شنبه 23 شهریور 1387

متن کامل نامه ۱۰ حقوقدان و وکيل به رييس قوه قضائيه در باره حکم ۵ سال زندان برای عزيزی بنی طرف


۱۰ حقوقدان و وکيل بارز دادگستری با نوشتن نامه ای به رييس قوه قضاييه بر شخصيت فرهنگی يوسف عزيزی بنی طرف به عنوان يکی از روشنفکران عرب ايرانی و نويسنده ای مستقل تاکيد کردند
و وی را از اتهامات وارده دادگاه انقلاب مبرا دانستند.
آنان با اظهار شگفتی خود و جامعه فرهنگی ايران از صدور حکم ۵ سال زندان برای عزيزی بنی طرف گفته اند که از اين شخصيت فرهنگی سابقه ای غير از خدمات فرهنگی و مطبوعاتی در عرصه ملی و به ويژه در باره فرهنگ مردم عرب خوزستان، سراغ ندارند.
در ميان اين ده حقوقدان نام وکلايی همچون شيرين عبادی، يوسف مولايی، عبد الفتاح سلطانی، ناصر زرافشان و محمد شريف ديده می شود.

متن نامه به اين شرح است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جناب آقای شاهرودی رياست محترم قوه قضائيه
باسلام

ما، جمعی از حقوقدانان و وکلای دادگستری، امضاکنندگان اين نامه شناخت خودرا از آقای يوسف عزيزی بنی طرف به شرح زير اظهار می داريم.
ايشان از روشنفکران عرب ايرانی، روزنامه نگار و نويسنده مستقلی است که دارای بيست وچهار کتاب و صدها مقاله به زبان های فارسی و عربی است. وی طی چهار دههء گذشته در آثار ادبی و پژوهشی خويش کوشيده است ادب و فرهنگ معاصر عرب را به ايرانيان و ادب فارسی را به جهان عرب معرفی نمايد. خدمت ايشان در اين زمينه بر کسی پوشيده نيست. از اين رو صدور حکم پنج سال زندان برای آقای بنی طرف، ما و جامعه فرهنگی و مطبوعاتی ايران را شگفت زده کرد. لذا با توجه به سابقه و شأن فرهنگی ايشان تقاضا داريم پرونده وی به شعبه ای از دادگاه های تجديد نظر ارجاع شود که قضات محترم آن با تسلط بيشتر بر امور فرهنگی بتوانند قضاوت شايسته ای در مورد اين شخصيت فرهنگی کشور داشته باشند.
امضا کنندگان اين نامه از آقای عزيزی بنی طرف سابقه ای غير از خدمات فرهنگی و مطبوعاتی در عرصه ملی و به ويژه در باره فرهنگ مردم عرب خوزستان، سراغ ندارند و ايشان را شايستهء اتهامات مندرج در دادنامه بدوی نمی دانند.

امضاکنندگان: حسن اسدی زيدآبادی، پرويز خورشيد، دکتر ناصر زرافشان، سيد محمد سيف زاده، عبدالفتاح سلطانی، دکتر محمد شريف، دکتر ناصر طاهری، شيرين عبادی، احمد فتحی، دکتر يوسف مولايی.

رونوشت: جناب آقای آوايی
رياست کل محترم دادگستری استان تهران

Copyright: gooya.com 2016