Click for Amazing Phone Card








جمعه 26 فروردین 1384

معين: موفقيت زنان در گرو تلاش خودشان است، ايسنا

- همواره نقش اصلي در جامعه برعهده زنان است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


كانديداي مورد حمايت جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پيگيري مطالبات زنان را از مهمترين اولويت‌ها در سطح دولت و نظام اجتماعي عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فعالان سياسي زن، عضو احزاب حامي مصطفي معين روز چهارشنبه گذشته با وي ديدار و گفت‌وگو كردند. معين در اين ديدار از ايجاد خود جوش تشكيلات زنان و تحرك آنان در عرصه‌هاي مختلف ابراز خوشنودي كرد.

وزير سابق علوم تحقيقات و فناوري با اشاره به بررسي مطالبات زنان در شوراي عالي برنامه‌ريزي آموزش عالي، اقداماتش در اين وزارتخانه را در جهت رفع تبعيض هاي موجود عليه زنان برشمرد و گفت: در زمان وزارت سعي كردم زنان را به عنوان مشاوران و روساي دانشگاهها به كار گيرم و بر حضور آنها در تشكل‌هاي مختلف دانشجويي تاكيد كردم.

وي موفقيت زنان را در گرو تلاش خودشان دانست و ادامه داد: از آنجا كه 50 درصد جامعه را زنان تشكيل مي‌دهند نمي‌توان مطالبات آنها را ناديده گرفت. ممكن است مردسالاري امكان بروز بسياري از استعدادها را ندهد اما همواره نقش اصلي در جامعه برعهده زنان است.

معين افزود: امروز مساله‌ي زنان به مساله‌اي جهاني تبديل شده است و ما نيز متاثر از اين پديده‌ي جهاني هستيم. بايد به مساله‌ي زن با نگاهي جهاني و با تاكيد بر هويت بومي و فرهنگي خود نگريست و دولت در اين زمينه نقش مهمي خواهد داشت.

كانديداي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري هرگونه مرزبندي جنسيتي، قوميتي و... را رد كرد و گفت: معيار شايستگي است.

معين همچنين برضرورت توجه به تامين رفاه وامنيت اجتماعي،آموزش و توجه رسانه‌ي ملي به زنان و ايجاد بانك اطلاع رساني زنان و سهميه بندي براي زنان، تاكيد كرد.

فاطمه راكعي رييس كميته‌ي زنان ستاد انتخاباتي دكتر معين نيز در اين نشست با تاكيد بر اهميت نقش زنان در عرصه‌ي سياسي و اينكه نگاه آنان به قدرت به عنوان فرصتي براي رسيدن به نقاط متكامل اجتماعي است، خطاب به وي تصريح كرد: زنان در دو دوره انتخابات اخير رياست جمهوري نيز نشان دادند كه مايلند به افراد روشنفكر، انديشمند و داراي حس احترام به خرد جمعي و مديريت دانايي محور راي دهند و با توجه به وجود اين مشخصات در شخص شما ( دكتر معين ) حمايت خود را از شما اعلام مي‌كنند، آگاهانه آراء خود را به نفع شما به صندوق خواهند انداخت.

راكعي به پنج الويت مطالبات زنان از رييس‌جمهور آينده اشاره كرد و گفت: ارائه‌ي لوايح قانوني در جهت تبعيض زدايي از قوانين موجود و لوايح روزآمد با اعمال نظارت جنسيتي، همچنين نظارت مداوم رييس‌جمهور بر اجراي قوانين و اصول معطل مانده درباره‌ي زنان در قانون اساسي، ارتقاء سطح مديريت زنان و حضور آنها درسطوح عالي ديپلماتيك، ارتقاء ساختار تشكيلاتي مربوط به زنان در دولت، تامين رفاه و امنيت اجتماعي زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار، و بالاخره اصلاح بينش‌هاي نادرست و برداشت‌هاي غلط فرهنگي و مذهبي، اهم مطالبات ماست.

در اين نشست هم چنين گزارشي از فعاليت‌هاي كميته‌ي زنان ستاد از سوي راكعي ارائه شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در اين گزارش به مواردي از جمله تشكيل هسته‌هاي 18گانه از صنوف زنان، برنامه‌ريزي براي نشست 500 نفره زنان اصناف مختلف حامي معين در اريبهشت ماه نشست هاي جداگانه برخي از صنوف با وي انتشار دو ويژه نامه با موضوع زنان و انتخابات رياست جمهوري و هم چنين تلاش اين كميته براي ديدار معين با زنان فعال استانها در ديدارهاي استاني وي اشاره كرد.

در نشست فعالان سياسي زن حامي معين، زنان عضو كميسيون‌هاي پنج‌گانه ستاد انتخاباتي اين كانديداي نهمين انتخابات رياست جمهوري به ارائه گزارشات از اين كميسيون‌ها پرداختند.

از جمله مباحثي كه از سوي زنان عضو كميسيون‌هاي اجتماعي و سياست داخلي و كميسيون فرهنگي و آموزش عالي مطرح شد، ضرورت ارتقاء ورزش زنان، لحاظ كردن نظام سهميه بندي در كابينه و پارلمان و احزاب، توجه به هويت دختران( مستقل از زنان و جوانان)، لزوم حضور زنان دركابينه، اعمال رويكرد جنسيتي در تمام زمينه‌ها، تقويت NGOهاي زنان و نفي هرگونه محروم سازي زنان ازورود به رشته‌هاي تحصيلي و اماكن عمومي بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21057

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: موفقيت زنان در گرو تلاش خودشان است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005