Click for Amazing Phone Card








جمعه 6 خرداد 1384

آیا معین با قبول حکم حکومتی خودکشی می کند و یا با رد آن به یک رهبر سیاسی تبدیل می شود؟ علي کشتگر

اگر جبهه مشارکت به شعارها و حرفهای خود وفادار و معتقد بماند و معین در اعتراض به این بازی تحقیر آمیز صحنه را ترک کند، آنگاه حزب مشارکت و شخص معین این شانس را خواهند داشت که یک شبه مورد توجه و اعتماد مردم قرار گیرند و برای نقش های بزرگ سیاسی آینده نامزد شوند

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مصطفی معین در جریان تبلیغات انتخاباتی اش گفته بود اگر رئیس جمهورشود تسلیم حکم حکومتی " رهبر" نمی شود، اما حالا همه می دانند که اگر او در دایره تنگ رقابت این انتخابات فرمایشی بماند، فقط مدیون حکم حکومتی است و چگونه می توان کسی که هنوز رئیس جمهور نشده زیر قول و قرار خود می زند را جدی گرفت و یا به او اطمینان کرد؟
اگر آقای معین نامزد جبهه مشارکت برای حرفهائی که در ماههای گذشته بر زبان راند ارزش قائل باشد قاعدتا نباید هنوز رئیس جمهور نشده سرنوشت خود را تابع حکم حکومتی رهبری کند. اما بنظر می رسد که بسیاری از سران جبهه مشارکت و مشاوران شخص مصطفی معین که نه شعارهای خود و نه هوش و شعور مردم را جدی می گیرند همه تلاش خود را برای متقاعد کردن معین به شرکت در انتخابات به کار گرفته اند.
و البته سران جناح راست نیز که طرف خود را خوب می شناختند از همین صفت ناپیگیر بودن با زرنگی آخوندی به سود خود بهره برداری کردند. غیرممکن است خامنه ای در جریان رد صلاحیت معین نبوده باشد و یا اعلام رد صلاحیت او بدون صلاح دید وی صورت گرفته باشد. اعلام رد صلاحیت معین- نامه رئیس مجلس به خامنه ای- دستور رهبر " درتوسیع دایره صلاحیت"- و تائید معین اجزای سناریوی حساب شده، و از پیش تعیین شده ای هستند برای بهره برداری از همین ضعف حزب مشارکت و کاندیدای آن. اگر سران جناح راست بر این عقیده بودند که معین و حزب او زیر بار این بازی تحقیرآمیز نمی روند، احتمالا وی را از همان اول تائید می کردند، تا درحد خود تنور انتخابات را گرم کنند. اما حالا اگر معین با این تائید تحقیرآمیز" رهبر" جمهوری اسلامی که هم جبهه مشارکت وهم نامزد آن را واداشته تا پیشاپیش وامدار و تسلیم حکم حکومتی شوند، دراین انتخابات فرمایشی باقی بمانند، هم انتخابات را می بازند، و هم تتمه آبرو و اعتبار خود را.
برعکس، این بازی رهبر وشورای نگهبان فرصتی تاریخی برای حزب مشارکت و نامزد آن فراهم کرده است. اگر معین به رای شورای نگهبان و بدون دخالت رهبر حذف می شد بخت چندانی برای او و حزب مشارکت در اعتماد سازی میان مردم پدید نمی آمد و امروز هم همان گونه که اشاره شد اگر معین به صحنه انتخابات بیاید شانس پیروزی چندانی ندارد چرا که اکثر رای دهندگان بالقوه اصلاح طلبان انتخابات را تحریم می کنند. اما اگر جبهه مشارکت به شعارها و حرفهای خود وفادار و معتقد بماند و معین در اعتراض به این بازی تحقیر آمیز صحنه را ترک کند، آنگاه حزب مشارکت و شخص معین این شانس را خواهند داشت که یک شبه مورد توجه و اعتماد مردم قرار گیرند و برای نقش های بزرگ سیاسی آینده نامزد شوند.
تا چند ساعت دیگر همه چیز معلوم می شود.


6 خرداد 84
علی کشتگر

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23263

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آیا معین با قبول حکم حکومتی خودکشی می کند و یا با رد آن به یک رهبر سیاسی تبدیل می شود؟ علي کشتگر' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005