Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

مهدي كروبي: از دبيركلي و عضويت مجمع روحانيون مبارز هم استعفا دادم، ايلنا

مهدي كروبي پس از استعفا از مسووليت‌‏هاي سياسي رسمي از جمله عضويت مجمع تشخيص مصلحت نظام و مشاورت مقام معظم رهبري، امروز از دبيركلي و عضويت مجمع روحانيون مبارز نيز استعفا داد.

مهدي كروبي در مصاحبه با خبرنگار"ايلنا"، درخصوص علت تشكيل حزب جديد علي‌‏رغم اينكه او دبيركلي يكي از باسابقه‌‏ترين تشكل‌‏هاي سياسي يعني مجمع روحانيون مبارز را به عهده دارد، گفت: به همان دلايلي كه در سال 1366 با جدا شدن از جامعه روحانيت مبارز تهران مجمع روحانيون مبارز را تشكيل دادم، امروز نيز احساس مي‌‏كنم ضرورت دارد حزبي فراگيرتر از مجمع تشكيل دهم.
كروبي اظهار داشت: مجمع روحانيون مبارز نخستين تشكل سياسي- روحاني است كه به طور دقيق براساس مراحل قانوني در وزارت كشور ثبت شده است، بنابراين اقتضا دارد ضوابط حزبي همراه با اصول اخلاقي توسط اعضاي آن به دقت مورد توجه قرار گيرد اما متاسفانه از چندماه قبل عده‌‏اي تلاش كردند اين مجمع را متلاشي كنند، از جمله در مورد كانديداتوري اينجانب برخوردي خارج از صداقت و الزامات حزبي انجام دادند.
كروبي گفت: در اوايل دي ماه جلسه شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با اكثريت قاطع آرا بر كانديداتوري اينجانب تاكيد كرد، در حالي كه خود من در جلسه حضور نداشتم اما چندنفر از اعضا كه از ابتدا با كانديداتوري من مخالف بودند، هماهنگ با نظرسازان حرفه‌‏اي شبهاتي در مورد اينجانب و حمايت مجمع مطرح كردند كه اينجانب مطابق معمول با سعه‌‏صدر با موضوع برخورد كردم اما ظاهرا كساني كه از تاثير برخوردهاي اينجانب نگران هستند، مايلند مرا به درگيري‌‏هاي درون حزبي مشغول نمايند و آنها در حاشيه امن اهداف خود را پيگيري نمايند.
وي افزود: بر همين اساس و دقيقا به همان دليلي كه روز گذشته از مسووليت‌‏هاي سياسي رسمي از جمله عضويت مجمع تشخيص مصلحت نظام و مشاورت رهبري استعفا دادم تا بتوانم حزب فراگير مورد نظر خود را تشكيل دهم، اكنون نيز تصميم گرفته‌‏ام از دبيركلي و حتي عضويت مجمع روحانيون مبارز استعفا دهم و به همراه همفكران خود در مجمع به حزب جديد مي‌‏پيوندم تا همانگونه كه روز يكشنبه اعلام كردم، بتوانيم به جريان سياسي فراگير براي دفاع از مباني جمهوريت و اسلاميت و حمايت از حقوق شهروندي همه ايرانيان از جمله مخالفان، كمك نمايم.
كروبي گفت: خوشبختانه ملاقات‌‏هاي صميمانه اينجانب با صدها هزار تن از هموطنان مهربان در جريان سفرهاي استاني، ارتباط منسجمي را ايجاد نموده كه مي‌‏تواند مقدمه تشكيل اين حزب فراگير باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: از امروز مجمع روحانيون مبارز را كه با خون دل و سختي‌‏هاي فراوان تشكيل داده‌‏ايم و در بحران‌‏هاي فراوان آن را حفظ كرده‌‏ايم، تقديم اعضاي جديد مي‌‏دهيم زيرا ادامه همكاري با كساني كه در هفته‌‏هاي گذشته، تمايلات شخصي و آرزوهاي بلندپروازانه خود را به نام مواضع مجمع روحانيون منعكس كرده‌‏اند، امكان‌‏پذير نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24873

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهدي كروبي: از دبيركلي و عضويت مجمع روحانيون مبارز هم استعفا دادم، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005