Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 20 اردیبهشت 1384

معين: هيچ عاملي براي ردصلاحيت من در صورت رفتار منطقي شوراي نگهبان وجود ندارد، ايلنا

مسئول فرار مغزها كساني هستند كه مغول‌‏وار به خانه امن دانشجويان يورش بردند

تهران- خبرگزاري كار ايران

كانديداي اصلاح‌‏طلبان پيشرو در نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري، گفت: اميدوارم انتخابات اين دوره فقط يك «نه» بزرگ به گذشته نباشد، بلكه در كنار نقد كاستي‌‏هاي گذشته, يك «آري» بزرگ نيز براي فرد انتخاب شونده باشد تا با پشتوانه آن مقتدرانه موانعي كه در برابر اصلاحات و خاتمي مظلوم قرار گرفت را پشت سر بگذارد.

به گزارش "ايلنا"، مصطفي معين در آخرين بخش سفر يك روزه خود به استان همدان در اجتماع مردم اين شهر در تالار معلم با گراميداشت فرارسيدن ايام سالگرد هجرت مظلومانه دكتر شريعتي به سخنراني دكتر هاشم آقاجري در اين مكان و در چنين ايامي اشاره كرد و گفت: به پايمردي و استقامت اين استاد فرهيخته كه نشان از آگاهي و وسعت ديد ايشان در مبارزه با برخي برداشت‌‏هاي خرافي از دين و شكستن تابوهاي غلط بود را ارج مينهيم.
معين در ادامه به مفهوم واژه هجرت اشاره كرد و هجرت را نه فرار از مبارزه بلكه روش جديدي براي مبارزه دانست و گفت: هيچ مومني نمي‌‏تواند از مبارزه شانه خالي كند.
وي در ادامه با بر شمردن نظريه آلوين تافلر درباره معيارهاي جوامع گفت: اگر در چندين دهه گذشته معيار توانمندي كشورها را بر پايه قدرت نظامي مي سنجيدند و اگر در موج دوم درآمد سرانه را نشانه‌‏اي از قدرت جوامع به شمار مي‌‏آورند, امروز كه عصر دانايي است توان كشورها را با ميزان دانايي مي سنجند و ما نيز بايد سعي كنيم كه از قافله جهاني عقب نمانيم. مهمترين مساله در توليد دانايي،سرمايه‌‏گذاري روي منابع انساني است.
در ادامه جلسه، دكتر معين به پرسشهاي حضار پاسخ گفت.
نامزد اصلاح‌‏طلبان پيشرو در پاسخ به سوالي درباره ردصلاحيت خود، گفت: در صورت رفتار منطقي شوراي نگهبان هيچ عاملي براي رد صلاحيت من وجود نخواهد داشت.
وي در ادامه افزود: حضور پرشور و گسترده مردم مانع ردصلاحيت من خواهد شد. كساني كه از رد صلاحيت من سخن ميگويند از به عرصه آمدن جوانان و نخبگان جامعه احساس خطر مي‌‏كنند.
وزير پيشين علوم در پاسخ به سوالي درباره علت استعفاي خود، گفت: با اين كه احتمال مي‌‏دهم كه اين پرسشي كه به صورت سيستماتيك در اكثر جلساتي كه من حضور دارم با اهداف خاصي از جمله بهانه دادن به شوراي نگهبان پرسيده مي شود, باز هم به آن پاسخ مي دهم, علت استعفاي اول من در اعتراض به حمله مغولوار به كوي دانشگاه بود, من نمي‌‏توانستم آن هجوم را نظاره كنم و بر صندلي خود تكيه بزنم و دومين استعفا نيز در جهت ايستادگي بر آرمان‌‏ها و برنامه‌‏هايم در وزارت علوم بود، كه با آن استعفا بخش عمده‌‏اي از اهداف من كه تغيير ساختار وزارت بود، به بار نشست.
وي درباره قانون اساسي نيز، گفت: با اين كه به برخي از بخش‌‏هاي قانون اساسي اعتراض دارم، اما به نظر مي‌‏آيد كه مي‌‏توان در چارچوب همين قانون نيز به بسياري از اهدف و آرمان‌‏هاي ملت جامه عمل پوشاند. به عقيده من بسياري از مشكلات ناشي از ساختار حقيقي قدرت است تا ساختارهاي حقوقي آن.
بر اساس اين گزارش؛ در پايان جلسه، چندين تن از اعضاي گروه فشار شهر همدان درصدد به تشنج كشاندن جلسه بودند كه با دعوت از نمايندگان آنان براي طرح سوال، جلسه تا حدودي آرام شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده اين گروه با حمله به دكتر معين؛ رئيس‌‏جمهوري؛ خاتمي و مجلس ششم را مسئول پوشيدن مانتوهاي تنگ توسط دختران جوان دانست و مشكل اصلي جامعه را قيمت 2500 توماني گوجه فرنگي و فرار مغزها اعلام كرد.
لبته سخنان اين فرد با اعتراض حضار روبرو شد.
دكتر معين هم در پاسخ به پرسش نماينده گروه فشار، گفت: كساني مسئول افزايش قيمت‌‏ها هستند كه هر نَُه روز يك بحران را در برابر خاتمي و دولت او قرار دادند، تا در برابر مشكلاتي اين چنيني نيز نتوانند مقتدرانه عمل كند. همين طور كساني مسئول فرار مغزها هستند كه مغولوار و وحشيانه به خانه امن دانشجويان يورش بردند و هيچ گونه برخوردي با آنان انجام نشد.
پيش از سخنان دكتر معين، حسين لقمانيان؛ نماينده مردم همدان در مجلس ششم و رئيس ستاد انتخاباتي دكتر معين در همدان طي سخناني كوتاه به دكتر معين خير مقدم گفت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22350

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: هيچ عاملي براي ردصلاحيت من در صورت رفتار منطقي شوراي نگهبان وجود ندارد، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005