دوشنبه 18 شهریور 1387

رحيم مشايی در کميسيون امنيت ملی، مشايی: هزار بار مرگ بر اسرائيل، ايسنا

مخبر کميسيون امنيت ملی: مشايی موضع خود را موضع دولت می‌داند


مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگاران پارلمانی اعلام کرد که امروز معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری در کميسيون امنيت ملی حضور يافت و در خصوص دو موضوع سخنان وی در سنندج و هم‌چنين مواضع وی در خصوص رژيم صهيونيستی به اعضای کميسيون توضيحاتی ارايه نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، کاظم جلالی گفت: در جلسه‌ی امروز کميسيون گفت‌وگوی اعضای کميسيون امنيت ملی و رحيم مشايی حدود سه ساعت به طول انجاميد و مشکل تفصيلی مواضع معاون رييس جمهور مورد کنکاش قرار گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مخبر کميسيون امنيت ملی، افزود: در بخش نخست مسئله‌ی اخيری که از قول مشايی در خصوص کردها و آذری‌ها توسط يک نشريه مطرح شده بود که مورد اعتراض نمايندگان آذری زبان مجلس واقع شد.

مشايی توضيح داد که اين مربوط است به سخنانش در همايش سفرا در کردستان و در شهر سنندج.

جلالی در ادامه با تشريح جلسه کميسيون گفت: مشايی توضيح داد که برای معرفی ظرفيت‌های ايران در بخش‌های مختلف، همايشی از سفرا در مناطق مختلف به همت سازمان گردشگری برگزار می‌شود و تاکنون در اردبيل، رامسر، کرمان و سنندج برگزار شده است.

مخبر کميسيون امنيت ملی، گفت: مشايی برای کميسيون توضيح داد که من در آن همايش صحبت کردم و ضمن تجليل از قوم کرد به عنوان يکی از قديمی‌ترين و اصيل‌ترين قوم ايرانی، بر نقش اين قوم بر فرهنگ و تمدن ايرانی تاکيد کردم. در ضمن سخنانم اشاره کردم که در بخشی از آذربايجان غربی نيز هموطنان کرد زندگی می‌کنند کما اين‌که در بخشی از کردستان هموطنان غير کرد از جمله هموطنان آذری زندگی می‌کنند و اين خود نشانه امتزاج اقوام ايرانی است.

جلالی گفت که معاون رييس جمهور تصريح نمود که من نگفتم آذربايجان غربی سرزمين کردهاست. من پراکندگی را توضيح دادم.

مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی افزود: در ادامه جلسه کميسيون، ‌اعضای کميسيون نقطه نظرات خود را در خصوص اظهارات مشايی در مورد رژيم صهيونيستی با نقدهای جدی نسبت به اين سخنان بيان داشتند. اعضاء کميسيون بر اين نکته تاکيد کردند که نام بردن از ملت اسراييل بدعتی غيرقابل پذيرش است و ۲۲۰ نماينده مجلس، مراجع عظام و ملت ايران چنين اظهاراتی را محکوم کردند.

جلالی گفت: معاون رييس جمهور اشاره کرد که سياست‌های نظام جمهوری اسلامی نسبت به رژيم اشغالگر قدس کاملا شفاف است و من خودم را تابع کامل سياست‌های نظام می‌دانم. من به هيچ وجه واژه ملت اسراييل به کار نبرده‌ام، عبارت من مردم اسراييل بود.

جلالی افزود: در اينجا بسياری از اعضاء کميسيون اعتراض نمودند که ما مردمی را به نام اسراييل به رسميت نمی‌شناسيم. همه مردمی که صاحب اين سرزمينند اعم از مسلمان، يهودی، مسيحی و ... صاحبان اصلی سرزمين فلسطين هستند که می‌توانند در يک رفرندام آزاد با بازگشت همه آوارگان بنياد يک دولت جامع را بگذارند.

مخبر کميسيون امنيت ملی اضافه کرد: مشايی کاملا اين نظر را صائب دانست و اشاره کرد که منفورترين واژه اسراييل است و من هزار بار می‌گويم مرگ بر اسراييل.

جلالی گفت: مشايی قائل است که موضع وی همان موضع رياست جمهوری و دولت است و حتی يک درجه تفاوت ندارد.

او تاکيد کرد که طرح مسئله‌ی هولوکاست ضربه بزرگی به رژيم صهيونيستی زد و به هيچ‌وجه سياست ما عوض نشده و اتفاقا عده‌ای که حرف‌های مرا تحريف کردند به دنبال سست کردن موضع هولوکاست در رييس جمهور بودند.

جلالی افزود: معاون رييس جمهور تاکيد کرد که سياست قطعی دولت اين است که بايد مبارزات‌مان را با رژيم صهيونيستی ادامه دهيم. رژيم اشغالگر قدس در بدترين شرايط تاريخی خود است و فلسفه‌ی وجوديش را از دست داده است.

مخبر کميسيون امنيت ملی، گفت: مشايی قائل است که ما بايد فضای بين‌المللی را برای ايجاد يک رفراندوم از همه‌ی ساکنين سرزمين‌های اشغالی فراهم کنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رحيم مشايی در کميسيون امنيت ملی، مشايی: هزار بار مرگ بر اسرائيل، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016