Click for Amazing Phone Card








جمعه 16 اردیبهشت 1384

كروبي: يك كاسه شدن كشور آغاز بيچارگي مردم و عقب‌ماندگي كشور است، ايسنا

- جز رقيب‌پذيري، حفظ انديشه، تفكر و تعامل چاره‌ي ديگري وجود ندارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


كروبي ايجاد حكومت يكدست و يكپارچه را موجب انحصارطلبي و بروز استبداد دانست و اظهار داشت: نبود رقيب قدرتمند در عرصه‌ي سياسي مي‌تواند موجبات استبداد را فراهم آورده و توازن قدرت را در پي داشته باشد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي كانديداي انتخابات نهم رياست جمهوري طي سخناني در جمع اعضاي كميته‌هاي دانشجويان و جوانان ستادهاي انتخاباتي خود در سراسر كشور، حضور فعال و آگاهانه در صحنه‌ي سياسي كشور را موجب پويايي و حفظ موقعيت گروه‌ها در توازن قدرت برشمرد و گفت: انسان اگر داراي انديشه‌ي سياسي باشد، بايد با حضور در عرصه‌هاي مختلف، مطالبات خود را از راه فعاليت‌هاي سياسي بيان كند اما ممكن است گاها در اين راه موانعي پيش آيد. عمده‌ي موانع؛ عدم اجراي قوانين و دوري مسوولان از مردم، روح انقلاب و نظام است و كناره‌گيري به خاطر اين دلايل ناصحيح مي‌باشد.


وي اين عدم حضور را باعث افزايش فاصله‌ي حكومت و مردم، بروز استبداد، انحراف، تحجر و روشنفكري غلط در جامعه عنوان كرد.


كروبي ادامه داد: برخي فكر مي‌كنند با يك كاسه شدن كشور، تمام مشكلات حل مي‌شود اما از اين غافل‌اند كه اين آغاز بيچارگي مردم و عقب‌ماندگي كشور است.


وي يادآور شد: در دو انتخابات گذشته هرچند كه افراد كمتري حضور يافتند، اما شورا و مجلس قانوني تشكيل شد كه قوانيني را تصويب مي‌كنند. در اين ميان تنها كساني متضرر خواهند شد كه سهميه‌ي حضور خود را از دست دادند.


اين فعال سياسي، انقلاب را سهم و حق همه‌ي آحاد جامعه دانست و افزود: همه در برابر اين انقلاب مسوول هستيم و دشواري‌هاي آن را دريافته‌ايم. لذا بايد در مواقع مطلوب نيز از شيريني‌هاي آن بهره‌مند شويم.


وي خاطرنشان كرد: همه بايد در اين كشور سهيم باشند؛ چراكه تجربه نشان داده هيچ جرياني نمي‌تواند ديگري را حذف كند و كشور را نيز نمي‌توان با يك گروه اداره كرد و جز رقيب‌پذيري، حفظ انديشه، تفكر و تعامل نيز چاره‌ي ديگري وجود ندارد.


وي هم‌چنين با اشاره به دلايل سرخوردگي برخي فعالان پس از پيروزي هوادارانشان اظهار داشت: من چه رييس‌جمهور شوم و چه نشوم، ارتباطم را با مردم قطع نخواهم كرد و بعد از پيروزي نيز از فعالان و هواداران و به‌خصوص جوانان در عرصه‌هاي مختلف بهره مي‌گيرم تا سرخوردگي ايجاد نشود.


كروبي با بيان اين كه « يك اصلاح‌طلب اصولگرا هستم » تاكيد كرد: چيزي را نمي‌گويم كه نتوانم عمل كنم، و تا جايي كه بتوانم در مسايل مختلف چانه مي‌زنم و هركجا كه نتوانم به وظايفم عمل كنم به مردم اعلام خواهم كرد.


وي در پاسخ به سوالي درباره‌ي فعاليت‌هاي هسته‌يي صلح‌آميز جمهوري اسلامي گفت: تلاش مي‌كنيم در بحث انرژي هسته‌يي خود را غني‌سازي كنيم؛ چراكه درصدد دستيابي به سلاح اتمي نيستيم و آن را مفيد تلقي نمي‌كنيم.


وي خاطرنشان كرد كه علي‌رغم برخي بهانه‌گيري‌ها و طرح مسائلي مانند تروريسم و حقوق بشر از سوي برخي كشورها بايد نگراني‌هاي موجود درخصوص فناوري هسته‌يي جمهوري اسلامي را رفع كنيم.


كروبي هم‌چنين در پاسخ به سوالي در مورد تلاش براي حمايت از مطبوعات و خبرنگاران اظهار داشت: دفاع من از مطبوعات و آزادي انديشه در چارچوب جمهوري اسلامي، مربوط به 76 و بعد از آن نيست بلكه در سخت‌ترين اوضاع و دستگيري عباس عبدي نيز در اين خصوص موضع‌گيري كردم.


اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري با تاكيد بر اين كه آن‌چه مي‌گويد بر اساس واقعيات است و ربطي به تبليغات ندارد، گفت: در حد توان و در چارچوب اختياراتم و بدون دخالت در قوه‌هاي ديگر از مطبوعات و خبرنگاران دفاع مي‌كنم.


وي با اشاره به تلاش دولت احتمالي خود درخصوص اجراي اصول معطل مانده‌ي قانون اساسي تصريح كرد: در دولت آينده بنا داريم اصول معطل مانده‌ي قانون اساسي را بسيار مورد توجه قرار دهيم، در اين ميان اصل 15 قانون اساسي بسيار مورد تاكيد است و سعي مي‌كنم از مذاهب قوميت‌هاي مختلف در كابينه‌ي آينده‌ي خود، به صورت متناسب بهره گيرم.


وي اضافه كرد: در كابينه‌ي آينده‌ي خود هم‌چنين از مشورت و نظر اكثريت بهره مي‌گيرم و همواره كابينه‌ام را مورد حمايت و دفاع قرار خواهم داد.


كروبي هم‌چنين در تبيين برنامه‌هاي دولت احتمالي خود براي مسايل فرهنگي و بانوان، خاطرنشان كرد: قانون اساسي در چارچوب برداشت‌ها و بينش‌هاي امام(ره) داراي ظرفيت‌هاي فرهنگي بسيار بالايي است كه در اين راستا سعي مي‌كنيم هويت و منافع ملي خود را نيز لحاظ نماييم.


وي يادآور شد: مشاركت جدي زنان نيز در عرصه‌هاي مختلف فراهم مي‌شود و قول حتمي مي‌دهم كه به مراتب وضع بانوان از وضعيت موجود بهتر شود.


اين كانديداي انتخابات نهم رياست جمهوري هم چنين در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد كه هرگونه اقدامي از سوي اعضاي شوراي نگهبان براي پيش‌قدمي در جهت اجماع اصولگرايان از نظر قانوني بدون اشكال است اما اين نظرات و گرايش‌ها نبايد در اين شورا به صورت سليقه‌يي به كار گرفته شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كروبي در پاسخ به سوالي در مورد آن چه مبني بر اقدامات اخير دبير شوراي نگهبان مطرح مي‌شود، اظهار داشت: جنتي در واقع عضو يك تشكيلات و وابسته به جريان فكري خاصي است و امروز به عنوان پيرمرد و ريش‌سفيد براي اجماع اين جريان تلاش مي‌كند.


وي با تاكيد بر اين كه همه‌ي مسوولان اجرايي و نظارتي انتخابات موظف به رعايت قانون و حفظ بي‌طرفي هستند، تصريح كرد: همه‌ي مسوولان اجرايي و نظارتي بايد از اقدام سليقه‌اي بپرهيزند و گرايش خود را در امور انتخابات دخالت ندهند.


وي در بيان اولويت‌ها و روش ديپلماسي كشور براي آينده خاطرنشان كرد: وظيفه‌ي ما در جهت حفظ آرمان‌هاي انقلاب و هويت فرهنگي‌مان، تعامل با دنيا بر اساس گفت‌وگو، تنش‌زدايي و احترام متقابل است كه از قبال آن بتوانيم مشكلات خود و طرف مقابل را حل كنيم.


وي اضافه كرد: ما پيام صلح و دوستي را براي دنيا داريم و قصد داريم با گفت‌وگو و تعامل به اهدافمان دست يابيم و زير بار هيچ‌گونه زور نرويم. اتخاذ اين سياست در عرصه‌ي بين‌الملل و سياست خارجي، موجب حفظ موقعيت كشور و حل مشكلات است.


كروبي هم‌چنين با اشاره به اين‌كه دانشگاه كانون نخبگان است و بايد از هر جهت مورد توجه باشد، يادآور شد: مسايل و امكانات دانشگاه، اساتيد، ابزارها و نيازهاي دانشجويان و مقوله‌ي بودجه در محيط‌هاي علمي بايد بسيار مورد توجه باشد تا بتوان كاري كرد كه نخبگان جامعه حفظ و از تجربيات آن‌ها بهره گرفته شود.


اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: مسايل معيشتي دانشجويان و فراهم كردن امكانات لازم اساتيد براي حضور دانشگاه‌هاي محروم از جمله ديگر اولويت‌هايي است كه در دولت آينده به آن پرداخته مي‌شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22133

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: يك كاسه شدن كشور آغاز بيچارگي مردم و عقب‌ماندگي كشور است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005