سه شنبه 26 شهریور 1387

يک فوريتی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات رياست‌جمهوری تصويب شد، ايسنا

يک فوريت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات رياست جمهوری با امضای ۶۲ نفر از نمايندگان مطرح شد و با ۱۶۹رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به تصويب رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دلايل طراحان از ارايه اين طرح در مقدمه چنين آمده است: با توجه به مشکلات عديده ناشی از ثبت‌نام داوطلبان رياست جمهوری که فاقد حداقل شرايط قانونی مقرر برای احراز اين مسووليت خطير می‌باشند و به منظور پرهيز از آثار منفی اين امر در داخل و خارج کشور که بعضاً موجب وهن نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران می‌گردد، اين طرح تهيه شده است.

بر اساس ماده ۱ اين طرح، ۲ تبصره به ماده ۳۵ قانون انتخابات رياست جمهوری الحاق می‌شود که بر اساس تبصره ۱ - احراز شرايط انتخابات شوندگان از جمله تشخيص رجل مذهبی و سياسی بودن بر عهده شورای نگهبان است.

طبق تبصره ۲ - انتخاب شوندگان علاوه بر شرايط فوق بايد موقع ثبت‌نام سابقه تصدی حداقل يکی از مناصب اشخاص زير يا همطراز آنان را داشته باشند.

۱- رييس‌جمهور، معاونان و مشاوران وی، نمايندگان مجلس، نمايندگان مجلس خبرگان رهبری، نمايندگان ولی فقيه در نهادها و استان‌ها، رييس قوه قضائيه، معاونان و مشاوران وی و روسای ديوان عالی کشور و اعضای مجمع تشخيص مصلحت نظام و دبير و...

براساس ماده ۲ اين طرح، ماده ۵۵ قانون انتخابات رياست جمهوری اصلاح شد و براساس اين اصلاحيه داوطلبان رياست جمهوری يا نمايندگان تام الاختيار آن‌ها که کتباً معرفی شده باشند، بايد ظرف پنج روز از تاريخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه و پس از ارائه مدارک لازم برای ثبت نام، پرسشنامه اعلام داوطلبی را دريافت و پس از تکميل آن همراه با مدارک مورد نياز تحصيلی و سابقه اجرائی يا علمی و چهاربرگ تصوير کليه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس ۴*۶ از آخرين عکس خود که در همان سال گرفته باشند، به وزارت کشور تسليم و رسيد دريافت دارند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يک فوريتی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات رياست‌جمهوری تصويب شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016