Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 31 فروردین 1384

جمعي از اساتيد دانشگاه‌ها در نامه‌اي به ميرحسين موسوي: دعوت ما را بپذيريد و گام در عرصه انتخابات رياست جمهوري نهيد، ايسنا

"ايمان داريم که هماهنگي بين ارکان نظام از يک سو، و تکيه بر ذخيره بزرگ نيروهاي جوان از سوي ديگر، همراه با اتکا و اتکال به لطف و مهرباني خداوند متعال، تنها راه رستگاري اين مرز و بوم است".

"مي دانيم که پاکدامني شما و نزديکانتان در بهره بردن از قدرتي که در اختيار شما بوده، ايمانتان به امکان برداشتن گام هاي موثر در اصلاح و سازندگي، دغدغه خاطر هميشگي تان در قبال آنچه بر مردم کوچه و بازار مي گذرد، به روز بودن مطالعات تان و حفظ ارتباطتان با قشرهاي گوناگون جامعه از دانشگاهيان، فرهنگيان و ... و ايمان شما به اقدام ملي در عرصه هاي درون و بيرون مي تواند کشور را از سقوط به ورطه هاي فساد و اضمحلال و سکون و رکود حفظ کند"

جمعي از اساتيد دانشگاهها در نامه اي به مهندس ميرحسين موسوي، با اعلام اين مطلب و تبيين شرايط کنوني داخلي و خارجي خواستار حضور وي در عرصه انتخابات آتي رياست جمهوري شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن کامل اين نامه به شرح زير است:

بسمه تعالي

«همکار محترم جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي

با عرض سلام و تحيات به مناسبت فرا رسيدن سال نو، مدتي بود که در پي فرصتي بوديم مکنونات قلبي خود و دغدغه هاي خاطر خويشتن را با شما در ميان بگذاريم و به گمان ما اينک زمان آن فرا رسيده است. چنان که خود مي دانيد دوره نهم انتخابات رياست جمهوري به لحاظ نقش بزرگي که در سرنوشت کشورمان دارد، از ديگر دوره ها پر اهميت تر است. هر چند سرزمين ستمديده ما همواره هدف تير کين بوده و استقلال و سربلندي آن هميشه در خطر؛ و کيست نداند که امروزه بيش از گذشته نيازمند اتحاد و حراست از منافع و يکپارچگي ملي است، اتحادي که دلها را به هم نزديک کند و آباداني و سرافزاري ايران را به ارمغان آورد، از همين رو بر اين باوريم که:

- آزادي بزرگترين موهبتي است که به انسان عطا گشته تا با انتخاباتي آگاهانه راه خويش را در راههاي در هم تنيده و دشوار زندگي فردي و اجتماعي برگزينند و انديشه خود از زندگي سعادتمند را تحقق بخشد؛ و آن ملتي رشيد است که به دور از هر گونه محدوديت انديشه سوز و انگيزه کش؛ راه خويش را بيابد.

- استقلال بنياني است که تنها با درايت و تلاش مي توان بنا نهاد و درکي درست از آن، ما را در تعامل عزتمندانه با دنياي پيرامون مان ياري خواهد داد.

- اسلام و فرهنگ ديني، منبع و چشمه فياضي است که توان آن را دارد مکتب راهنماي عمل باشد، هر چند وجود ديدگاههاي گوناگون و تفاسير مختلف از اين امر را روا مي داريم.

- قانون اساسي، با همه کاستي هايي که همچون هر قانون ديگر ساخته بشر دارد، در قانونمند کردن فرآيندهاي تصميم گيري و نهادينه کردن آرمان هاي بلند نهضت آزادي خواهانه و اسلام مدارانه مردم با قابليت هاي فراوان دارد که هنوز به منصه ظهور نرسيده اند.

- نيز مي دانيم که اصلاح امور کشوري که داغ قرن ها ستم و جهل فرمانروايان خودکامه و مداخله و مسابقه بيگانگان براي سلطه بر خاک و ثروت هاي نهفته در آن را بر تن رنجديده خود دارد، نيازمند زمان است. آنچه مهم است در راه بودن و به پيش رفتن است و نخستين گام در اين راه، اصلاح فرآيندهاي تصميم گيري در سطوح گوناگون است تا به جاي سليقه ها و علاقه هاي فردي، قشري و گروهي، تصميمات متکي بر کارشناسي و مديريت مدبري که توان تحقق آن را داراست، باشد.

- بزرگترين سرمايه هر کشور نيروي انساني ماهر، زبده، دانش آموخته و داراي حس، درک و فهم صحيح از منافع ملي و ترجيح آن بر منافع شخصي است. نيک مي دانيم و مي دانيد که ثروت هاي سرشار کشورهاي در حال توسعه را چگونه کشورهايي که به چنين سرمايه هاي انساني متکي هستند، به يغما مي برند.

- به گزارش ايسنا در ادامه اين نامه آمده است : ايران در جايگاهي نايستاده که شايسته آن است. وجود فرصت ها و امکانات دست نخورده اي که در کشاورزي، باغداري، شيلات، دامداري، ارتباطات، ترانزيت، معادن، منابع طبيعي، گردشگري و بازرگاني ... در سراسر اين مروز و بوم پهناور و داراي آب و هواي متنوع، ما را به عزمي استوارتر براي استفاده بهينه از آنها فرا مي خواند. مردم ما حق آن را دارند که هم از رفاه بيشتر و هم امکانات بالقوه بهره مند گردند.

