چهارشنبه 13 شهریور 1387

لاريجانی: لايحه حمايت از خانواده همچنان در دستور کار مجلس است، فارس


خبرگزاری فارس: رئيس مجلس در پاسخ به تذکر شفاهی سه تن از نمايندگان مجلس گفت: لايحه حمايت از خانواده هنوز در دستور کار مجلس است و به جهت بررسی بيشتر چند ماده از آن به کميسيون قضايی مجلس فرستاده شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، سه نفر از نمايندگان مجلس در تذکر شفاهی درباره اطلاع‌رسانی روزنامه‌ها و مصاحبه‌های برخی نمايندگان در مورد خارج شدن قانون حمايت از خانواده از دستور کار مجلس تذکر داد.
فاطمه رهبر نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس به استناد مواد ۱۰۲و ۱۳۷ آيين نامه داخلی مجلس در تذکری گفت: شما به جهت آراستگی بيشتر لايحه حمايت از خانواده آن را به کميسيون قضايی مجلس ارجاع داديد اما بعضی مطبوعات در مصاحبه‌هايی که با نمايندگان انجام داده بودند سوءتفاهمی بوجود آوردند که نشان می‌داد اين لايحه از دستور کار مجلس خارج شده است.
نماينده مردم تهران ادامه داد: ما نمايندگان مجلس به خانواده‌ها بويژه خانم‌ها اطمينان می‌دهيم نمايندگان در امر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون دقت دارند و از کميسيون قضايی می‌خواهيم که با توجه ويژه‌ای که به اين لايحه دارند نظريه تکميلی خود را به مجلس ارايه کنند.
فاطمه آليا ديگر نماينده متذکر به اين لايحه گفت: با توجه به اهميت موضوع شايسته نبود که برخی از روزنامه‌ها با مصاحبه‌هايی که با نمايندگان مجلس انجام دادند طوری بنويسند که اين لايحه از دستور کار مجلس خارج شده است.
آليا افزود: در واقع چون اين لايحه فقط در شور اول مطرح شده بود ما به چارچوب آن پرداختيم و درباره ضرورت و عدم ضرورت آن صحبت کرديم و در اين مرحله نخواستيم وارد جزئيات شويم.
نماينده مردم تهران گفت: قطعا از اين ۵۳ ماده چند ماده نياز به حذف و يا اصلاح دارند و نبايد ساير مواد اين لايحه که بسياری از مشکلات خانواده‌ها را حل می‌کند تحت الشعاع قرار گيرد.
آليا گفت: مردم به ما رای دادند و ما طبق سوگندی که خورديم خواستار حريم اسلام هستيم. نمايندگان مجلس هشتم به همراه رئيس متدين آن نگهبان و مدافع حقوق اين ملت شريف و مبانی اسلام خواهد بود و هرگز در برابر فضاسازی و لجن‌پراکنی مشتی لائيک، گردآمده حول جايزه‌بگيران از اجنبی دست از وظيفه قانونی خود که همان وضع قوانين و نظارت بر آن است برنمی‌داريم.
عليرضا دهقانی نماينده ايذه و باغملک نيز گفت: انتظار می‌رود رئيس مجلس و ديگر نمايندگان با توجه به تريبونی که در اختيار دارند اجازه بهانه‌سازی به برخی از عناصر سياسی را ندهند.
وی گفت: لايحه حمايت از حقوق خانواده دارای موارد متعدد دفاع از حقوق زنان و خانواده است و در يک يا دو ماده دارای مشکلاتی است که از کميسيون قضايی مجلس انتظار داريم آنرا به درستی بررسی کنند و از رئيس مجلس نيز می‌خواهيم که در اطلاع رسانی دقت کند.
لاريجانی در پاسخ به تذکر نمايندگان گفت: روشن است که اين طرح و لايحه در دستور کار مجلس است اما از آنجايی که برخی علما و دانشمندان و نمايندگان خانم مجلس حساسيت‌هايی نسبت به برخی مواد اين لايحه داشتند و آن را متزلزل‌کننده نهاد خانواده می‌دانستند اين تقاضا را داشتند که خود کميسيون قضايی نسبت به اين مواد نظر دهد که البته نظر خود کميسيون نيز در اين باره منفی بود اما ما در شور اول به کليات پرداختيم.
وی گفت:‌ کميسيون با توجه به مبانی حقوقی بايد يک نگاه عميق داشته باشد و فکر می‌کنم که نبايد از اين مساله سوء استفاده می‌شد واکنون اين مساله روشن است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجانی: لايحه حمايت از خانواده همچنان در دستور کار مجلس است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016