Click for Amazing Phone Card








شنبه 21 خرداد 1384

شريعتمداري: مشاركتي ها نوار مذاكرات محرمانه معين با سفراي اروپايي را منتشر كنند، کيهان

حسين شريعتمداري در واكنش به جلسه محرمانه مصطفي معين با تعدادي از سفراي اروپايي گفت: اگر آقايان مباني نظام و مردم را قبول دارند، نوار مذاكرات را منتشر كنند تا ملت بداند بين آنان و كشورهايي كه مقابل منافع ملي كشور ما صف آرايي كرده اند، چه گذشته است.
مدير مسئول كيهان در گفت وگو با خبرگزاري مهر افزود: طبق خبر موثقي كه به دست ما رسيده است، آقاي معين با سفراي آلمان، هلند، انگليس و چند كشور اروپايي ديگر در محل باشگاه يكي از وزارتخانه ها ديدار داشته است. اين ديدار كاملاً خصوصي بوده و نه فقط خبرنگاري حضور نداشته بلكه از ورود خبرنگاراني كه از اين جلسه آگاه شده اند و براي پوشش خبري جلسه به محل مراجعه كرده بودند، جلوگيري شده كه بسيار سؤال برانگيز است.
شريعتمداري تصريح كرد: اگر پيام هاي رد و بدل شده در اين جلسه در چارچوب منافع ملي و قوانين تعريف شده نظام بوده است، چرا از حضور خبرنگاران جلوگيري شد و اگر پيام هاي رد و بدل شده- چه از سوي آقاي معين و چه از سوي كشورهاي اروپايي- خارج از بستر مباني نظام و مردم بوده است، چرا اين ملاقات صورت گرفته است؟
شريعتمداري اضافه كرد: با توجه به خصوصي بودن اين ملاقات و اظهارات آقاي معين و اطرافيان ايشان طي دو ماه اخير و نيز با توجه به سفرايي كه دراين جلسه محرمانه حضور داشتند، موضوع بيشتر سؤال برانگيز مي شود؛ چون هلند در حال حاضر نماينده رئيس دوره اي اتحاديه اروپايي در ايران و همچنين آلمان و انگليس نيز از كشورهاي طرف مذاكره ما در مسئله هسته اي هستند و با توجه به خصومت شناخته شده انگليس، درز نكردن مذاكرات اين جلسه محرمانه،قابل ترديد است.
وي افزود:اينكه يك جريان سياسي در رقابتهاي داخلي، از بيگانگان براي سنگين شدن كفه خود پاره سنگ بياورد، اقدامي مذبوح و ناپسند است.
شريعتمداري گفت: ممكن است ادعا شود كه يك يا دو خبرنگار در جلسه حضور داشتند، اما ما خبر موثق داريم كه از حضور خبرنگاران در اين جلسه محرمانه جلوگيري شده است.
گفتني است حزب مشاركت طي روزهاي اخير ائتلاف با اپوزيسيون بيرون نظام را آشكار كردند و هم اكنون به دنبال تشكيل جبهه موسوم به دموكراسي خواهي و حقوق بشر هستند.
ادعاي خلاف واقع سحرخيز
از سوي ديگر، عليرغم عدم درج هيچگونه خبري از گفت وگوهاي دكترمعين و سفراي اروپايي، رئيس كميته اطلاع رساني ستاد انتخاباتي معين مدعي شد كه ديدار وي با سفراي آلمان، هلند و اتحاديه اروپايي با حضور خبرنگاران رسانه هاي خارجي و داخلي از جمله خبرنگاران ايرنا و ايسنا انجام شده است.
عيسي سحرخيز در گفت وگو با «مهر»، با اشاره به ديدار روز پنجشنبه مصطفي معين با «هاين دفريش» سفير هلند به عنوان سفير اكروديته لوگزامبورگ و رئيس دوره اي اتحاديه اروپايي و «بارون پاول فون مالتزان» سفير آلمان گفت: اين ديدار در ميهمانسراي وزارت كار و بدون حضور مسئولان وزارت امور خارجه برگزار شد.
اين در حالي است كه ايرنا در خبري كه ظهر پنجشنبه منتشر كرده است، بر «محرمانه بودن» ديدار و حضور نداشتن خبرنگار رسانه ها در آن تاكيد دارد.
ايرنا با اعلام اينكه ديدار سفير آلمان به طور جداگانه و پس از ديدار معين با سفراي اتحاديه اروپايي انجام شده، آورده است: يك منبع موثق كه در جلسه مذاكرات مصطفي معين با سفراي كشورهاي اتحاديه اروپا حضور داشت، «تبادل نظر درباره مسائل بين المللي» و «روابط ايران با اتحاديه اروپا» را از جمله مسائل مطرح شده در اين جلسه ذكر كرد.
ايرنا به نقل از اين منبع موثق افزوده است: در اين جلسه همچنين سفراي كشورهاي اتحاديه اروپا، نظر معين را درباره حقوق بشر، دموكراسي و پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي (ان.پي.تي) جويا شدند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي تصريح كرد: سفيران اتحاديه اروپايي به دعوت سفير هلند در تهران با معين ديدار كرده اند.
همچنين خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نيز هيچ گونه خبري از اين ديدار منتشر نكرده است.
توهين به ملت
از سوي ديگر، يك تحليلگر مسايل سياسي با انتقاد از مذاكرات كانديداي حزب مشاركت با سفراي كشورهاي غربي گفت: اتخاذ چنين رويكردي توهين آشكار به ملت است.
عباس سليمي نمين در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: قطعا اولين قرباني دخالت دادن پاي بيگانگان در رقابت هاي انتخاباتي و در مسايل داخلي كشور، استقلال و حرمت ملت ايران است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اينكه سرنوشت هر كشوري به دست ملتش رقم مي خورد، افزود: ملت هايي كه سرنوشت آنها را ديگران رقم مي زنند، ملتي تحقيرشده هستند.
اين فعال سياسي، هر نوع تلاش براي دريافت پشتيباني از كشورهاي بيگانه را نوعي بي اعتقادي به ملت دانست و اظهار داشت: تطميع برخي رسانه هاي غربي و دادن وعده هاي سياسي به بيگانگان از سوي برخي كانديداهاي رياست جمهوري، توهين آشكار به ملت و مغاير با مصالح كشور است.
سليمي نمين، با بيان اين كه مردم ايران هرگز چنين رفتارهايي را از سوي هيچ كس حتي كانديداها نمي پسندند، گفت: به طور قطع از جانب مردم اين رفتارها ناميمون تلقي خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24240

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شريعتمداري: مشاركتي ها نوار مذاكرات محرمانه معين با سفراي اروپايي را منتشر كنند، کيهان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005