- انقلاب شکوهمند مردم ايران با هدف برقراري عدالت شکل گرفت. اما، شکاف عميق ميان فقير و غني در جامعه امروز ما نشان از ناکامي هاي تاسف آور در تحقق اين آرمان به حق دارد. آن روز که معضلات دردآوري چون کارتن خواب ها، زباله گردها، کودکان خياباني و نيز گسترش اعتياد و فحشاي پنهان و آشکار پديده اي نادر شود، تنها زماني که تلاش و كار شرافتمندانه برآورنده نياز هاي روزمره شود و تنها هنگامي كه دست سيطره مافياهاي اقتصادي كه گاه در دامان سوء استفاده كنندگان قدرت سياسي پرورش يافته اند از سر اين ملت كوتاه شود مي توان اميدوار بود كه ايرانيان در جامعه اي عادلانه تر زندگي مي كنند.

و ايمان داريم كه شما توان آن را داريد كه دستگاه‌هاي اجرايي كشور را به سمت و سويي راهبري كنيد كه افق هاي اميد در نسل هاي آينده جوانه زند.

- اما مي دانيم كه انتظار معجزه داشتن از شما يا هر فرد ديگري كه سكاندار نظام اجرايي كشور بشود بيهوده است چه، پيامبران نيز راه خويش را با ابزارهاي انساني مي گشودند و اين رمز نقش آموزگاريشان است.

- و ميدانيم كه آنچه گذشتگان انجام داده اند نيك يا بد در تلاش ساختن ايراني آباد و سرافراز بايد مورد توجه قرار گيرد نه هر آنچه در دوران جنگ انجام يافته، نه آنچه در دوران سازندگي صورت پذيرفته و نه آنچه در دوران اصلاحات انجام شده قابل تاييد يا تخطئه كامل است، بلكه با نگرشي نقادانه و اصولي مي توان از تجربيات مثبت در راه توسعه كشور بهره گرفت و از تكرار تجربه هاي منفي پيشگيري نمود.

اما مي دانيم كه پاكدامني شما و نزديكانتان در بهره بردن از قدرتي كه در اختيار شما بوده، ايمانتان به امكان برداشتن گام هاي موثر در اصلاح و سازندگي، دغدغه خاطر هميشگي تان در قبال آنچه بر مردم كوچه و بازار مي گذرد، به روز بودن مطالعاتتان و حفظ ارتباطتان با قشرهاي گوناگون جامعه از جمله دانشگاهيان، فرهنگيان و ... ايمان شما به اقدام ملي در عرصه هاي درون و بيرون مي تواند كشور را از سقوط به ورطه هاي فساد و اضمحلال حفظ كند.

از همين رو از شما مي خواهيم دعوت ما را بپذيريد و گام در عرصه انتخابات نهمين دوره ي رياست جمهوري نهيد..»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا اسامي بخشي از امضا كنندگان اين نامه عبارتست از:

دكتر عليرضا بهشتي - دكتر نجفقلي حبيبي - دكتر خليلي عراقي - دكتر محمد علي خليلي اردكاني - دكتر سعيد تسليمي - دكتر سيدكاظم اكرمي - دكتر محسن بهشتي سرشت - دكتر آزاد ارمكي - دكتر محسن رهامي - دكتر حسين كجوييان - دكتر غلامرضا اورعي - دكتر قربان بهزادنيان نژاد - دتر ابراهيم راستاد - دكتر وحيد احمدي - دكتر ميرفضل الله موسوي - دكتر ركن الدين افتخاري - دكتر عباس مقبل - دكتر محمود صادقي - دكتر ناصر هادي پور - دكتر خدايار قلي وند - دكتر مجتبي اميري - دكتر محمد قانعي راد - دكتر عزتي - دكتر يدالله دادگر - دكتر هادي پور - دکتر علي محمد احمدي - دکتر قدرت الله طاهري - سعيد معيدفر - دکتر عليرضا ناصري - دکتر غلامرضا جمشيدي ها - دكتر مسعود غفاري - دكتر محمد باقر حشمت زاده - دکتر حسينعلي قبادي - دکتر محمدعلي احمدي - دکتر محمدمهدي مجاهدي - دکتر ناصر نيکوبخت - دکتر علي ساعي نژاد - دكتر حسن شعباني - دكتر پرويز آزاد فلاح - دكتر منصور غلامي - دكتر فرهاد درويش ثلاثي - دكتر احمد جعفر نژاد - دكتر خديجه سفيري - دكتر شاهرخ محمد بيگي - دكتر يعقوب فتح اللهي - دكتر محمدرضا پور جعفري - دكتر مجتبي انصاري - دكتر عبدالعلي عزيزي - دكتر يميني - دكتر علي اكبر متكان - دكتر فاطمه صادقي - دكتر محمود مهر محمدي - دكتر محمد ابراهيم پور زندي - دكتر نمازي - دكتر مومني و ...

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005