جمعه 29 شهریور 1387

احمدی‏نژاد: حرف مشايی حرف دولت است، حملات عليه دولت تشديد خواهد شد، انتخاب


خبرگزاری انتخاب : رئيس جمهور با بيان اينکه موضع مشايی درباره ساکنان رژيم صهيونيستی موضع دولت است، گفت: حرف آقای مشايی حرف دولت است. وی هيچ‌گاه نگفته ملت اسرائيل. مشايی از ۱۸ سالگی در صحنه‌های انقلاب بوده است موضع وی موضع دولت است. وی ۳۰ سال پاک، انقلابی و فداکار زندگی کرده است اما در اين ماجرا مظلوم واقع شد.


رئيس جمهور با بيان اينکه موضع مشايی درباره ساکنان رژيم صهيونيستی موضع دولت است، گفت: حرف آقای مشايی حرف دولت است.

محمود احمدی نژاد رئيس جمهور اسلامی کشورمان در ادامه نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ايران در خصوص اظهارات اسفنديار رحيم مشايی رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری، گفت: موضع ما در خصوص رژيم صهيونيستی کاملا روشن است. ما هيچ وقت اين رژيم را به رسميت نشناخته‌ايم. اين رژيم، ريشه فساد در منطقه است و برای تهديد ملت‌های منطقه درست شده و ملت‌های منطقه اين رژيم را به رسميت نمی‌شناسد.

وی افزود: صهيونيست‌ها در مراکز قدرت جهانی حاکم شده‌اند که تعدادی در مراکز خبری تبليغاتی و قدرت مسلط شده و طوری تبليغات می‌کنند که آنها اکثريت حاکم بر جهان هستند. همانطور که يهودی بودن آنها دروغ بزرگ است آنها يک مشت دنيا طلب و بی‌دين و دروغگو هستند.

رئيس جمهور با بيان اينکه شنيدم اخيراً فردی گفته است که ايده اسرائيل بزرگ مرده است، افزود: اما من می گويم که ايده اسرائيل کوچک هم مرده و ايده اسرائيل کلاً مرده است و امروز هم می‌گويم که برای شما بهتر آن است که دست از ظلم برداريد و سرزمين فلسطين را رها کنيد و به دنبال زندگی خود برويد، ۶۰ سال جنايت کرديد برگرديد و توبه کنيد و اجازه بدهيد ملت فلسطين با دست خود سرنوشت خود را تعيين کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: که اين حق ملت فلسطين است که از خود دفاع و با اشغالگران مقابله کند اما حرف آقای مشايی حرف دولت است. ملت ما و ملت‌ها با مردم مشکلی ندارند ما برای رژيم صهيونيستی دولتی نمی‌شناسيم. ما دولتی به نام اسرائيل به رسميت نمی‌شناسيم. اما ما حساب مردمی که به دروغ به آنجا آورده شده و سپر بلا شده‌اند، را با شبکه رژيم صهيونيستی جدا می‌دانيم.

وی با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص دلسوزی مردم ايران برای مردم جهان بيان داشت: ما دلمان برای بوش هم می‌سوزد. ما اگر چيزی می‌گوييم از باب رحمت است نه به خاطر کينه، چرا که با ظلم مخالف هستيم.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه رژيم صهيونيستی عده‌ای را با فريب وارد سرزمين اشغالی کرده‌ است، تصريح کرد: اگر رژيم صهيونيستی دست از کار خود بر ندارد مردم فلسطين آنها را به سرجای خود خواهند نشاند.

وی با اشاره به طرح بحث هولوکاست، گفت: يک هجوم سنگين توسط صهيونيست‌ها و در داخل هم توسط برخی عليه اينجانب انجام شده ما رژيم صهيونيستی را به رسميت نمی‌شناسيم. ما دلمان برای مردمی که اسير هستند می‌سوزد، اين حرف، حرف مکتب ما و دولت است البته ممکن است که در بيان مطالب، استخدام کلمات و سلايق مختلف باشد اما بدانيد برخورد با ماجرای هولوکاست و افشای هولوکاست حقيقی در سرزمين اشغالگری، ۲ روی يک سکه هستند.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه موضع ما در برابر مردم همه جهان يکی است، تصريح کرد: در ماجرای اخير ضمن احترام به تمام کسانی که اظهار نظر کردند، بخصوص نمايندگان مجلس تشکر می‌کنم که حساسيت نشان دادند.اما می‌گويم که آقای مشايی مظلوم واقع شد. وی هيچ‌گاه نگفته ملت اسرائيل. مشايی از ۱۸ سالگی در صحنه‌های انقلاب بوده است موضع وی موضع دولت است. وی ۳۰ سال پاک، انقلابی و فداکار زندگی کرده است اما در اين ماجرا مظلوم واقع شد.

