پنجشنبه 21 شهریور 1387

احمدی نژاد: چاره‌‏ای جز اجرای طرح تحول اقتصادی نداريم، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
محمود احمدی‌‏نژاد با تاکيد بر اينکه حرکت دستگاه‌‏های اقتصادی کشور بايد در جهت عدالت تنظيم شود، تصريح کرد: برای اصلاحات چاره‌‏ای جز اجرای طرح تحول اقتصادی نداريم.

به گزارش ايلنا، رئيس‌جمهور صبح امروز (پنج شنبه) در ديدار دبير و اعضای کارگروه تحول اقتصادی گفت: در طول ۲۰ سال اخير تلاش‌‏های فراوانی شده است تا ساختارهای اقتصادی کشور اصلاح شود و طبيعی است که امروز بايد به دنبال طرحی جامع، کامل، مؤثر و هدفمند در اين باره باشيم و از اين رو طرح بزرگ تحول اقتصادی تدوين شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدی‌‏نژاد عدالت را از اهداف پايه‌‏ای طرح بزرگ تحول اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: پيشرفت بدون عدالت ارزشی ندارد. اينکه ۳۰-۲۰ سال سرمايه کشور به کارگرفته شود اما فقط عده خاصی از ثمرات آن برخوردار شوند، درست نيست و بايد طوری برنامه‌‏ريزی کرد تا همه اقشار مردم بهره‌‏مند شوند.
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه تحکيم پايه‌‏های عدالت موجب شکوفايی و احيای شخصيت و فرصت دادن به رشد انسان‌‏ها و نيز تثبيت امنيت ملی می‌‏شود، تصريح کرد: ما می‌‏خواهيم پيشرفته‌‏ترين کشور جهان بر پايه عدالت شويم.
رييس جمهور با اشاره به اينکه پيشرفت و توسعه کشور در طول ساليان بعد از پيروزی انقلاب اسلامی به خوبی در قالب برنامه‌‏های گوناگون تنظيم شده است، گفت: امروز زمان آن است که حرکت دستگاه‌‏های اقتصادی را نيز به طور کامل در جهت عدالت تنظيم کنيم.
وی با بيان اينکه در نظام بانکی، يارانه‌‏ای و مالياتی چاره‌‏ای جز اصلاح وضعيت موجود نداريم، خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد يارانه‌‏ها به طور مستقيم و غير مستقيم توسط سه دهک برخوردار جامعه استفاده می‌‏شود و اين موضوع يکی از علت‌‏های اصلاح نظام توزيع يارانه‌‏ها است.
احمدی نژاد با بيان اينکه در برابر اصلاحات اقتصادی از ناحيه دو سه گروه مقاومت‌‏هايی صورت می‌‏گيرد، اظهار داشت: يک گروه کسانی هستند که روحيه ايرادگيری دارند و ذاتاً با هر نوع تحول و تغيير مخالف بوده و در برابر آن مقاومت می‌‏کنند. اين گروه نقاط منفی را چندين برابر برجسته می‌‏کنند و هيچ راه حلی نيز ارائه نمی‌‏دهند.
وی اضافه کرد: گروه ديگر افرادی هستند که برنامه‌‏های تحولی را به اندازه‌‏ای پيچيده و سخت نشان می‌‏دهند تا طرف مقابل را از عملياتی کردن آن منصرف کنند و گروهی نيز به خاطر نگاه سياسی با آن مخالفت می‌‏کنند و چه بسا اگر همين کار را با ۵۰ درجه ضعيف‌‏تر خودشان انجام می‌‏دادند، کاری بسيار خوب و اثر گذار معرفی می‌‏شد.
رييس جمهور تاکيد کرد: چاره‌‏ای جز اجرای طرح تحول اقتصادی نداريم و اصولاً راه ديگری برای اصلاح اوضاع اقتصادی کشور وجود ندارد.
احمدی نژاد با بيان اينکه خوشبختانه در کليات و جهت‌‏گيری‌‏های طرح، هماهنگی و اتفاق نظر در کشور وجود دارد، تصريح کرد: بايد تلاش کنيم در گام دوم که طراحی تفصيلی طرح تحول اقتصادی در بخش‌‏های گوناگون است و گام بعدی آن يعنی اجرای طرح نيز اين هماهنگی و اتفاق نظر وجود داشته باشد.
