Click for Amazing Phone Card








شنبه 10 اردیبهشت 1384

قاليباف: سخت‌گيري و تعصب در حوزه‌ي دين، خاصيت دين‌گريزي را به دنبال خواهد داشت، ايسنا

محمدباقر قاليباف با بيان اينكه بارها گفته ‌است كه عضو هيچ حزب و گروهي نيست، اظهار داشت: تاكيد من بر اين است كه از نيروهاي فعال و جوان استفاده كنم.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي روز پنج‌شنبه در جمع اعضاي ستاد جوانان آبادگران تاكيد كرد: بارها گفته‌ام عضو هيچ حزب و گروهي نيستم و به عنوان يك فرد حزب‌اللهي آزاد مشغول به كارم، در آينده نيز بر اساس شايسته‌سالاري با كساني كه روحيه‌ي پركاري داشته باشند، كار خواهم كرد.


قاليباف در پاسخ به اين سوال كه با چه انگيزه‌اي وارد عرصه‌ي انتخابات رياست‌جمهوري شده‌ايد، اظهار داشت: كساني كه با روحيه‌ي من آشنا هستند مي‌دانند اعتقاد دارم هر كس در هر پستي است بايد به درستي در آن خدمت كند، اما هر چه پست مسووليتي موثرتر باشد، حتما در آن مسووليت مناسب‌تر خواهد بود.


قاليباف تصريح كرد: احساس كردم در اين جايگاه مي‌توانم خدمت كنم. اين نظر من است اما تاييد اين نظر بر عهده مردم است.


وي درباره برخورد با آقازاده‌ها و مفاسد اقتصادي، گفت: اين معضل در دهه‌ي اول انقلاب وجود نداشت و در دهه‌ي سوم رونق پيدا كرد اما هر كس كه فرهنگ اسلام و انقلاب را داشته باشد به دنبال مبارزه با اين معضل خواهد بود.


قاليباف تاكيد كرد: معتقدم اگر برخورد با مفاسد را جدي نگيريم نمي‌توانيم آرمان‌هاي انقلاب را دنبال كنيم و قطعا قوه‌ي قضاييه در اين مسائل نقش كليدي دارد، چون اين قوه احكام را صادر مي‌كند.


اين كانديداي رياست‌جمهموري در پاسخ به سوالي در خصوص تاثير حضور نظاميان در انتخابات گفت: هر شغلي ويژگي خود را دارد. يكي از ويژگي‌هاي خوب در نظامي‌گري احساس مسووليت، فداكاري و نگاه ملي است كه اين ويژگي‌ها براي رييس‌جمهور مي‌تواند زمينه‌اي جالب باشد.


وي خاطرنشان كرد: حوزه‌ي انتظامي يك نهاد اجتماعي و تعاملات آن با مردم و جامعه است. در مدت 5 سال گذشته كه نيروي انتظامي را فرماندهي مي‌كردم با رويكرد جامعه محوري به اين مسووليت نگاه مي‌كردم.


فرمانده سابق نيروي انتظامي در پاسخ به پرسشي درباره مسائل مربوط به روابط دختر و پسر با تاكيد بر اينكه روابط در قالب شرع و قانون اشكالي ندارد، گفت: ما نبايد آن چيزي را كه خدا حلال دانسته حرام كنيم و حق نداريم حرام خدا را نيز حلال كنيم.


قاليباف گفت: وقتي نگاه آسيب‌شناسانه به جوانان داشته باشيم هرگونه روابط در چارچوب شرع را نيز زير سوال مي‌بريم.


وي با تاكيد بر اينكه بايد رفتارمان را با جوانان اصلاح كنيم، اظهار داشت: سخت‌گيري و تعصب در حوزه‌ي دين، خاصيت دين‌گريزي را به دنبال خواهد داشت.


اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري، در ادامه با اشاره به اينكه بخشي از مفاسد اقتصادي و قاچاق كالا به مشكلات در حوزه‌هاي اقتصادي باز مي‌گردد، اظهار داشت: بايد درآمد سرانه و قدرت خريد مردم را بالا برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره مذاكرات هسته‌اي ايران و اروپا نيز گفت: دولتمردان ما تاكنون هم به دنبال تكنولوژي رفته‌ و هم سعي كرده‌اند اعتماد جهاني را نسبت به خود جلب كنند.


قاليباف با اشاره به اينكه در حوزه‌ي تاكتيكي و گفتمان‌ها مشكلاتي وجود دارد، گفت: اگر من مسووليت بگيريم تعليق دائمي غني‌سازي را حتما نمي‌پذيرم، اما به دنبال تخاصم با دنيا نيز نيستم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21787

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف: سخت‌گيري و تعصب در حوزه‌ي دين، خاصيت دين‌گريزي را به دنبال خواهد داشت، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005