سه شنبه 9 مهر 1387

جلال طالبانی: ايران برای گفتگو با آمريکا آمادگی دارد، مهر

رئيس جمهوری عراق در گفتگو با يک روزنامه عرب زبان مدعی آمادگی تهران برای گفتگو با واشنگتن درباره وضعيت امنيتی عراق و همچنين مسائل فيمابين شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، جلال طالبانی در گفتگو با روزنامه الحيات افزود : ايران و آمريکا تمايل دارند که درباره وضعيت امنيتی عراق با يکديگر به توافق برسند و ايرانی ها آماده بهبود روابط با آمريکا هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس جمهوری عراق تصريح کرد : هنگامی که "محمود احمدی نژاد" رئيس جمهوری ايران به بغداد سفر کرد، از آمادگی ايران برای گفتگوی بدون قيد و شرط با آمريکايی ها با هدف حل همه مسائل خبر داد.

وی افزود : از يک مسئول بلندپايه ايرانی شنيدم که ايران آماده بحث و تبادل نظر با طرف آمريکايی درباره مسائل مربوط به افغانستان، لبنان، عراق و فلسطين هم است.

جلال طالبانی درعين حال خاطر نشان کرد: توافقات اوليه برای خروج نيروهای آمريکايی از بغداد و ديگر شهرهای عراقی تا پايان سال جاری به دست آمده است و اين نيروها به پايگاه های مشخصی مورد توافق باز می گردند.

رئيس جمهوری عراق در ادامه اينگونه اظهار داشت که " ايرانی ها ضرورت باقی ماندن نيروهای آمريکايی درعراق تا سال ۲۰۱۱ را درک خواهند کرد."

طالبانی استناد سخنان خود از قول کشورمان را مشخص نساخته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلال طالبانی: ايران برای گفتگو با آمريکا آمادگی دارد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016