چهارشنبه 16 مرداد 1387

يادداشت حسين شريعتمداری در کيهان، موضوع تذکرات پی‌درپی نمايندگان، آفتاب


نادران: شاهد شيوه‌های بديعی در مجلس هشتم هستيم


متاسفانه برای اولين بار طی ۳۰ سال گذشته در مجلس هشتم از مقام معظم رهبری برای رای آوردن يا نياوردن وزرای پيشنهادی هزينه و خلاف رويه و شأن نظام و مجلس رفتار شد و براساس همين مستندات بود که نمايندگان رای دادند.


آفتاب: حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمدحسين ابوترابی‌فرد در واکنش به تذکرات پی‌درپی نمايندگان در خصوص نحوه رای‌گيری و يادداشت حسين شريعتمداری در روزنامه کيهان گفت: «‌ظاهر آيين‌نامه ناظر بر رای‌گيری جداگانه است، اما رييس جلسه چه تشخيصی از آيين‌نامه داشت بنده در جريان نيستم‌».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، رييس جلسه امروز مجلس همچنين در خصوص سرمقاله حسين شريعتمداری در روزنامه کيهان گفت: «نقل قول اعلام شده و نقد روزنامه کيهان، فعلا هر دو نقل قول است و هرگونه سخن در اين رابطه مترتب به رسيدن يک نتيجه قطعی است؛ البته ممکن است سخن حقی هم در رای نمايندگان تاثيرگذار باشد، مانعی ندارد‌».

گفتنی است، الياس نادران در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، با استناد به ماده ۱۹۰ آيين‌نامه داخلی مجلس و خطاب به ابوترابی، متذکر شد: « در روز رای گيری برای وزرای پيشنهادی رئيس جمهور، برای اولين بار در تاريخ رای‌گيری مجلس، رای گيری جداگانه برای تک‌تک وزرا انجام نشد و رای هر سه وزير در يک گلدان ريخته شد و بعدا تعداد آرا اعلام شد».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس افزود: «‌اين روش از شيوه‌های بديعی است که در مجلس هشتم شاهد آن هستيم. ديروز هم چنين انتسابی به وزارت اطلاعات داده شد که برآن اساس اين وزارت‌خانه در خصوص صلاحيت کردان اعلام کرده که وی هيچ مساله‌ای ندارد؛ نمايندگان در جلسه روز گذشته به طور مکرر به وزير اطلاعات مراجعه کردند و با تکذيب اصل خبر روبرو شدند‌».

نماينده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: «متاسفانه برای اولين بار طی ۳۰ سال گذشته در مجلس هشتم از مقام معظم رهبری برای رای آوردن يا نياوردن وزرای پيشنهادی هزينه و خلاف رويه و شأن نظام و مجلس رفتار شد و براساس همين مستندات بود که نمايندگان رای دادند».

نادران با ابراز ترديد نسبت به رای ‌گيری انجام شده در روز سه‌شنبه، تصريح کرد:« امروز صبح برخی نمايندگان در گفت‌وگو با بنده، دليل رای‌شان را مستندات اعلامی ازسوی مقام معظم رهبری و وزير اطلاعات اعلام کردند؛ حال اگر استنادات درست نباشد نتيجه رای‌گيری چگونه بايد کشف شود»؟

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با ابراز گلايه از اجازه ندادن رييس مجلس در جلسه ديروز برای استفاده وی از ماده ۷۷ گفت: «‌در نطق ناطقين ديروز صف بندی و دسته بندی انجام و مخالفان با معاويه و منافقين مقايسه شدند که متاسفانه خلاف واقع بود‌».

نادران با استناد به بند ۵ و ۱۱ ماده ۲۳ آيين‌نامه داخلی اظهار کرد: «‌ديروز از تذکردهندگان به صورت مکرر شنيديم که شب‌نامه‌ای توزيع شده است. بنده نيز نسبت به زمان، تعداد و منشا توزيع شب‌نامه‌ها سوال دارم؛ هيات رئيسه اعلام کند چه زمانی نتيجه بررسی‌هايش در اين خصوص را اعلام می‌کند و فضای ساخته شده و مظلوم‌نمايی انجام شده به چه دليل بوده است‌»؟

همچنين موسی‌الرضا ثروتی، نماينده بجنورد نيز به استناد بند ۱۱ ماده ۲۳ آئين نامه داخلی مجلس گفت: «روزنامه کيهان به نقل از رئيس جمهور در خصوص تحريف سخنان مقام معظم رهبری مطلبی نوشته است که چون از تريبون علنی مطرح شده است بايد به آن پاسخ دهيد».

حجت‌الاسلام حميد رسايی نيز در تذکر آيين نامه‌ای با استناد به ماده ۲۳ در خصوص سر مقاله يکی از روزنامه‌های صبح امروز گفت: «روزنامه مذکور و مدير مسئول اين روزنامه از باب احساس وظيفه اين کار را کردند».

حميد رسايی افزود: «مدير مسئول اين روزنامه نقل قولی را از رئيس جمهور ذکر کرده که اين نقل قول چند اشکال دارد و استدلال او نيز براساس اين چند مورد است».

رسايی افزود: «نقل قولی که در روزنامه کيهان آمده از خبرگزاری مهر نقل شده است. من متن اين نقل قول را با اتاق فرمان چک کردم اساسا در جمله آقای احمدی نژاد کلمه «با ايشان نيز موافقت کردند» وجود نداشته و تمام استدلال برادر عزيز همين است».

وی ادامه داد: «من نامه‌ای نوشته‌ام و آن را برای آقای شريعتمداری نيز خواهم فرستاد».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يادداشت حسين شريعتمداری در کيهان، موضوع تذکرات پی‌درپی نمايندگان، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016