پنجشنبه 21 شهریور 1387

تازه ترين تحولات پرونده زهرا بنی يعقوب، کانون زنان ايرانی

کانون زنان ايرانی : يازده ماه پس از مرگ مشکوک دکتر زهرا بنی يعقوب در بازداشتگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان ، قاضی يکی از شعبه های دادسرای کارکنان دولت مستقر درتهران ، از خانواده بنی يعقوب خواسته تا يک پزشک متخصص مغز و اعصاب را به عنوان ناظر برای شرکت در کمسيون پزشکی بررسی کننده اين پرونده ، معرفی کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاضی مير حسينی به خانواده بنی يعقوب ۱۰ روز فرصت داد تا يک پزشک را برای شرکت در اين کميسيون پزشکی معرفی کنند. فرصت تعيين شده با مخالفت پدر زهرا روبروشد . او ضمن اعتراض به فرصت کمی که دادگاه برای معرفی يک پزشک مغز و اعصاب به او داده گفت : " چطور شما برای آوردن پرونده از همدان به تهران چهار ماه وقت را تلف کرديد ، اما حالا به بهانه داشتن عجله در رسيدگی به پرونده ، ما را تحت فشار قرار می دهيد. "

زهرا بنی يعقوب، پزشک ۲۷ ساله ، که در حال انجام داوطلبانه طرح خدمات پزشکی در يکی از روستاهای دور افتاده کشور بود، روز جمعه بيستم مهرماه سال گذشته ساعت ۱۰ صبح در محوطه پارک همدان به همراه نامزد خود توسط ماموران ستاد امربه معروف به دليل نامشخص بودن وضعيت تاهل، بازداشت و به ستاد منکرات منتقل شد.دو روز بعد مأموران بازداشتگاه اعلام کردند که زهرا خود را در راهروی ‏طبقه دوم بازداشتگاه با استفاده از پارچه پلاکارد تبليغاتی حلق آويز کرده و جان باخته است.‏اما خانواده زهرا با اعتقاد به اينکه فرزندشان کشته شده است از مسوولان ستاد امر به معروف همدان شکايت کرده اند.

پدر زهرا در گفت و گو با خبرنگار کانون زنان ايرانی از مشکلات و سختی هايی که برای پيدان کردن يک پزشک معتمد داشت سخن گفت :" به بيش از ۱۰ پزشک برای معرفی آنها به کميسيون پزشکی مراجعه کرديم . اما همه آنها ضمن اظهار همدردی از پذيرش اين مسوليت خوداری کردند."

به گفته ابوالقاسم بنی يعقوب اين پزشکان ، پذيرش اين خواسته را اقدامی خطرناک می دانستند که می تواند به قول خودشان موجب پائين آوردن تابلو آنها و تعطيلی مطب شان شود. با اين همه و در نهايت يک جراح مغز ، به شرط مخفی ماندن هويتش ، حاضر به پذيرش اين درخواست خانواده دکتر زهرا شده است.

بر اساس گفته خانواده زهرا آنها در زمان خاکسپاری دخترشان شاهد خونريزی از بينی و گوش او بودند . چيزی که به نظر پزشکان می تواند نشانه ضربه مغزی باشد. قرار است کميسيون پزشکی بنا به خواست دادگاه و خانواده دکتر زهرا اين مورد را بررسی کنند. اين کارشناسان در ادامه بررسی های خود قرار است ديداری هم با بازپرس همدانی پرونده دکتر زهرا داشته باشند و از او بازجويی به عمل آورند. اين بازپرس در اوايل تيرماه امسال قرار منع تعقيب برای تمامی متهمان و دست اندرکارانی را که در مدت ۴۸ ساعت بازداشت دکتر زهرا ، با او در ارتباط بودند ، صادر کرد .

از سوی ديگر با شکايت و در خواست شيرين عبادی و عبدالفتاح سلطانی و با تائيد دادگاه ، قرار است گروهی از کارشناسان جنايی اداره آگاهی برای بررسی دقيق تر موضوع به محلی که يک سال پيش مرگ دکتر زهرا در آنجا به طرز مشکوکی اتفاق افتاد ، اعزام شوند . بر اساس گفته های تيم وکلای دکتر زهرا بنی يعقوب عکس های گرفته شده نشان می دهد پارچه ای که ادعا می شود زهرا با آن خودکشی کرده به حدی کوتاه است که امکان چنين اقدامی را از سوی او غير ممکن کرده است . بنا براين آنها مشکوک به وارد شدن ضربه مغزی به او هستند . موردی که پس از يک سال و با کشمکش زياد در دادگاهی در همدان و تهران هنوز روشن نشده است .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تازه ترين تحولات پرونده زهرا بنی يعقوب، کانون زنان ايرانی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016