سه شنبه 5 شهریور 1387

عضو شورای مرکزی کارگزاران: حزب اعتماد ملی بر اثر فشارهای بيرونی در اعلام نامزدی کروبی تعجيل کرد، ايرنا

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در باره معرفی "مهدی کروبی" به عنوان نامزد حزب اعتماد ملی برای انتخابات رياست جمهوری دوره دهم، تعجيل در اعلام نامزدی وی را ناشی از فشارهای بيرونی ذکر کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"جهانبخش خانجانی" روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سياسی ايرنا، خاطر نشان کرد شايد تلقی آنان اين بوده که کانديداتوری کروبی مانع ورود برخی ديگر از افراد به انتخابات می شود.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، اقدام حزب اعتماد ملی به معرفی مهدی کروبی به عنوان نامزد نتخابات دهم رياست جمهوری را، جزو حقوق اصلی اين حزب دانست.
خانجانی تاکيد کرد بديهی است که حزب اعتماد ملی برای ادامه مسير خود، به دليل تعاملاتی که دارد، به اين راهبرد نيازمند است.
وی اضافه کرد: هر کدام از گروه های اصلاح طلب،همزمان با کانديدای حزب اعتماد ملی، نامزدهای خود را معرفی می کنند و در يک فضای تعاملی، همگرايی جديدی ايجاد می شود.
خانجانی تصريح کرد: اگر يک کانديدا از حمايت ائتلاف برخوردار نباشد، در اين صورت، رفتار فردی است و هيچ انتظاری از گروه ها و جريانات سياسی نبايد داشت.
وی اضافه کرد: صرف معرفی کانديدا، نافی بررسی های بعدی برای ائتلاف و همگرايی بين اصلاح طلبان نيست. بلکه می توان همزمان با کانديدای حزب اعتماد ملی، ساير احزاب هم کانديدای خود را معرفی کنند و در يک فضای تعاملی، همگرايی جديدی ايجاد شود و به اين نتيجه برسيم که کدام کانديدا واجد صلاحيت های لازم است.
خانجانی با تاکيد بر اين که "اين نتيجه بايد در فضای ائتلافی کسب شود"، اظهار داشت: من بعيد می دانم حزب اعتماد ملی اگر در فضای ائتلافی قرار بگيرد و اولويت ها و برنامه ها را بر مصاديق ترجيح دهد، صرفا بر کانديدای خاصی تاکيد کند و بگويد ما فقط ايشان را می خواهيم.
وی افزود: اين اتفاق در صورتی رخ نمی دهد که حزب، در فضای تعاملی قرار نگيرد و اعلام کند با هيچ حزب و جريانی ائتلاف نمی کند، مگر اين که کانديدای مورد نظر او حمايت شود.
از نظر خانجانی در صورت بروز اين رويداد، ابتدايی ترين حقوق ائتلافی شکل نخواهد گرفت.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصريح کرد: هر کانديدايی که در فرايند ائتلافی بين اصلاح طلبان برگزيده شود، از حمايت های معنوی و همه جانبه اصلاح طلبان برخوردار خواهد بود.

Copyright: gooya.com 2016