جمعه 29 شهریور 1387

امام جمعه مشهد: بی‌حجابی در کشور بمنزله براندازی دين خداست، زنان بی‌حجاب پياده ‌نظام آمريکا و اسراييل هستند، ايسنا

- بی‌تفاوت نباشيد عليه بی‌حجابی قيام کنيد


خطيب جمعه مشهد با گراميداشت هفته دفاع مقدس، گفت: در جنگ تحميلی، کشور با يک تهاجم سه‌جانبه روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيداحمد علم‌الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته مشهد، که در رواق امام خمينی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهيدان و ايثارگران جنگ تحميلی، اظهار داشت: در جنگ تحميلی يک تهاجم سه جانبه نسبت به جمهوری اسلامی صورت گرفت و قدرت‌های بزرگ دنيا از جمله فرانسه، انگليس و آمريکا و شوروی سابق، صدام را تجهيز و با پول کلان نفت به او کمک مالی می‌کردند.

وی افزود: از طرفی ما را تحريم کردند و از طرفی ديگر با استخدام مزدوران خائن و ناجوانمردی مانند منافقين، داخل کشور را به آشوب کشاندند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی با طرح اين سوال که با اين وجود عاقبت جنگ چه شد؟، تصريح کرد: سرانجام اين جنگ با پيروزی، عزت و سربلندی مردم ايران و ذليل شدن و نابودی صدام جنايتکار و آغاز "چه کنم، چه کنم" آمريکا در داخل و خارج به پايان رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امام جمعه مشهد تصريح کرد: اين آزمايش الهی به قدرت شيطانی و استکبار غرب نشان داد که جنگ سخت در اين کشور جواب نمی‌دهد اما اين امر به اين معنا نيست که دشمن ملحد ما از دشمنی خود دست برداشته و کنار کشيده است بلکه بجای جنگ سخت، آن‌ها جنگ نرم را شروع کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در خصوص جنگ نرم دشمن، يادآور شد: دکترينی که انديشمندان سياسی اروپا از تجربه پيروزی ملت ما به دست آوردند، اين بود که ملت ما با دست خالی در برابر تمام ابرقدرت‌ها ايستادگی کرد و به دليل دارا بودن آموزه‌های فرهنگی خاص، قوی‌ترين دشمن تا دندان مسلح را از پای درمی‌آورد.

وی افزود: آنها فهميدند که با توپ، تانک و خمپاره نمی‌شود اين ملت را از بين برد بنابراين بهترين راه را جنگ نرم ديدند که با راه‌اندازی اين جنگ يک فضای فرهنگی در بين مردم به وجود آورند که مغاير ارزش‌های دينی و اعتقادی آن‌ها باشد و عده‌ای را در جهت واژگون کردن اين نظام مخالف استکبار، تربيت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به‌زعم آنها، اين جنگ در سه نقطه دنيا يعنی اوکراين، گرجستان و قرقيزستان جواب داد و ديدند که می‌شود با جنگ نرم قدرت‌ها را ساقط کرد و يک نظام در جهت منافع خود به وجود آورد و در واقع هدف اصلی جنگ نرم نيز همين براندازی است.

وی افزود: خود آمريکايی‌ها اعلام کردند اگر بتوانيم اين شيوه جنگ نرم را پياده کنيم، بهترين شيوه براندازی است.

امام جمعه مشهد با بيان اينکه جنگ نرم از دو سه سال قبل شروع شده است، گفت: اين واقعيت است و ادعا نيست و اخبار تاييد می‌کند که ۵ نفر ايرانی که نام آن‌ها را نمی‌شود از تريبون مقدس نماز جمعه اعلام کرد، در گروهی عضويت دارند که اين گروه اپوزسيون زير نظر دختر ديک چنی، مشاور ارشد بوش در سفارت آمريکا در دبی با هدف براندازی نظام فعاليت می‌کنند. آنجا عده‌ای را آموزش می‌دهند که کشور را به هم بريزند و اخيرا نيروهای خود را از بين دانشجويان دانشگاه‌ها و اساتيد انتخاب می‌کنند و به آنها ويزا و بورس تحصيل در آمريکا می‌دهند تا در جهت منافع خود که همان براندازی نظام اسلامی است، به کار گيرند.

