شنبه 2 شهریور 1387

امير محبيان: اختلاف ميان اصولگرايان جدی است، ايلنا

- تعلل خاتمی در ورود به عرصه انتخابات عاقلانه است

تهران- خبرگزاری کار ايران
عضو شورای سردبيری روزنامه رسالت، اختلاف ميان اصولگرايان برای معرفی کانديدا در انتخابات رياست جمهوری را جدی خواند.

امير محبيان در گفت‌وگو با خبرنگار "ايلنا"، با تاکيد بر اينکه اختلاف نظر در هر جريانی طبيعی و در برخی موارد مثبت است، گفت: اين اختلاف در زمان تصميم‌‏گيری برای معرفی کانديدای واحد، سبب تضعيف جريانات می‌‏شود که جناح اصولگرا نيز از اين قاعده مستثنی نيست و اختلاف ديدگاه ميان آنها وجود دارد که از جهاتی جدی تلقی می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی، دو نتيجه را برای انتخابات رياست جمهوری دهم پيش بينی کرد و افزود: امکان دارد که در مرحله اول انتخابات، احمدی‌‏نژاد بر کانديدای اصلاح‌‏طلبان غلبه کند که دراين صورت پيروزی با اصولگرايان است اما اگر انتخابات به مرحله دوم کشيده شود، رقيب احمدی‌‏نژاد، يا اصولگراست و يا اصلاح طلب.اگر رقيب احمدی‌‏نژاد اصولگرا باشد باز هم پيروزی با اصولگرايان است اما اگر رقيب،کانديدای اصلاح‌‏طلبان باشد،مهمترين مساله اين است که چه کسی کانديدای آنهاست.خاتمی،کروبی و يا فرد ديگر؟
محبيان افزود: اگر رقيب احمدی‌‏نژاد در مرحله دوم انتخابات خاتمی باشد، شکست احتمالی وی در برابر احمدی‌‏نژاد هزينه سنگينی را بر جريان اصلاحات وارد می‌‏کند، به نحوی که اين جريان تا سال ۲۰۱۶ از صحنه پيروزی در انتخابات دور می‌‏ماند و به بزرگترين سرمايه اين جريان يعنی خاتمی ضربه سنگينی وارد می‌‏شود.
وی با بيان اينکه عدم تعجيل خاتمی برای معرفی خود به عنوان کانديدای اصلاح‌‏طلبان بسيار عاقلانه است، ادامه داد: تعجيل خاتمی و شکست وی در انتخابات می‌‏تواند ظرفيت بزرگی را از دوم خردادی‌‏ها بگيرد.
استراتژيست جريان اصولگرا با اشاره به اينکه در جريان اصلاح‌‏طلب نيز اختلاف نظرهايی وجود دارد، تصريح کرد: حضور کروبی در انتخابات رياست جمهوری دهم قطعی است و احزاب مشارکت و سازمان مجاهدين حمايتی از کروبی نخواهند کرد، بنابراين اگر کروبی به مرحله دوم راه يابد، به دليل حمايت تمام گروه‌‏های اصولگرا از احمدی‌‏نژاد بازهم پيروزی با اصولگرايان است.
محبيان با فرض پيروزی خاتمی در مرحله دوم انتخابات رياست جمهوری تصريح کرد: هميشه سوال است که خاتمی در اين دوره چه می‌‏خواهد بکند که در هشت سال موسوم به اصلاحات نکرد؟ برگ برنده خاتمی چيست؟ اگر خاتمی حرف اضافه و جديدی ندارد، چرا بايد به او رای داد؟آيا جريان اصلاحات کندتر خواهد شد يا تندتر؟اين سوالات در جلسات دوم خردادی‌‏ها مطرح می‌‏شود.
عضو شورای سردبيری روزنامه رسالت معتقد است: شرايط و وزن جريان اصولگرا بالاتر از اصلاح‌‏طلبان است و احتمال پيروزی آنها در انتخابات رياست جمهوری بيشتر از رقيب است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امير محبيان: اختلاف ميان اصولگرايان جدی است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016