Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 20 اردیبهشت 1384

قاليباف از نحوه برخود با وي در دانشگاه امام صادق انتقاد كرد، ايرنا

- ابراز نگراني هاشمي شاهرودي در حوزه مسووليت خود ايشان است

‬ تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۲۰‬
داخلي. سياسي. انتخابات‪. ۸۴‬
محمدباقر قاليباف نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت:
هاشمي شاهردودي به‌عنوان رييس قوه قضاييه كه مسووليت دادسراها، پرونده‌ها و زندانها را دارد ، اگر در برخي زمينه‌هاي احساس نگراني كرده است، طبيعتا در حوزه مسووليت خود اوست و خود ايشان بايد دنبال كند.

قاليباف اين مطلب را روز سه شنبه در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه "جواب شما به اعتراض آقاي هاشمي شاهرودي به نحوه برخورد مجموعه نيروي انتظامي در كلانتريها با متهمان، چيست؟" مطرح كرد.

فرمانده سابق نيروي انتظامي كه در يك نشست مطبوعاتي در تهران سخن مي‌گفت، افزود: همانطور كه هاشمي شاهرودي گفته است ، نظارت بر ضابطان قضايي را بايد خود قوه قضاييه انجام بدهد و اگر هم اشكالي بوده ، حتما حق رسيدگي داشته است و مردم هم حق شكايت داشته‌اند.

وي اضافه كرد: امروز هم اگر موردي باشد ، نيروي انتظامي بايد پاسخگو باشد و سرپرست اين نيرو هم در مكتوبه‌اي به روشني اين درخواست را داد.

نه زندانها زير نظر "ناجا"ست و نه ناجا قانونا حق دارد متهمي را بدون اذن قاضي نگه دارد و يا اينكه بدون نظارت ، حضور و مجوز قاضي ، بازجويي انجام دهد.


** در زمان بحران، سپاه امنيت داخلي را برعهده دارد
در اين نشست، خبرنگاري از قاليباف پرسيد كه آيا در نامه فرماندهان سپاه در ‪ ۱۸‬تير ، كه شما يكي از امضاكنندگان آن بوديد ، خاتمي تهديد شده بود؟
قاليباف در پاسخ به اين پرسش با اشاره به معرفي شدنش از طرف خاتمي در سال ‪ ۸۳‬به عنوان مدير عالي نمونه، تصريح كرد: در مدت مسوليتم از كمك به دولت ، دريغ نكرده‌ام.

وي افزود: البته در زمان بحران و مشكلاتي كه پيش مي‌آيد ، بر اساس قانون، امنيت داخلي و امنيت شهري بر عهده سپاه است و اگر به تاريخ آن نامه نگاه كنيد مشخص مي‌شود كه در خصوص مسايل دانشجويي كه برخي به آن اشاره كرده‌اند، نيست.

قاليباف اضافه كرد: در حوادث ‪ ۲۰‬تير ماه به بعد ، برخي افراد فرصت طلب بودند كه در منطقه بازار و بهارستان ، به اموال مردم متعرض مي‌شدند و شيشه‌هاي را مي‌شكستند و در واقع داشت ناامني پيش مي‌آمد و هيچ ربطي به دانشجويان نداشت.

وي ادامه داد: در آن زمان بايد شوراي عالي امنيت ملي تصميم مي‌گرفت و فرماندهان سپاه نامه‌اي نوشتند و به طور روشن گفتند، چه تصميمي گرفته شود ، مناسب تر است.


** متن صحبت رهبري را به طور دقيق مطالعه نكرده‌ام
از قاليباف سوال شد، با توجه به اظهارات روز گذشته رهبر انقلاب مبني بر اينكه "نظام نمي‌خواهد كشور را به دست يك جناح بدهد" و با توجه به اينكه مجلس و شوراها در دست اصولگرايان است ، آيا نظر ايشان اين بوده است كه نبايد رياست جمهوري در دست اصولگرايان باشد؟
قاليباف پاسخ داد: من چون اين ايام در مسافرت بودم ، متن صحبت رهبري را خودم دقيق مطالعه نكرده‌ام، ولي آن چيزي كه برداشت خودم هست، شايد اينگونه بايد برداشت كنيم كه خيلي از امور كشور را با اختلافات و نزاعهاي سياسي نمي‌شود پيش برد و من فكر مي‌كنم كه مردم هم همين را مي‌گويند و خود من هم همين اعتقاد را دارم.