وی ادامه داد: اين گروه، از اصحاب مطبوعات، رسانه و خبرنگاران نيز دعوت به همکاری می‌کنند و انجمنی به نام انجمن روزنامه‌نگاران جوان که يک تشکل غيردولتی است، داير کرده‌اند که با بودجه غرب چند دوره کلاس روزنامه‌نگاری با موضوع سياه‌نمايی جمهوری اسلامی در تهران برگزار کرده‌اند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز هفته دفاع مقدس تنها نه به عنوان هفته‌ای است که يادآور حمله دشمن به ايران در سال ۵۹ است، بلکه امروز هم ما در حال جنگ هستيم و جنگ نرم شروع شده و دشمن گروه‌های خود را در اين جنگ سازماندهی کرده است.

وی ادامه داد: در همين مشهد در نماز جمعه وقتی من حرف می‌زنم، تمام سايت‌ها و وبلاگ‌های خارجی حمله‌ور می‌شوند و بدبختانه عده‌ای از داخل هم با آن‌ها هم‌صدايی می‌کنند؛ اين امر نشان می‌دهد که دشمن بيکار ننشسته و اين‌ها با برنامه صورت می‌گيرد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی يادآور شد: اگر در جنگ سخت، صدام با موشک خانه شما مردم را هدف قرار می‌داد، امروز دشمن با توسعه فحشا، منکرات و بی‌حجابی جوان‌های شما را هدف قرار داده است و می‌خواهد سفره دين را از زير پای آنان بکشد تا بتواند جنگ نرم را پيش ببرد.

خطيب جمعه مشهد تصريح کرد: بارها گفته‌ام و باز هم می‌گويم، بی‌حجابی در اين کشور به منزله براندازی دين خداست و زنان بی‌حجاب پياده ‌نظام آمريکا و اسراييل هستند.

وی ادامه داد: اين زرق و برق و لباس‌های رنگی زنان بی‌حجاب و هرزه‌ای که امروز در پارک‌ها ديده می‌شوند، همان توپ و خمپاره آمريکايی است که به قلب جوانان مومن فرود می‌آيد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام علم‌الهدی خطاب به مردم گفت: در برابر بلای بی‌حجابی بی‌تفاوت نباشيد و مسوولان نيز بی‌تفاوت نباشند و همه بايد همانطور که در دفاع مقدس احساس تکليف کردند، امروز هم احساس تکليف کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۵ مقام معظم رهبری در سفر خود به سمنان فرمودند، يک روز گفتم تهاجم فرهنگی، يک روز شبيخون فرهنگی، اما امروز می‌گويم "ناتوی فرهنگی" در راه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ناتوی فرهنگی به اين معناست که همانطور که دشمن با کشورهای غربی برای حمله نظامی به ديگر کشورها قرارداد می‌بندد، الآن عليه دين و ارزش‌های اسلامی، تمام کشورهای غربی متحد شده‌اند تا دين مردم را بگيرند.

وی اضافه کرد: دين در دل و مغز جوان است، وقتی زنان بی‌حجاب و آرايش کرده با موی پريشان خودنمايی می‌کنند در دل جوان، ويروس بی‌دينی نفوذ پيدا می‌کند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی خطاب به مردم گفت: بی‌تفاوت نباشيد و عليه بی‌حجابی قيام کنيد. اين مساله بی‌حجابی بايد به عنوان يک درد بی‌درمان در اين کشور حل شود.

وی در پايان با اشاره به شب‌های پرفيض قدر و ايام شهادت حضرت علی(ع)، افزود: همانطور که حضرت علی(ع) در يک‌هزار و ۴۰۰ سال پيش مظلوم بود، امروز هم در دنيا مظلوم است.

Copyright: gooya.com 2016