعيد قرار گرفته است.

واقعيت اين است که اين اقدامات نتوانسته است اراده و عزم راسخ اين فعال حقوق بشر را از رسيدن به اهداف والای انسانی که همانا دفاع از حقوق بنيادين انسانها آنگونه که در اعلاميه جهانی حقوق بشر تصريح شده است باز دارد.

حال ۱۰ روز از بازداشت اين معلم بزرگوار که هميشه به دانش آموزانش درس برادری و برابری و به جهانيان فرياد مظلوميت ملتش را رسانده است می گذرد در اينجا بايد به اين حقيقت اعتراف نماييم که کاک مسعود نه تنها برای مردم کردستان بلکه برای تمامی ايرانيان الگوی آزادگی و فداکاری است . پس بياييد دست در دست هم بازداشت وی را محکوم نموده وقدر بزرگانمان را همواره در هر زمان و مکانی پاس داريم.

داود آزادفر - مهاباد

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کيست و چه کرد... مسعود کردپور؟ داود آزادفر، آژانس خبری موکريان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016