Click for Amazing Phone Card








جمعه 6 خرداد 1384

حجاریان در جمع حامیان معین: نامه رهبری به شورای نگهبان، صرفا صورت یک سناریوی از پیش طراحی شده بود، امروز

سعيد حجاريان در نشست بزرگ گروه های حامی و دفاتر دکتر معین در سراسر کشور شركت كرد. سعيد حجاريان در ميان تشويق و ابراز احساسات مداوم شركت كنندگان در كنگره وارد سالن وزارت كار شد، تا حدی که برنامه هاي عادي جلسه براي چند دقيقه از وضعیت عادی خارج و متوقف شد.معین و محمدرضا خاتمی با مشاهده حجاریان، به استقبال وی رفتند و به گرمی حجاریان را به جمع خود دعوت کردند.
حجاریان طی سخنانی در جمع حامیان معین با اشاره به اینکه بدون لباس رسمی وارد این جمع شده است افزود: از بیمارستان خود را به این مراسم رساندم و البته این مجلس، مجلس انس است و رسمیتی ندارد که برای آن لباس رسمی بپوشم. وی که به دشواری سخن می گفت ضمن یادآوری نامه رهبری، نوشتن این نامه را صرفاً صورت یک سناریوی از پیش طراحی شده دانست و دو مثال از عفوهای زمان شاه را یادآور شد و گفت: عفو اول مربوط به سال های قدرت شاهنشاه بود که به ندامت نامه گروهی از زندانیان پاسخ مثبت داد و آنان را مشمول عفو خود کرد، اما عفو دوم او در دی ماه 57 واقع شد یعنی زمانی که گسترش انقلاب، شاه را ناچار ساخت، بدون درخواست و نوشتن ندامت نامه ای، فرمان عفو همگانی را صادر کند. عضو جبهه مشارکت افزود: در مورد نامه رهبری به شورای نگهبان هم باید دید که قصه از جنس کدامیک از دو نوع عفو شاه است؟ حجاریان تصریح کرد: حضور در صحنه چشمگیر گروه هایی از مردم و دانشجویان در جای جای کشور که به ردصلاحیت معین معترض بودند و به شکل روزافزونی در حمایت از دکتر معین جمع می شدند، شورای نگهبان را وادار ساخت که در ردصلاحیت معین تجدیدنظر کند. درواقع، قصه ما، قصه نوع دوم عفو شاهنشاهی است. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایراد اتهام شیفتگی اصلاح طلبان به مناصب و قدرت که از سوی اقتدارگرایان تبلیغ می شود، وضعیت خود را مثال زد و به طعنه گفت: من در زمان هاشمی رفسنجانی منصب و پست داشتم، من در زمان خاتمی تنها 9 ماه پست داشتم و بعد هم ترور شدم. در این هنگام، حجاریان با اشاره دست توجه حاضران را به وضعیت فعلی خود جلب کرد و افزود: در حال حاضر می بینید که سمت های بسیاری به دست آوردم! سمت من رجوع به مراکز درمانی و سپری کردن مراحل دوران نقاهت است. حجاریان در قسمت دیگری از سخنان خود، فرق بزرگ تفکر اصلاح طلبی و مشی انقلابی گری را یافتن روزنه هایی برای پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه دانست. وی با یادآوری جمله ای از معین مبنی بر اینکه حاضرم میهمان حمام فین کاشان شوم، گفت: این قصه، قصه امیرکبیر است که او هم شخصیتی اصلاح طلب بود و نه انقلابی که کوشید در همان سیستم موجود، اصلاحاتی به نفع ملت و کشور ایجاد کند و درنهایت نیز در حمام فین کاشان جان خود را بر سر آرمان اصلاحی اش از دست داد. جانباز اصلاحات ادامه داد: ما هنوز در پارادایم مشروطیت زندگی می کنیم. مشروطیت، پروژه ای ناتمام است که باید تمام شود. حجاریان در ادامه، شهروندان را به واقع نگری در مورد حکم حکومتی دعوت کرد و گفت: اگر حکم حکومتی را قبول ندارید، باید به این واقعیت دقت کنید که نفس وجود شورای نگهبان، استصواب و نهادهای موازی، خود، نوعی از حکم حکومتی است. حجاریان در پاسخ شکوری راد، مجری مراسم، که از او به عنوان جانباز اصلاحات یاد کرده بود، با لحنی آمیخته به طنز گفت: این اصلاحات مرد. چگونه می شود اصلاحاتی که خود مرده است، جانباز داشته باشد؟ ما اصلاحات بعدی را باید با توان بیشتر از سر بگیریم. انشاءالله اصلاحات بعدی جانبازان بیشتری خواهد داشت!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتنی است، هنگام سخنرانی حجاریان فضایی احساسی بر جمعیت داخل و خارج سالن غلبه کرده بود به نحوی که به دفعات سخنان وی به دلیل ابراز احساسات حاضران قطع شد و در بخش هایی از سخنان حجاریان نیز، شرکت کنندگان در این نشست، به شدت متأثر شده و نتوانستند از ریزش اشک بر گونه های خود جلوگیری کنند. معین و محمدرضا خاتمی، ازجمله کسانی بودند که علی رغم تلاش برای کنترل احساسات خود، واکنش های احساسی آنان قابل مشاهده بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23257

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حجاریان در جمع حامیان معین: نامه رهبری به شورای نگهبان، صرفا صورت یک سناریوی از پیش طراحی شده بود، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005