چهارشنبه 27 شهریور 1387

اظهار نظر خاتمی درباره نامزدی در انتخابات رياست جمهوری: نمی آيم، دوستان می گويند فعلا نگو، فارس

خبرگزاری فارس: سيد محمد خاتمی در حاشيه سومين دوره جايزه اخلاق و نيايش در آيينه هنر و پژوهش، در پاسخ به سوالی درباره نامزدی اش در انتخابات رياست جمهوری گفت: گفته اند نگو، من می‌خواهم بگويم نمی آيم، دوستان می گويند فعلا اعلام نکن والا تا الان گفته بودم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، خاتمی در حاشيه مراسم سومين دوره‌ جايزه‌ اخلاق و نيايش در آيينه که در موزه ملی قرآن برگزار شد، در برابر سئوال خبرنگاران مبنی بر اعلام زمان پاسخ به درخواست برخی از احزاب برای کانديداتوری، به اين جمله اکتفا کرد که شب ما را با اين حرفها خراب نکنيد.
وی گفت: ماه رمضان در فرهنگ اسلامی و دينی ما ماه خداست و ماهی است که در آن انسانيت انسان می‌تواند و بايد به اوج خود برسد و جنبه معنوی و‌ الهی او بر جنبه مادی و حيوانی‌اش غالب می‌شود.
خاتمی افزود: در حال حاضر شاهد آن هستيم که قرآن از دو جهت در جفا قرار می‌گيرد؛ يکی از سوی کسانی که می‌خواهند حرمت انسان حفظ شود و معتقدند برای اين امر بايد خدا را از عرصه کنار زد وبه گونه‌ای با مسائل قرآنی برخورد می‌کنند که در اصالت وحيانی قرآن ترديد می‌کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: گروه ديگر معتقدند به خاطر پاسداشت عظمت پروردگار بايد انسان را ذليل کرد.
خاتمی گفت: نبايد ناتوانی‌ها، دروغ‌ها، ريا‌کاری‌ها و ناراويی‌هايی که در جامعه رايج است را به قرآن نسبت داد، همچنين نبايد اعتراض و انتقاد به حق را ضديت باقرآن به حساب آورد زيرا در هر دو صورت جفا و ظلم به قرآن است.
رئيس بنياد باران در ادامه با اشاره به ميلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع)، از وی به عنوان الگوی برجسته‌ انسانيت و سمبل انسانی که پيامبران برای ساختن او آمده بودند نام برد و گفت: امام حسن (ع) هم شجاع است و هم مظلوم.
خاتمی با اشاره به ويژگی‌های و شرايط اجتماعی، فرهنگی و سياسی زمان امام حسن (ع) گفت: ايشان مظهر اخلاق اسلامی ‌است، چه اخلاق اجتماعی و چه به عنوان يک حاکم، آنجايی که به مصلحت جامعه اسلامی‌است از حاکميت کنار می‌رود.
وی تصريح کرد: اگر بداخلاقی‌ها و بی اخلاقی‌ها به نام ارزش‌ها صورت گيرد بزرگترين ستم به دين و دينداری است.
سيد محمد خاتمی با اشاره به ارزش والای شب قدر گفت: در حالی که در بينش دينی ما شب زمان آرامش طبيعت و جسم است اما زمان جوشش و خيزش جان نيز هست و از اينجاست که يک شب بهتر از هزار ماه است و خدا بر بدی‌ها در شب قدر پرده می‌کشد.

Copyright: gooya.com 2016