دکتر محمود احمدی نژاد دربخش ديگری از بخسنانش گفت: بشريت و جهان در آستانه‌ی تحولات بزرگی قرار دارند. دوره‌ی فعلی به پايان رسيده است و در آستانه‌ی ورود به دوران جديدی قرار داريم. دوران حاکميت قدرت، ثروت، نيرنگ و تبليغات دروغين به پايان رسيده است و دوران حاکميت فرهنگ، انديشه و ارزش‌های متعالی انسانی آغاز شده است.

وی افزود: قدرت سلطه‌گرانی مانند آمريکا رو به افول است و می‌بينيد که رژيم صهيونيستی با ۶۰ سال فساد و تجاوز و اشغالگری و تهديد، رو به اضمحلال است. ملت‌ها بيدار شده‌اند و خواهان پاکی و عدالت در مناسبات هستند.

رييس‌جمهور در ادامه افزود: قدرت‌های بزرگ بايد توبه کنند و از کارهای زشت خود عذرخواهی کنند و از رفتارهای اشغالگرانه‌ی خود دست بردارند و به راه صلح و عدالت بگروند. اين راه به نفع همه است، حتی به سود خود آنهاست.

احمدی‌نژاد گفت: امروز به فضل الهی موقعيت ايران و جمهوری اسلامی در عرصه‌ی بين‌الملل ممتاز است. ملت ايران يک قدرت بزرگ است و منشأ قدرت ايران به جای سلاح و ثروت، فرهنگ است. عشق به انسان‌ها، عدالت و صلح پايدار، منشأ قدرت ايران است و ملت ايران پيشاپيش همه‌ی ملت‌ها پرچمدار اين ارزش‌هاست.

وی افزود: هم‌اکنون در عرصه‌ی داخلی، حرکت ما شتابان و رو به کمال است. از لحاظ علمی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی قله‌ها به تسخير جوانان و انديشمندان و به اقشار گوناگون کشورمان در می‌آيد. کارهای بزرگ، سرنوشت‌ساز و جهش‌گونه در حال انجام است و دولت خدمتگزار و برآمده از آرای مردم در حال خدمت به مردم و دست‌اندرکار کارهای بزرگ است.

بعد از سفر به سازمان ملل جزييات طرح تحول اقتصادی را به اطلاع مردم می‌رسانم
رييس جمهور گفت: يکی از کارها برای جهش‌های بزرگ اقتصادی، طرح اصلاح ساختارها و فراهم کردن زمينه برای اجرای اصل سياست‌های ۴۴ و تحقق چشم انداز به عنوان يک نقطه ارزشمند در مسير کمال ملت ايران در دستور کار دولت است و خوشبختانه با همراهی بی نظير مردم اين طرح در مسير اجرا قراردارد.

احمدی‌نژاد در ادامه نشست مطبوعاتی خود افزود: با فراخوان دولت حدود ۶۳ميليون نفر برای اين طرح ثبت نام کردند و اطلاعات مورد نياز دولت را دراختيار قراردادند و ۷ميليون نفر هم به درخواست دولت از ثبت نام خودداری کردند؛ کسانی که تصور می‌کردند نياز به حمايت اجتماعی دولت ندارند برای ياری دولت از ثبت نام خودداری کردند و از آن۶۳ ميليون نفر هم بعضی‌ها فقط برای تکميل پايگاه اطلاعاتی دولت و زمينه سازی برنامه ريزی‌های بهتر اقتصادی مشارکت کرده‌اند.

رييس جمهور اظهار داشت: من صميمانه از همه ملت ايران به خاطر اين هوشمندی و دقت نظر و فهم عميق از مسائل تشکر و سپاسگزاری می کنم و در حقيقت اين يک همه پرسی بزرگ درباره طرح تحولات ساختاری اقتصادی دولت بود که ملت به طور يکپارچه به اين فراخوان دولت پاسخ مثبت دادند.

احمدی نژاد اظهار کرد: البته در ابتدای عملياتی شدن طرح هستيم و جزئيات بخش های گوناگون آماده شده است و به زودی به اطلاع ملت خواهد رسيد و ان شاءالله در نزديک ترين زمان ممکن اجرای آن آغاز خواهد شد.

احمدی نژاد با اشاره به لايحه ی مورد نظر گفت: اين لايحه آماده ی تقديم به مجلس شورای اسلامی شده است و ان شاء‌الله من در اولين فرصت بعد از سفر به سازمان ملل در گفت‌وگوی زنده با مردم جزئيات طرح را تشريح خواهم کرد و برنامه های پيش رو را به اطلاع مردم خواهم رساند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال واحد مرکزی خبر درباره فروکش کردن التهاب در بازار مسکن و برنامه‌های دولت در اين زمينه و همچنين کاهش قيمت‌ها در ساير بخش‌ها گفت:« برنامه دولت در بخش مسکن به سرعت به دنبال کاهش قيمت‌ها ادامه پيدا می‌کند.»

