دوشنبه 4 شهریور 1387

عبدالله ناصری: بدنه عمومی جبهه اصلاحات بر کانديداتوری خاتمی پافشاری می‌کند، ايسنا


يک عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران گفت: در جلسات شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات، هنوز بحث "بعد از خاتمی" مطرح نشده است؛ چراکه بدنه‌ جبهه‌ اصلاح‌طلبی معتقد است تنها خاتمی می‌تواند محوريت اجماع اصلاح‌طلبان قرار بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: اعضای جبهه اصلاحات به اين جمع‌بندی رسيده‌اند که آقای خاتمی با توجه به ظرفيتی که برای ايجاد اجماع سراسری در ميان اصلاح‌طلبان دارند، می‌توانند محور ائتلاف اصلاح‌طلبان باشند و ايشان نيز پس از بررسی‌ها و گفت‌وگوها و نيز مطالعه شرايط و ويژگی‌های فضای سياسی نظر نهايی خود را اعلام خواهند کرد که البته اصلاح‌طلبان اميد دارند ايشان با نظر موافق نامزدی خود را اعلام کنند.

وی افزود: پيش‌بينی ما اين است که آقای خاتمی تا پاييز به جمع‌بندی خواهند رسيد و نظر نهايی خود را اعلام می‌کنند اما اگر به هر دليلی ايشان به جمع‌بندی نرسند جبهه اصلاحات بايد بحث انتخاب کانديدای ديگری را مطرح کند که البته تاکنون به هيچ وجه در اين زمينه گفت‌وگويی صورت نگرفته است؛ چراکه اکثر احزاب جبهه اصلاحات (علاوه بر حزب اعتماد ملی) معتقدند، تنها خاتمی است که می‌تواند محور اتفاق نظر در جبهه‌ اصلاحات و نيز مردم باشند.

ناصری همچنين تاکيد کرد که در صورت عدم حضور آقای خاتمی، بحث‌های جديدی درباره‌ چگونگی حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث "بعد از خاتمی" هنوز مطرح نشده است البته هر کدام از آقايانی که در خود آمادگی می‌بينند، جلسات و بررسی‌هايی هم دارند و برخی از احزاب نيز کماکان بر "نامزد حزبی" پافشاری می‌کند و البته بدنه عمومی جبهه اصلاحات معتقدند بايد بر کانديداتوری آقای خاتمی پافشاری کرد.

اين عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در عين حال درباره جلسات هم‌انديشی مجمع روحانيون با احزاب اصلاح‌طلب به خبرنگار ايسنا گفت: در اين جلسات که به رياست آقای موسوی خوئينی‌ها برگزار شده و حزب اعتماد ملی نيز شرکت دارد، فعلا تصميم بر اين است که ابتدا وضعيت حضور يا عدم حضور آقای خاتمی مشخص شود، که چنانچه تصميم ايشان عدم کانديداتوری بود، جبهه اصلاحات بايد درباره‌ نحوه‌ حضور در انتخابات رياست جمهوری بحث‌های جديدتری داشته باشد و اين‌که چه نامزدی با چه ويژگی‌هايی انتخاب شود که بتواند امکان رای‌آوری داشته باشد و با توجه به مشکلاتی که فراروی اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت، بتواند با توجه به کمبود امکانات رسانه‌ای از موانع عبور کند؛ لذا در صورتی که ايشان حضور پيدا نکنند شرايط ما بسيار سخت خواهد شد.

ناصری تاکيد کرد: اگر آقای خاتمی، کانديدا نشوند، ايشان تنها از کانديدای واحد اصلاح‌طلبان حمايت خواهند کرد و چنانچه در جبهه اصلاحات تکثر ايجاد شود، بعيد می‌دانم مصداقا از کسی حمايت کنند.

Copyright: gooya.com 2016