Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 22 خرداد 1384

سانسورشدید برنامه تولیدی دکتر معین توسط سیما، امروز

دومین برنامه تولیدی ستاد انتخاباتی دکتر مصطفی معین با دستکاری و سانسور شدید از صداوسیما پخش شد. این برنامه روز یکشنبه ساعت 18:30 از شبکه خبر پخش شد و روز دوشنبه ساعت 21:45 دقیقه از شبکه اول تکرار می شود. عمده این برنامه به گفت وگوی دکتر معین با جمعی از جوانان نسل سوم درباره مسائل روز جامعه، اختصاص داشت. آزاردهنده ترین دستکاری در این فیلم، فیلتر چهره دختران جوانی بود که مانتو و روسری بر تن داشتند و این درحالی است که تصاویر زنان و دختران مشابه آنان در طی روزهای اخیر به دفعات از صداوسیما پخش شده و علی القاعده تا روز جمعه نیز پخش خواهد شد. فیلتر تصاویر به حدی گسترده و شدید بود که گاه چهره جوانان قابل تشخیص نبود. همچنین صدای فیلم در موارد متعددی قطع و وصل می شد.
مسؤولان کمیته تبلیغات ستاد انتخاباتی دکتر معین هرگونه ایراد در فیلم را رد و تاکید کردند فیلمی که تحویل کمیسیون نظارت بر تبلیغات شده است، فاقد اشکالات ادعایی است.
به علاوه کمیسیون در دو مورد اظهارات دکتر معین و محمدرضا خاتمی معاون اول معین را سانسور جدی کرد. بخشی از این اظهارات مربوط به نظر اصلاح طلبان پیشرو درباه حوزه اختیارات رهبری بود و بخشی دیگر نیز تفاسیر غلط شورای نگهبان از قانون اساسی را شامل می شد.
در ابتدا و انتها و نیز به هنگام پخش فیلم، نوشته ای بر صفحه تلویزیون ظاهر شد که طی آن به دروغ، ادعا شده بود اشکالات فنی مربوط به نوار ارسالی است.
مسؤولان ستاد تبلیغات دکتر معین، اعلام کردند برای باز پخش فیلم در روز دوشنبه، نسخه دیگری را تحویل کمیسیون می دهند تا راه بر هرگونه بهانه جویی برای پخش روز دو شنبه، ببندند.
این گزارش حاکیست سه تن از مسؤولان فنی کمیته تبلیغات ستاد انتخاباتی دکتر معین نیز برای رفع هرگونه اشکال ادعایی در محل سازمان صداوسیما حاضر بودند تا هیچ امکانی برای کنترل فیلم در اختیار آنان قرار نگرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جهت اثبات ادعای دروغین مسؤولین سیما، لوح فشرده این برنامه، بدون نقایص ادعایی و سانسور نشده در تیراژ وسیع تکثیر و در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است، سایت ستاد انتخاباتی معین، روز شنبه با درج خبری تحت عنوان «پخش فیلم تبلیغاتی معین در پرده ابهام»، نسبت به برخورد ناعادلانه و جناحی مسؤولان رسانه به اصطلاح ملی با محتوای این فیلم هشدار داده بود و دلیل نگرانی خود را سؤالات صریح جوانان و پاسخ های شفاف نامزد جبهه دموکراسی خواهی و حقوق بشر اعلام کرده بود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24337

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سانسورشدید برنامه تولیدی دکتر معین توسط سیما، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005