یکشنبه 17 شهریور 1387

رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس: به زودی گزارش بررسی مدرک تحصيلی وزير کشور را ارائه خواهم کرد، ايسنا


رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس که مسووليت بررسی مدرک تحصيلی وزير کشور از سوی رييس مجلس به وی محول شده بود، گفت: به زودی گزارش تحقيقات خود را به رييس مجلس ارائه خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر علی عباسپورتهرانی‌فرد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در رابطه با دستور رييس جمهور برای مدارک تحصيلی مسوولان گفت:‌ از خواست رييس‌جمهور اطلاعی ندارم اما اين کار اقدام خوبی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: البته بايد پيش از اين چنين استعلاماتی انجام می‌شد تا اعتبار مدرک مسوولان مشخص شود؛ ارزشيابی مدارک ارائه شده از خارج نيز بايد ضميمه شود، و الا مدرک ارائه شده اعتبار ندارد.

عباسپور در پاسخ به سوال ديگری در مورد شهريه دانشگاه‌ها نيز گفت: به سوی تامين سرانه دانشجويی در کشور پيش می‌رويم که مشخص شود برای پرورش يک دانشجو تا مقطع دکترا چه ميزان هزينه لازم دارد؛ دانشگاه‌های دولتی بايد اين اعتبار را تهيه کنند و اگر دانشگاه خصوصی است، بايد آن را از دانشجو بگيرد.

رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس،‌ در پاسخ به سوال ديگری که پرسيد از چه مراجعی در مورد مدرک تحصيلی کردان استعلام کرده‌ايد؟ گفت:‌ از جاهايی که لازم است استعلام می‌کنيم.

وی افزود: دکتر لاريجانی به من ماموريت بررسی اصالت مدرک تحصيلی کردان را دادند که از همه مراجع استعلام کرده و می‌کنيم.

عباسپور در مورد صحت مدرک تحصيلی رحيمی نيز گفت: هنوز هيچ درخواستی برای بررسی صحت و سقم مدرک تحصيلی وی به ما ارائه نشده است.

عباسپور در پاسخ به چه زمان گزارش خود را در مورد اصالت مدرک تحصيلی کردان به رييس مجلس ارائه می‌دهيد، گفت:‌ هنوز زمان زيادی از ارائه اين دستور نگذشته است و به زودی گزاش خود را ارائه خواهم داد.

Copyright: gooya.com 2016