سه شنبه 5 شهریور 1387

حسن روحانی: بررسی‌هايی درباره حضورم در انتخابات صورت گرفته است، آفتاب


رهبری گفته‌اند که خبرگان در موضوعات مهم می‌توانند قطعنامه صادر کنند و مسوولان هم بايد به آن توجه کنند. اگر خبرگان در موضوعی به جمع‌بندی برسند ممکن است از طريق رهبری بر اساس اين نظر به دستگاه‌های اجرايی دستور يا توصيه‌ای داده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آفتاب: دکتر حسن روحانی درباره احتمال حضورش در انتخابات آتی رياست جمهوری اعلام کرد: «بنده فعلا تصميمی ندارم اما بحث و بررسی‌هايی در اين خصوص صورت گرفته است».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، حجت‌الاسلام والمسلمين، دکتر حسن روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز پيش از آغاز چهارمين اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران درباره احتمال کانديداتوری‌اش در انتخابات رياست جمهوری آينده اظهار داشت: «در حال حاضر در روزهای گمانه‌زنی هستيم و اين ايام، ايامی است که سياسيون دور هم جمع می‌شوند و انتخابات هم موضوع مهم مورد بحث آنها است؛ دراين باره البته بنده فعلا تصميمی ندارم اما بحث و بررسی‌هايی دراين خصوص صورت گرفته است».

روحانی درباره علت دعوت مجلس خبرگان از محمود احمدی نژاد و سعيد جليلی برای حضور در چهارمين اجلاس رسمی خود، گفت: «طبق آئين نامه کميسيون‌های مجلس خبرگان موضوعات روز که اهميت بيشتری داشته باشند را برای طرح در جلسه به هيئت رئيسه پيشنهاد می‌دهند و آنها نيز می‌توانند پس از انجام بررسی‌های لازم، مسئولان مرتبط با آن موضوعات را به صحن علنی مجلس خبرگان دعوت نمايند».

اين عضو مجلس خبرگان ادامه داد: «برای اجلاس چهارم پيشنهاد کميسيون سياسی- اجتماعی بررسی دو موضوع طرح تحولات اقتصادی از سويی و مسائل مربوط به موضوع هسته‌ای از ديگر سو بود و لذا پس از تصويب اين دو محور در هیأت رئيسه بنا شد برای ارائه توضيحات پيرامون طرح تحول اقتصادی از رئيس جمهور و در بحث هسته‌ای نيز از دبير شورای عالی امنيت ملی دعوت به عمل آيد».

وی همچنين ياد آور شد: «مجلس خبرگان اگر در يک موضوعی به نظری برسد، آن را به رهبری منتقل می‌کند، چون ارتباط خبرگان مستقيما با رهبری است و ارتباط ارگانيک با دستگاه‌های اجرايی و قانونگذاری ندارد؛ اما رهبری گفته‌اند که خبرگان در موضوعات مهم می‌توانند قطعنامه صادر کنند و مسوولان هم بايد به آن توجه کنند. اگر خبرگان در موضوعی به جمع‌بندی برسند ممکن است از طريق رهبری بر اساس اين نظر به دستگاه‌های اجرايی دستور يا توصيه‌ای داده شود».

روحانی با اشاره به اختيارات مجلس خبرگان در عرصه های مختلف اظهار داشت: «در اين زمينه حتی رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند که خبرگان می توانند در خصوص مسائل مهم قطعنامه صادر کنند که بدون شک توجه مسئولان ذيربط به مندرجات چنين قطعنامه هايی ضروری خواهد بود. البته پس از نيل به نتايج نهايی مسئله از طريق رهبری به شکل دستور يا توصيه به دستگاه‌های اجرايی ابلاغ خواهد شد».

اين عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سئوال يکی از خبرنگاران که با اشاره به سخنان اخير رهبرمعظم انقلاب در جمع اعضای دولت نهم مقصود ايشان از تلاش دولتمردان به گونه‌ای که ۵ سال ديگر بر مسند دولت خواهند بود را جويا شد، تاکيد کرد: «ايشان در سخنانشان فرمودند که دستگاه‌های اجرايی در سال آخر فعاليت‌های خود نبايد دچار سستی شوند و بايد با نشاط سال اول به گونه‌ای که گويا می‌خواهند ۵ سال ديگر هم کار کنند، اهداف خود را پيگيری نمايند».

وی تصريح کرد: «به هر حال دولت وابسته به رای ملت است».

روحانی در بخش ديگری از سخنانش بابيان اينکه مجلس خبرگان رهبری در سال های اخير نسبت به گذشته فعال‌تر شده دليل اصلی اين امر را تغييرات اعمال شده در آيين نامه اين مجلس‌، تشکيل کميته سياسی - اجتماعی در آن و همچنين تصويب ماده‌ای در آيين‌نامه آن مبنی بر اينکه خبرگان می‌توانند از نهادهای مستقيم زير نظر رهبری نيز برای ارائه گزارش دعوت کند ، دانست و ياد آور شد که در جلسه سابق مجلس خبرگان نيز آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در همين چارچوب به ارائه گزارشی از جانب مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن روحانی: بررسی‌هايی درباره حضورم در انتخابات صورت گرفته است، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016