رييس جمهور در ادامه خطاب به اعضای کارگروه تحول اقتصادی اظهار داشت: از آنجايی که بايد اين طرح را در کشور مديريت کنيد، بايد به ابعاد و اجزاء گوناگون آن به طور کامل مسلط باشيد و برای سؤالات و شبهات احتمالی در بخش‌‏های مختلف از جمله هدفمند کردن يارانه‌‏ها، افزايش فعاليت‌‏های عمرانی و کنترل مصرف انرژی، پاسخ‌‏های قانع کننده‌‏ای داشته باشيد.
احمدی‌‏نژاد با تاکيد بر اينکه برای اجرای طرح تحول اقتصادی نيازمند همدلی و همراهی مردم هستيم، تصريح کرد: جذب و جلب اين همراهی و همدلی در گام اول به خوبی انجام شد و در گام دوم نيز چون وارد جزئيات خواهيم شد، همين روند بايد ادامه يابد.
وی درباره اهميت توجيه اقشار گوناگون مردم نسبت به طرح تحول اقتصادی گفت: علت اول جذب مشارکت عمومی است؛ چرا که باعث می‌‏شود اين طرح، روان و صريح به سرانجام برسد و علت ديگر آن است که آسيب‌‏ها را به حداقل ممکن کاهش می‌‏دهد. از اين رو بايد تلاش شود تا اعتماد مردم نسبت به اينگونه طرح‌‏ها هر چه بيشتر تقويت شود و اگر اين اعتماد عمومی در سطح بالايی باشد، آسيب‌‏ها کاهش پيدا می‌‏کند.
رييس جمهور همچنين خواستار سازماندهی بيشتر برای اطلاع‌‏رسانی صريح و شفاف از طرح تحول اقتصادی شد و گفت: ضروری است درباره جزييات اين طرح بطور گسترده و با ظرافت و دقت اطلاع‌‏رسانی شود و اگر فرصت داشتم با تک تک ۷۰ ميليون ايرانی درباره اين طرح صحبت می‌‏کردم؛ چرا که اجرای اين طرح برای کشور بسيار مهم و با ارزش است.
احمدی نژاد با تاکيد بر اينکه بايد افکار عمومی برای اجرای طرح تحول اقتصادی بسيج شود، خاطر نشان کرد: اين طرح بايد موضوع گفتگو و مباحث عمومی شود و همه انديشه‌‏های کشور نيز برای هر چه بهتر انجام شدن آن بسيج شوند.
رييس جمهور تصريح کرد: بايد از ظرفيت طرح تحول اقتصادی برای افزايش سطح دانش و فرهنگ اقتصادی مردم استفاده شود و ادبيات اقتصادی مردمی شود و اگر اين اتفاق بيفتد، در آن صورت پيام‌‏های شما به سرعت مورد قبول افکار عمومی قرار می‌‏گيرد.
وی تاکيد کرد: بايد طرح تحول اقتصادی به گونه‌‏ای اجرا شود که در آن نه شتابزدگی وجود داشته باشد و نه معطل شويم. البته خوشبختانه فضای عمومی مجلس شورای اسلامی و قوه قضاييه هم با اين طرح هماهنگ است.
احمدی نژاد طرح تحول اقتصادی را طرحی کامل و جامع دانست و گفت: بايد مراقبت شود تا اين طرح به کام اقتصاد و ملت شيرين باشد.
رييس جمهور در ادامه حمايت از توليد و افزايش بهره‌‏وری، کاهش مصرف انرژی، کاهش استفاده از درآمدهای نفتی در هزينه‌‏های اجرايی و استفاده از آن در فعاليت‌‏های عمرانی و نيز پرداخت مستقيم به مردم را از ثمرات اصلاح نظام يارانه‌‏ای دانست.
در ابتدای اين نشست، دکتر حسينی، وزير اقتصاد و امور دارايی گزارشی از پيشرفت و تکميل روند طرح تحول اقتصادی ارايه کرد و گفت: حمايت مقام معظم رهبری از اين طرح و اجماع صورت گرفته در خصوص آن از افتخار آميزترين و بزرگترين دستاوردهای طرح تحول اقتصادی است و امروز نيز وارد فاز طراحی تفصيلی اين طرح شده‌‏ايم.
وی ضرورت آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم را در فاز جديد مورد تاکيد قرار داد و تصريح کرد: بايد با انسجام در اطلاع‌‏رسانی و طرح موضوعات عمومی از سوی سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی، تلاش کنيم ساير بخش‌‏های اين طرح نيز بر پايه وفاق جمعی، گفت‌‏وگو و انديشه‌‏ورزی به پيش برود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: چاره‌‏ای جز اجرای طرح تحول اقتصادی نداريم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016