جمعه 29 شهریور 1387

نخستين جايزه کميته بين المللی حقوق بشر ايتاليا به نسرين ستوده تعلق گرفت، تغيير برای برابری


تغيير برای برابری - کميته بين المللی حقوق بشر ايتاليا که يک سازمان غير دولتی و فعال در زمينه حقوق بشر است اولين جايزه اين کميته را به نسرين ستوده وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر اهدا کرده است و نسرين ستوده نيز با ارسال نامه ای به اين کميته تشکر کرده است. مراسم اهدای جايزه به نسرين ستوده در دسامبر ۲۰۰۸ در ايتاليا برگزار می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نخستين جايزه ای است که در سطح بين المللی به نسرين ستوده داده می شود. نسرين ستوده در گفتگو با تغييربرای برابری می گويد:« من از اين جايزه بيش از هرچيزی بابت اتحاد و پيوستگی فعالان حقوق بشر در حمايت از يکديگر خوشحال هستم. توجه اين کميته به فعاليت های حقوق بشر در ايران حاکی ار اتحاد و پيوستگی حقوق بشر در سراسر جهان است. اين چنين يکپارچگی نه تنها نتيجه تکنولوژی و وجود دهکده جهانی است که در آن زندگی می کنيم بلکه ناشی از ماهيت حقوق بشر است که ذاتا بخشی يک پارچه و پيوسته است زيرا که جهان اکنون به نيکی می داند که نمی توان به نقض حقوق بشر در اين کشور بی توجه بود و استمرار حقوق بشر در کشورهايی که به آن پای بندند بدون رعابت آن در سراسر گيتی امکان پذير نخواهد بود.»

نسرين ستوده کارشناس ارشد حقوق بين الملل ازدانشگاه شهيد بهشتی است. او فعاليت مطبوعاتی اش را از ۱۳۷۰ در نشريه "دريچه گفتگو" آغاز کرد. پس از آن نيز مقالات گوناگونی از وی در روزنامه هايی چون "جامعه "و "توس " ، "صبح امروز" و مجله "آبان" منتشرشده است. نسرين ستوده در زمينه حقوق کودکان، با انجمن حمايت کودکان همکاری داشته و به مدت دوسال عضو هيئت مديريه اين انجمن بوده است. او اکنون نيزعضو کانون مدافعان حقوق بشراست و تاکنون وکالت فعالان حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان آزار ديده و در معرض اعدام را بر عهده داشته است. نسرين ستوده از وکلای فعالان حقوق بشر و کرد چون محمد صديق کبودوند هست و همچنين وکالت فعالان مدنی چون اميد معماريان و فعالان جنبش زنان چون رويا طلوعی و فرناز سيفی، منصوره شجاعی و طلعت تقی نيا برعهده داشته است. او همچنين از وکلای کمپين يک ميليون امضاست و تاکنون وکالت پروين اردلان، نوشين احمدی خراسانی، خديجه مقدم، علی اکبر خسرو شاهی، جلوه جواهری، مريم حسين خواه، ناهيد کشاورز، راحله عسگری زاده، نسيم خسروی، محبوبه حسين زاده، امير يعقوبعلی، دلارام علی، مارل فرخی، ناهيد جعفری و سميه فريد را نيز عهده دار بوده است.

اطلاعات بيشتر درباره اين جايزه را در سايت حقوق بشر بين الملی ببينيد.

http://www.h-r-i.org/site/eng/home/home.php

Copyright: gooya.com 2016