رييس‌جمهور کشورمان افزود:« ساخت مسکن با رشد خوبی مواجه است و سال گذشته نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته امسال نيز ۲۵ درصد نسبت به گذشته با رشد مواجه بوده‌ايم و بايد بگويم که در بخش مسکن کارهای بيشتری در حال اجرا است که از اول آذر ماه اعلام می‌شود و با سوداگری در بخش مسکن مبارزه خواهيم کرد.»

وی افزود:« موانع مسکن مهر نيز برطرف شده و انشاء‌الله به طور گسترده ساخت و ساز در تمام شهرها ادامه پيدا می‌کند تا بازار مسکن به تعادل برسد.»

احمدی‌نژاد افزود:« ‌در رابطه با هزينه‌های دولت نيز موفق شديم ريشه‌ی عامل تورم ناشی از هزينه‌ی دولت را با کنترل و مديريت هزينه‌ها بخشکانيم.»

احمدی‌نژاد افزود:« در ساير بخش‌ها که پول را در بازار بدون برنامه می‌کنند نيز برنامه‌ريزی‌ها رو به پايان است و در نيمه‌ی دوم سال با کاهش قيمت‌ها و توقف رشد قيمت‌ها مواجه خواهيم بود.»

احمدی‌نژاد در ادامه نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ی يوميوری ژاپن با اين مضمون که آيا در سفر به نيويورک قصد داريد با مقامات يا سياستمداران آمريکا يا با اعضای گروه اوباما ديدار کنيد؟ اظهار کرد: من در برنامه‌های سفر به نيويورک پيش‌بينی ملاقات با سياستمداران آمريکا را ندارم، اما همان‌طور که قبلا هم گفته‌ايم برای گفت‌وگوی آزاد آن هم در مقابل رسانه‌ها و در صحن سازمان ملل با کانديداهای رياست جمهوری آمريکا آمادگی داريم.

وی افزود: سال گذشته هم اين سوال مطرح شد که گفتم آماده‌ی ملاقات با آقای بوش هستم، اما الان دوره‌ی رياست جمهوری آقای بوش به پايان رسيده و تاثيری در مناسبات و آينده ندارد، اما آمادگی دارم درباره‌ی مسايل جهانی با کانديداهای رياست جمهوری آمريکا در مقابل رسانه‌ها و در صحن سازمان ملل بحث و مناظره کنيم.

رييس‌جمهور هم‌چنين به خبرنگار روزنامه‌ی ژاپنی که بخش اول صحبت‌های خود را به صورت فارسی بيان کرده بود گفت: شما فارسی را آرام آرام خوب صحبت می‌کنيد. بيشتر تمرين کنيد. زبان شيرين فارسی خيلی خوب است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دارابی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) که بيان کرد شنيده شده برخی گروه‌های سياسی از جمله کارگزاران، مشارکت و حتی بخشی از جمعيت ايثارگران در موضع مخالفت با دولت ائتلاف و جلساتی را در اين راستا برگزار کرده‌اند. نتيجه‌ی اين‌گونه ائتلافات را چه می‌بينيد؟ به نظر جناب‌عالی هدف از اين ائتلاف‌ها چيست و چه تاثيری در انتخابات آتی دارد؟ اظهار کرد: من هم اين خبر را شنيده‌ام و مطلع شدم که برخی گروه‌ها که قبلا به ظاهر متضاد بودند، امروز ائتلاف کرده‌اند. البته مشکلی نيست. در کشور ما آزادی در حد مطلق است. گروه‌ها آزادند با هم ائتلاف و تلاش کنند. آن‌چه مورد تاکيد من است اين است که در فعاليت‌های سياسی، آرمان‌های انقلاب، معيارهای اخلاقی و صداقت مدنظر قرار گيرد.

رييس‌جمهور افزود: همه توجه کنند که برای سرفرازی کشور، تحقق آرمان‌ها و عزت ملت تلاش کنند. اين ماموريت همه‌ی کسانی است که فکر می‌کنند بايد در عرصه‌ی سياسی حضور فعالی داشته باشند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بحث‌هايی مطرح می‌شود که برخی تلاش می‌کنند علما و بخشی از آنها را در مقابل دولت قرار دهند و از شخصيت و جايگاه علما و تخريب دولت سوءاستفاده کنند. شرايط کشور چه در داخل و چه در صحنه‌ی بين‌المللی شرايط خوبی است و آينده هم به مراتب بهتر از امروز است. می‌خواهند فضا را تخريب و اجازه ندهند دولت کارهای خود را جلو ببرد و ماموريت‌های خود را انجام دهد.

وی گفت: آن مقدار که من اطلاع دارم بعد از ماه مبارک رمضان، حملات عليه دولت تشديد خواهد شد، اما تاثيری در خدمتگزاری دولت، تصميم‌گيری‌های دولت و ادامه‌ی مسير دولت که خواست ملت و نياز کشور است نخواهد داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی‏نژاد: حرف مشايی حرف دولت است، حملات عليه دولت تشديد خواهد شد، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016