Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 24 فروردین 1384

به منظور بررسي جايگاه جنبش دانشجويي در انتخابات و فشارهاي وارد بر نهادهاي فرهنگي دانشجويي شوراي تهران دفتر تحكيم وحدت تشكيل جلسه داد، ايلنا

جلسه شوراي تهران دفتر تحكيم وحدت با موضوع "جايگاه جنبش دانشجويي در انتخابات و فشارهاي وارد بر نهادهاي فرهنگي دانشجويي"، برگزار شد.

رضا دلبري در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، در خصوص مسائل مطرح شده در اين جلسه گفت: اين جلسه كه با حضور اعضاي اين شورا عصر ديروز برگزار شد، در خصوص فشارهاي موجود بر نهادهاي دانشجويي و فرهنگي تصميم گرفته شد كه نسبت به فضاي موجود در دانشگاه‌‏ها به ويژه دانشگاه‌‏هاي شهرستان‌‏ها كه تحت فشار بيشتري هستند؛ نظير دانشگاه زابل كه احكام سنگيني براي اعضاي انجمن اسلامي آنها صادر شده و نيز انحلال انجمن اسلامي دانشگاه بوشهر، حساسيت بيشتري نشان داده شود.
وي با اشاره به فشارهاي وارد بر نهادهاي فرهنگي، گفت: در اين جلسه توقيف نشريه "كارنامه" بررسي شد و اعتراض رسمي اتحاديه در مورد توقيف اين نشريه رسماً اعلام خواهد شد.
دلبري ضمن اشاره به بررسي انتخابات رياست جمهوري در اين جلسه، اظهار داشت: شركت كنندگان در جلسه متفق بودند كه جنبش دانشجويي بايد از جايگاه روشنفكري وارد انتخابات شوند و در راستاي راهبرد سياست دوري از قدرت به نقد پيش‌‏بازي‌‏هاي انتخاباتي شكست خورده، بپردازد.
وي افزود: در اين جلسه تأكيد شد كه بايد به اصل آزادي انتخابات پرداخته شود. به اين معنا كه تمام نيروهاي اجتماعي خارج از چارچوب حاكميت بايد بتوانند در جايگاه انتخاب حاضر شوند و از سوي ديگر؛ تريبون‌‏هاي آزاد از قبيل روزنامه‌‏ها و اركان رسمي را براي ترويج افكار خود در اختيار داشته باشند.
دلبري يادآور شد: به عقيده شركت كنندگان در اين جلسه، زماني مي‌‏توان از انتخابات آزاد سخن گفت كه حتي كساني كه تمايلي براي شركت در انتخابات ندارند، حق تحريم انتخابات و ترويج افكار خود را داشته باشند.
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت ادامه داد: از نظر اعضاي شوراي تهران، انتخاب شونده يعني جايگاهي كه به انتخاب گذاشته مي‌‏شود، بايد محل تأثير مردم باشد. به عنوان نمونه انتخاب رئيس اتحاديه تداركاتچيان در سرنوشت مردم تأثير بسزايي نخواهد داشت و كساني كه قصد دارند از پيش به مردم القا كنند كه سرنوشت آنان در اين تعيين مي‌‏شود، عملاً افكار عمومي را به بازي گرفته‌‏اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به طرح و بررسي مساله انتخابات و انتخاب موثر، اظهار داشت: جنبش دانشجويي نقش روشنگري و تطابق واقعيت با اين دو مقوله را بر عهده گرفته است و با قرار دادن آيينه تمام نماي تجربه اصلاحات هشت ساله دورن حاكميتي به نقد انتخابات و جايگاه رياست جمهوري خواهد پرداخت و به روشنگري در اين زمينه مي‌‏پردازد.
دلبري در پايان گفت: شوراي تهران به زودي بيانيه تحليلي در خصوص بحث‌‏هاي مذكور صادر خواهد كرد و در نقش جدي خود در انتخابات بحث خواهد كرد.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005