** اگر رييس جمهور شوم پرواز را ترك مي‌كنم
در اين نشست مطبوعاتي از قاليباف سوال شد " با توجه به اينكه تاكنون در برخي پروازها، خلباني هواپيما را بر عهده داشته‌ايد ، آيا بعد از اينكه رييس جمهوري شويد ، باز هم پرواز خواهيد كرد؟"
قاليباف جواب داد: اينكه بخواهم پرواز را بعد از رييس جمهور شدن ادامه بدهم، شايد مشغله كاري اجازه ندهد.

وي افزود: در حال حاضر من هر ‪ ۱۵‬روز يك پرواز مي‌روم، ولي اگر رييس جمهوري شوم ترجيح مي‌دهم كه در خدمت مردم باشم و پرواز را ترك كنم.


** پولداري بايد يك امر پسنديده باشد
خبرنگاري پرسيد : "برخي تحليلها حكايت از آن دارد كه آمدن شما باعث متزلزل شدن بازار سرمايه مي‌شود آيا اين تحليل را قبول داريد؟"
قاليباف پاسخ داد: من اين را نشنيده‌ام، من به توليد ثروت با وجود اعتقاد دارم و بايد امنيت سرمايه را فراهم كرد.

نامزد احتمالي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد:
پولداري بايد يك امر پسنديده باشد.

وي افزود: آنچه در اسلام نفي شده است ، مصرف گرايي است ، نه پولداري.

اگر پولدار نباشد ، توليد ثروت نباشد ، يعني اينكه فقر را توزيع كنيم.

قاليباف تاكيد كرد: تامين امنيت اقتصادي در دستور كار من است و به بازار توليد ثروت توجه خواهم كرد.

محمد باقر قاليباف در نشست خود با خبرنگاران همچنين از نحوه برخوردي كه شب گذشته در دانشگاه امام صادق (ع) با وي شده است، انتقاد كرد.

قاليباف وقتي در اين خصوص موضع گرفت كه خبرنگار سايت "انتخاب ‪، " ۹‬ از او پرسيد: شب گذشته در دانشگاه امام صادق (ع) مورد حمله راست افراطي قرار گرفتيد و از طرف ديگر محمود احمدي نژاد نيز اعلام كرده‌است كه اگر اصولگرايان در مورد شما اجماع كنند ، او انصراف نمي‌دهد، آيا ارتباطي بين اين دو موضوع هست؟
قاليباف گفت: اينكه افرادي ، به هر دليلي به تعبير شما، اقداماتي را انجام دهند كه پسنديده نباشد ، موقعيت خود آنها را نزد مردم تضعيف مي‌كند.

وي در خصوص استفاده از اصطلاح راست افراطي توسط اين خبرنگار ، گفت:
من دوست ندارم اينگونه تقسيم بندي شود، البته هركس بايد اخلاق و قانون را رعايت كند.

قاليباف با اشاره به طرح برخي شايعات از جمله استفاده از سربرگ و ماشين نيروي انتظامي براي تبليغات انتخاباتي، ضمن رد اين شايعات ، خواستار رعايت قانون و اخلاق در مبارزات انتخاباتي شد.

قاليباف در خصوص اعلام نظر احمدي نژاد نيز گفت: هر كس اظهار نظري كرده است، نظرش براي خودش محترم است.


** ‪ ۵‬ماه براي تصميم‌گيري كافي است
خبرنگاري از قاليباف پرسيد كه از چه زماني به اين فكر افتاديد كه نامزد رييس جمهوري شويد؟ او پاسخ داد: اواخر دي و بهمن ، اين بحث مطرح بود و برخي مي‌گفتند كه من به درد اين كار مي‌خورم و بايد به عرصه بيايم.

اين خبرنگار باز پرسيد آيا فكر مي‌كنيد ‪ ۵ ، ۴‬ماه براي تصميم‌گيري در اين زمينه كافي است؟
قاليباف پاسخ داد: من فكر مي‌كنم ‪ ۵‬ماه كافي است چون برنامه چهارم بسته شده ، بودجه سال ‪ ۸۴‬تصويب شده، سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله هم تنظيم شده، و قرار نيست كسي كه رييس جمهور مي‌شود، از صفر شروع كند.

وي افزود: چهار چوب اصلي مشخص است فقط مهم اين است كه با چه راهكار و روشي اين برنامه‌هاي را تحقق ببخشيم.


** فكر مي‌كنم الان سال ‪ ۸۸‬است
قاليباف همچنين گفت: در اين ‪ ۵ ، ۴‬ماه فكر مي‌كردم كه الان سال ‪۸۸‬ است و به عنوان رييس جمهوري بايد كارنامه خود را به مردم ارايه كنم.

نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري افزود: در پايان چهار سال رياست جمهوري من، مردم بايد احساس كنند كه وضعيتشان در زمينه اقتصادي بهبود يافته و در حوزه اجتماعي تحولاتي ايجاد شده و در عرصه بين‌المللي نيز احساس نگراني آنها بر طرف شود.


** نگفته‌ام رضاخان حزب اللهي هستم
از قاليباف سوال شد كه آيا صحت دارد كه شما در نشستي گفته‌ايد كه رضاخان حزب اللهي هستيد، او پاسخ داد: اين هم از آن دسته كارهاي غير اخلاقي است كه در اين فضاهاي انتخاباتي پيش مي‌آيد.

نامزد احتمالي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: من چنين حرفي را نگفته‌ام و مسوولان آن جلسه نيز آن را تكذيب كردند.

وي افزود: مطمئن باشيد كه از اين حرفها هست و مراكز قدرت و ثروت هر فردي را كه احساس كنند وابسته به آنها نيست، انجام وظيفه كرده و اين شايعات را درباره‌اش مطرح مي‌كنند.


** اصولگرايي را گروهها نمي‌توانند مصادره كنند
قاليباف در اين نشست مطبوعاتي همچنين اظهار داشت كه اصولگرايي را گروهها و احزاب نمي‌توانند مصادره كنند.

وي افزود: اصولگرايي يك فكر و انديشه است كه متمايل به نوگرايي و عملگرايي است.

قاليباف تصريح كرد: اصولگرا ، اصلاح‌طلب است و اصلاحات لازمه يك انقلاب است.

وي با اشاره به اين مطلب كه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي مظلوم واقع شده است ، افزود: اصلاحات نبايد ، مباني انقلاب را زير پا بگذارد و اصولگرايي را نيز يك طيف نبايد مصادره كند.


** حتما ثبت نام مي‌كنم
قاليباف در اين نشست تاكيد كرد كه حتما به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام خواهد كرد و شعارانتخاباتي‌اش نيز "زندگي خوب برازنده ايراني" ، مي‌باشد.

وي با اشاره به اينكه در مباني و اصول با اصولگرايان مشترك است ، گفت: البته در روش و سياست اجرايي و نحوه مديريت با آنهايي كه جناحي فكر مي‌كنند تفاوتهايي دارم.


** با ورود هاشمي انصراف نمي‌دهم
قاليباف همچنين تاكيد كرد كه با ورود هاشمي رفسنجاني به عرصه انتخابات ، انصراف نخواهد داد.

وي افزود: اينكه هاشمي بيايد، تصميم با خود اوست ولي من به عنوان يك نامزد و يك شهروند از آمدن او استقبال مي‌كنم.


** آرايش سياسي كشور: اصولگرايان، اصلاح‌طلبان و كارگزاران
خبرنگاري نظر قاليباف را در خصوص آرايش سياسي كشور جويا شد، او پاسخ داد: در آرايش سياسي كشور ، اصولگرايان، اصلاح طلبان و كارگزاران حضور دارند.

قاليباف همچنين گفت كه اگر در انتخابات پيروز نشود، به ناجا باز نمي‌گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرمانده سابق نيروي انتظامي در پاسخ به خبرنگاري كه گفت "شما راي بخش احساسي جامعه را به دست مي‌آوريد"، با شاره به عملكردش در گذشته گفت:
من بيشترين رايزني را با عقلاي جامعه داشته‌ام و اينكه عقلاي جامعه همراه من نخواهند بود، برداشت شخصي شماست.

قاليباف در اين نشست همچنين اعلام كرد كه به حاكميت دوگانه اعتقاد ندارد و در خصوص برخورد با وبلاگ نويسان نيز گفت كه نبايد با مسايل فرهنگي برخورد امنيتي شود.

فرمانده سابق نيروي انتظامي در عين حال گفت: البته هر كس در مجموعه‌اي ممكن است خطا بكند و بايد در اين زمينه پاسخگو باشد.

وي افزود: وبلاك نويسان خطايي داشته‌اند، قوه قضاييه هم حكم داده است و ما هم ضابط بوده‌ايم ، پرونده در اين زمينه مشخص است و دادگاه به برخورد ناجا نيز رسيدگي كرد.

از قاليباف در خصوص ضرورت رابطه با آمريكا سوال شد، او پاسخ داد:
نبايد براي ارتباط با آمريكا از همه حيثيت خود دست برداريم.

نامزد احتمالي اصولگرايان در عين حال تصريح كرد كه نبايد به دنبال چالش با آمريكا باشيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22360

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف از نحوه برخود با وي در دانشگاه امام صادق انتقاد كرد، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005