چهارشنبه 13 شهریور 1387

افزایش فشارها بر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فصل تابستان

در ادامه موج فزاينده فشارهای وارده بر دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی شيراز، دو نشريه منتقد ديگر اين دانشگاه نيز به کميته ناظر بر نشريات دانشجويی احضار شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نشريه دانشجويی "راه سوم" به صاحب امتيازی انجمن اسلامی دانشجويان دانشکده دندانپزشکی بعد از انتشار اولين شماره خود که به وقايع دانشگاه زنجان اختصاص يافته بود، به کميته ناظر بر نشريات فرا خوانده شد. به نظر می رسد همان گونه که در قضيه دانشگاه زنجان جای شاکی و متشاکی عوض شده، در ساير دانشگاه ها نيز نشرياتی که به پوشش خبری اين وقايع پرداخته بودند با برخوردهای قهرآميز مسوولان دانشگاه ها مواجه شده اند.
نشريه دانشجويی "بانو" که تنها نشريه زنان در دانشگاه علوم پزشکی شيراز است نيز با انتشار دومين شماره خود برای بار دوم به کميته ناظر بر نشريات احضار شد. اين نشريه پس از انتشار اولين شماره خود نيز به دليل چاپ عکسی بدون روسری از سوسن تسليمی در سن ۶۰ سالگی که از سال ۶۶ تابعيت سوئد را دارد به اين کميته احضار شده بود. پيش از اين دو نشريه منتقد "صدا" و "ايران آرمانی" نيز با احکام کميته ناظر مواجه شده بودند.
فشارهای وارده تنها به نشريات و فعالين دانشجويی محدود نشده و ساير دانشجويان اين دانشگاه نيز از اين فشارها بی نصيب نمانده اند. به عنوان مثال چندی قبل نيز ۳۰ تن از دانشجويان دانشکده دندانپزشکی به علت شرکت در يک مهمانی خارج از محيط دانشگاه، با احکام سنگين مانند محروميت از تحصيل مواجه شدند. همچنين ۳۲ تن از دانشجويان دانشکده پزشکی نيز تابستان امسال به دليل استفاده از کراوات در جشن فارغ التحصيلی خود با تهديدهای حراست دانشگاه مواجه شده و به کميته انضباطی احضار شده بودند. در اقدامی مشابه، حراست اين دانشگاه مانع از ورود دانشجويان دانشکده توانبخشی که کراوات داشتند، به جشن فارغ التحصيلی خود شده بود.
همچنين تعداد زيادی از دانشجويان دختر اين دانشگاه به خاطر نوع پوشش خود به کميته انضباطی و حراست فرا خوانده شده و با احکام انضباطی مواجه شده اند.

انجمن اسلامی دانشجويان شيراز

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افزایش فشارها بر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فصل تابستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016