دوشنبه 11 شهریور 1387

رئيس قوه قضائيه: بحث ماليات بر مهريه در لايحه خانواده بيشتر به ضرر زنان است، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس قوه قضائيه به دو ماده مورد بحث در لايحه حمايت از خانواده که از سوی دولت اضافه شده ‌است، اشاره کرد و گفت : بحث ماليات بر مهريه که به اين لايحه اضافه‌ شده ‌است به نظر اينجانب ضرورتی نداشته و بيشتر به ضرر زنان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش "ايلنا"، آيت ا... هاشمی شاهرودی رئيس قوه قضائيه در جلسه امروز مسوولان عالی قضايی با تبيين ويژگی‌های لايحه حمايت از خانواده و با اشاره به اينکه اصل اين لايحه «بسيار خوب» است، گفت: مسائل بسيار مهم مربوط به تحکيم و حفظ حقوق خانواده در اين لايحه ديده شده‌است که متأسفانه به دليل جنجال اساس آن زير سوال برده ‌شده‌ است.
رئيس قوه قضائيه با تأکيد بر اينکه اين لايحه با مشارکت نمايندگان فراکسيون زنان مجلس و با حضور ساير کارشناسان در جلسات متعدد بررسی، تدوين و سپس به دولت ارسال شده‌است، افزود: بايد با نگاه کارشناسی دقيق و به دور از هيجانات کاذب، نسبت به تبيين و ارائه ويژگی‌های بسيار مثبت اين لايحه که موجب تحکيم مبانی خانواده‌ها می‌‏شود، اقدام شود و اين وظيفه‌ای است که از کارشناسان بی‌طرف انتظار می‌‌رود تا به خوبی بتوانند نکات مثبتی را که در اين لايحه ديده‌ شده‌ است به افکار عمومی منعکس کنند.
آيت ا... شاهرودی سپس با برشمردن برخی نکات مثبت اين لايحه گفت: در اين لايحه سعی شده ‌است با تخصصی‌ شدن دادگاه های خانواده و حضور قاضی زن و الزام مشاوره‌های حقوقی نسبت به حفظ حقوق زنان و خانواده‌ها اقدام شود.
رئيس قوه قضائيه تأکيد کرد: در اين لايحه بحث داوری، صلح و سازش که موردنظر شرع مقدس اسلام است مورد تأکيد قرارگرفته‌است و داوری در بحث طلاق با استفاده از مشاوران خانواده ديده ‌شده ‌است.
آيت ا... هاشمی شاهرودی توجه به مشکلات مربوط به کودکان را از ديگر ويژگی‌‏های اين لايحه برشمرد و افزود : علاوه ‌بر توجه به موضوع کودکان در اين لايحه موضوع تعدد قضات نيز موجب تحکيم مبانی خانواده خواهد شد.
رئيس قوه قضائيه به دو ماده مورد بحث در اين لايحه که از سوی دولت اضافه شده ‌است اشاره کرد و گفت : بحث ماليات بر مهريه که به اين لايحه اضافه‌ شده ‌است به نظر اينجانب ضرورتی نداشته و بيشتر به ضرر زنان است.
آيت ا... هاشمی شاهرودی با اشاره به ماده ۲۳ اين لايحه گفت: اين ماده نيز موجب جنجال شده‌است و باتوجه به اينکه در اين لايحه کار تخصصی مناسب و زيادی ديده‌ شده‌ است به نظر می‌رسد که اين لايحه قابل اصلاح است و بايد در شرايطی آرام و به دور از هياهو به آن پرداخته شود تا نکات و ويژگی‌های مثبتی که در لايحه هست به چشم بيايد و جامعه از آن مطلع شود.
رئيس قوه قضائيه در ابتدای اين جلسه حلول ماه مبارک رمضان را تبريک گفت و ابراز اميدواری کرد همگان بتوانند در اين ماه از فيوضات و عنايات الهی بهره‌مند شوند.

Copyright: gooya.com 2016