Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 29 خرداد 1384

در برابر انتخابات غیر دمکراتیک و تقلبات انتخاباتی متحدا عمل کنیم! علی صمد

نتیجه دور اول انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری مشخص شد. آقای رفسنجانی و آقای احمدی نژاد به دور دوم راه یافتند. گزارشات رسیده از ایران حاکی از این است که تخلفات وسیع و سازماندهی شده ای توسط شورای نگهبان، سپاه پاسداران، بسیج، باند اطلاعاتی روزنامه کیهان وبه ویژه رهبر جمهوری اسلامی به صورت مشترک انجام گرفته است. سناریوی سیاه برای به قدرت رساندن یکی از دو جنایت کاری که دستشان درترور و سرکوب اپوزیسیون بر کسی پوشیده نیست. هدف این است که میان دو بدتر که یکی نماینده نظامیان و دیگری نماینده رانت خواران است به ترتیبی مردم را بترسانند و نظرها را به سمت رفسنجانی سوق دهند. اجرای چنین سناریویی حکایت از سازماندهی وسیعی پیش از انتخابات است. امروز آقای احمدی نژاد به عنوان فردی ناشناخته در میان مردم، به یک باره به دور دوم انتخابات راه پیدا می کند. به گزارش ایسنا خبرگزاری دانشجویان؛ بر اساس ستاد انتخابات ریاست جمهوری؛ اکبر هاشمی با 6 میلیون و 159هزارو435 رای و محمود احمدی نژاد با 5 میلیون و 710 هزارو 354 رای به مرحله دوم انتخابات راهی شدند. طبق آمار ستاد مذکور در حدود 29 میلیون و 317 هزارو42 رای و تعداد برگ های باطله به یک میلیون و 221 هزارو 940 برگ رای می باشد. بر اساس آمارهای دولتی، میزان مشارکت در انتخابات 63 درصد بوده است.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران بار دیگر این واقعیت را تائید کرد که با قانون اساسی فعلی، وجود شورای نگهبان، حکم حکومتی و قدرت فائقه ساختار سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه، امکان پیشبرد اصلاحات وجود ندارد. در واقع یکی از دستاورد های جنبش اصلاح طلبی حکومتی در این است که این رژیم اصلاح پذیر نیست. امروز جامعه ما نیازمند تحولات بنیادین است و بار دیگردر انتخابات 17 ژوئن این تجربه حاصل شد که رای مردم نه در جهت تغییر ساختار سیاسی بلکه در خدمت تثبیت آن بکار گرفته شده است. به تعبیری دیگر رای مردم در تحولات سیاسی ایران موثر نیست!

آقای معین در خصوص تخلفات انتخاباتی و سناریوی سیاه ای که توسط ولایت فقیه رهبری شده تنها به دادن بیانیه ای بسنده می کند. در آن بیانیه ایشان به دخالت نیروهای نظامی و ارگان های دیگر جمهوری اسلامی برای محروم کردن یک کاندیدا از حق خود و حذف جمهوریت و غیره هشدار می دهد و در آخر آقای معین بعد از دادن هشدار های گوناگون متذکر شدند که چون گذشته تنها شکوه به خداوند خواهند برد و با مردم سخن خواهند گفت. جالب توجه است که آقای معین و اصلاح طلبان حکومتی در اعتراض به خلاف های انجام شده به مردم مراجعه نمی کنند تا بلکه از این طریق بتوانند یا تکیه به مردم به روند غیر دمکراتیک و سناریوی سیاه اعتراض گسترده بکنند. آقای اکبر گنجی به آقای معین پیش از انتخابات توصیه کردند که برای دمکراسی باید هزینه داد. اما گویا آقای معین و دوستانشان جز "شکوه به خداوند" سیاست عملی دیگر نمی خواهند در پیش بگیرند. شاید هنوز منافع نظام بیش از هر موردی برای ایشان اهمیت داشته باشد. کاندیدی که منافع نظام را بر منافع مردم ترجیع دهد و بخواهد در چارچوب نظام عمل کند من نمی دانم ما چرا باید ازاو حمایت کنیم؟ ایشان در اولین قدم برای جلب اعتماد مردم در جهت سازماندهی یک اعتراض وسیع تنها به دادن یک بیانیه بسنده کردند. امروز دیگرتنها با چنین بیانیه هایی نمی توان نظر مردم را به سمت خود جلب کرد. شرایط ایران گام هایی فراتری را می طلبد.

در حال حاضر هاشمی رفسنجانی در صحنه انتخابات باقی مانده است. این بار امیدواریم سیاست آن بخش از نیروهایی که شرکت در انتخابات را داشتند به این منجر نشود که میان رفسنجانی و احمدی نژاد، به دفاع و رای به اولی بپردازند. نباید به شخصی چون رفسنجانی این شانس را داد که به حمایت طرفداران اصلاحات و رفرم حساب باز کند. امروز در داخل و خارج از کشور نیروی بزرگی از دمکرات ها شکل گرفته که خواهان ایجاد تغییرات ساختاری در ایران می باشد. رابطه این نیرو در داخل کشور با جنبش های اجتماعی تحول طلب در حال گسترش است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دور دوم انتخابات به زودی برگزار خواهد شد. این بار تمام نیروهای دمکرات مخالف حکومت دینی، ولایت فقیه و دیکتاری فردی و حتا اصلاح طلبانی که در دور اول در انتخابات شرکت کرده بودند، می بایست نیروهایشان را در جهت تحریم فعال وافشای وسیع توطئه شومی که در شرف تکوین است، متمرکز کنند.. ما باید این بار مشروعیت رژیم و کاندیدا هایش را باتشویق عدم رای دادن مردم زیر سوال ببریم. هرچقدر مردم کمتر در انتخابات شرکت کنند به همان میزان جمهوری اسلامی در عرصه جهانی بیشتر افشائ می شود. در عرصه داخلی تنها از طریق همکاری های مشترک امکان تاثیرگزاری بوجود خواهد آمد. پس برای نه دیگر گقتن به جمهوری اسلامی در دور دوم انتخابات از همین الان به صورت مشترک و متحد نیروهایمان را سازمان دهیم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24790

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در برابر انتخابات غیر دمکراتیک و تقلبات انتخاباتی متحدا عمل کنیم! علی صمد' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005