Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 20 اردیبهشت 1384

پیرمرد کفن پوش و دختر 18 ساله نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند، سينا

تهران ، خبرگزاری سینا - امیررضا پرحلم

در نخستین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، ستاد انتخابات وزارت کشور شاهد ثبت نام افراد متفاوتی بود.

به گزارش خبرنگار سینا، درحالی که در نخستین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هیچیک از چهره های سرشناس و رجال برگزیده کشور تا ساعت12 ظهر برای ثبت نام مراجعه نکردند ، ثبت نام چند شهروند عادی مسوولین انتخاباتی وزارت کشور را متعجب کرد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات کشور در سه ساعت نخست ثبت نام، 45 نفر برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند. یک دختر جوان 18 ساله با مراجعه به محل ثبت نام داوطلبان، به عنوان جوان ترین نامزد انتخاباتی نام خود را ثبت کرد.

بنا به گفته منابع آگاه در وزارت کشور، در نخستین ساعات ثبت نام، یک پسر 13 ساله با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور درخواست ثبت نام خود و برادرش را مطرح کرد که با راهنمایی های مسوولین ثبت نام ،از این کار منصرف شد.

همچنین، یک پیرمرد کفن پوش که با پرچم بزرگی از ایران به محل ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آمده بود، پس از ثبت نام و ارایه مدارک لازم در حالیکه به طور مدام پرچم را به این سو و آن سو تکان می داد از محل ثبت نام خارج شد.

این پیرمرد کفن پوش که ادعا می کرد از طرف امام زمان (عج) برای ریاست جمهوری برگزیده شده، در پاسخ به پرسش خبرنگار سینا مبنی بر اینکه با کدام انگیزه به عنوان داوطلب ثبت نام کرده است ،گفت: رییس جمهور آینده باید پرچم اسلام را بر قلل رفیع کفر برافراشته کند. این پیر مرد الله اکبر گویان از در اصلی وزارت کشور خارج شد.

براساس این گزارش، یک موتورسوار مسافرکش نیز درحال یادداشت کردن مدارک لازم برای ثبت نام، در محل ستاد انتخابات است.

یک مقام آگاه در وزارت کشور گفت: تا این لحظه یک مرد 77 ساله و یک دختر 18 ساله به عنوان جوان ترین و مسن ترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

"علی اصغر احمدی"، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز دراین خصوص گفت: "حسن انتخابات در جمهوری اسلامی این است که هر کس آزاد است برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند."

مدیر کل روابط عمومی وزارت کشور نیز گفت: در دوره قبل نیز داوطلبان ثبت نام کننده غیر رجال، از هر تیپ و گرایشی برای انتخابات ثبت نام کرده بودند که به نظر ما این گونه کارها سبب تلف شدن انرژی جامعه می شود.

"جهانبخش خانجانی" انگیزه برخی افراد عادی از شرکت در انتخابات را دریافت وام و بهره مندی از کمکهای مادی دانست و افزود: در دوره قبل حتی یک جوراب فروش برای ثبت نام مراجعه کرده بود ، گاهی نیز افراد به صورت خانوادگی، برای داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کردند.

وی تصریح کرد: چون قانون در خصوص سقف سنی داوطلبان ریاست جمهوری سکوت کرده شاهد ثبت نام افراد از هر رده سنی هستیم.

مدیر کل روابط عمومی وزارت کشور تصریح کرد: هیچگونه، مزایا و امتیازاتی به افراد ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری تعلق نخواهد گرفت حتی اگر فرد ثبت نام کننده صلاحیتش مورد تأیید قرار بگیرد.

وی با تأکید بر قانون مند شدن شیوه ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ،گفت: اگر قانون انتخابات کمیت بردار شود ، شرایط مطلوب تری برای حضور مردم در پای صندوقهای رأی فراهم می شود.

"علی اصغر احمدی" معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز در نشستی که برای بررسی چارچوب های قانونی فضای انتخابات تشکیل شد، بر تغییر قانون انتخابات تأکید کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: متولدین 27 خرداد 1369 و قبل از آن می توانند با ارایه شناسنامه، آراء خود را به داخل صندوقهای رأی بیندازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی درخصوص تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا امروز با هرکس که قصد داوطلب شدن در انتخابات ریاست جمهوری را داشته با تسامح رفتار شده است اما پس از ثبت نام، هیچ داوطلبی تا اعلام نظر نهایی شورای نگهبان حق تبلیغات انتخاباتی یا چاپ بروشور ندارد.

جهانبخش خانجانی مدیر روابط عمومی وزارت کشور نیز در این نشست خطاب به صاحبان حرف چاپ کشور گفت: مسوولان چاپخانه باید در آگهی های تبلیغاتی نام و نشانی دقیق چاپخانه را زیر پوستر ها درج کنند و چهار نسخه از هر اوراق تبلیغاتی را همراه با یک نسخه از درخواست داوطلب به وزارت کشور ارسال کنند.

احمدی درخصوص نحوه شرکت شهروندان خارج از کشور در انتخابات گفت: در 110 نمایندگی سیاسی خارج از کشور 200 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ایرانی های خارج از کشور می توانند با اصل شناسنامه یا گذرنامه آراء خود را به صندوقهای رأی بریزند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22361

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیرمرد کفن پوش و دختر 18 ساله نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند، سينا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005