شنبه 23 شهریور 1387

اعتراض اسرائيل به شکايت ايران: کشوری که رئيس‌‏جمهوری آن خواهان نابودی اسرائيل است، حق موعظه در مقوله اخلاقيات را ندارد، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
اسرائيل به اعتراضات ايران نسبت به تهديدهای اين رژيم و خطرناک تلقی‌‏کردن سخنان يکی از وزيران کابينه اسرائيل واکنش نشان داد و اعلام کرد ايران شايستگی ادعای اخلاقيات را ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش "ايلنا" به نقل از آسوشيتدپرس، اين رژيم ادعا کرد کشوری که رئيس‌‏جمهوری آن خواهان پاک شدن اسرائيل از نقشه جهان است، حق موعظه در مقوله اخلاقيات را ندارد.
موضع‌‏گيری اخير ايران در پی اظهار‌‏نظر گستاخانه «رافی ايتان»، يکی از وزرای کابينه اسرائيل مبنی بر لزوم کشاندن «محمود احمدی‌‏نژاد»، رئيس‌‏جمهوری ايران به دادگاه لاهه به هر شيوه ممکن حتی دزدين وی، اتخاذ شد.
«محمد خزايی»، نماينده ايران در سازمان ملل با ارسال نامه‌‏ای به «بان کی مون»، دبيرکل سازمان ملل متحد خواستار پی‌‏گيری اين تهديد عليه ايران شد و آن را خطرناک توصيف کرد.
در پی موضع‌‏گيری ايران، نماينده جديد اسرائيل در سازمان ملل ادعا کرد که موعظه اخلاقيات توسط ايران بسيار عجيب است.
اين مقام اسرائيلی در ادامه گفت: «ايران کشوری است که قابليت‌‏های هسته‌‏ای آن تهديدی برای کل جهان به حساب می‌‏آيد. به هين دليل از طرف شورای امنيت سازمان ملل متحمل تحريم شده است. علاوه بر اين، ايران آشکارا و گسترده از تروريسم حمايت می‌‏کند.»
وی همچنين از سازمان ملل خواست تمرکز خود را روی پرونده هسته‌‏ای ايران بيشتر کند و با هدف تعليق فعاليت‌‏های هسته‌‏ای ايران، از اسرائيل در برابر ايران هسته‌‏ای محافظت کند.
اسرائيل به عنوان دشمن شماره يک ايران، اين کشور را بزرگ‌‏ترين تهديد برای موجوديت خود به شمار می‌‏آورد و خواستار جلوگيری از دستيابی ايران به فن‌‏آوری هسته‌‏ای به هر قيمت ممکن است.

Copyright: gooya.com 2016