Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 1 تیر 1384

محمد رضا خاتمي در گفتگو با الحيات: براي مقابله با خفقان فكري، فرهنگي و اجتماعي از هاشمي حمايت مي کنيم، هاتف نيوز

[برگرفته از پايگاه]

محمد رضا خاتمي در گفتگو با روزنامه الحيات از رفسنجاني خواست تا موضع گيري صريحي را در قبال قدرتهاي نامريي اتخاذ كند. قدرتي كه در مرحله اول انتخابات در لحظات پاياني موجب تغيير معادله شد و نامزدي را از ته صف آورد و وارد رقابت در دور دوم انتخابات کرد
محمدرضا خاتمي با اعلام حمايت از هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: انگيزه اصلي تصميم حزب مشاركت اسلامي براي حمايت از هاشمي تلاش براي جلوگيري از به قدرت رسيدن محمود احمدي نژاد نامزد جناح راديكالي محافظه كار است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هاتف به نقل از روزنامه‌ الحيات چاپ لندن، محمدرضا خاتمي دبيركل حزب مشاركت اسلامي در گفت‌وگو با اين روزنامه بيان داشت: تحولاتي كه در مرحله اول انتخابات وجود داشت حضور مصطفي معين به عنوان نامزد جناح اصلاح طلب، درگيري‌ها و اختلافات طولاني مدت بين حزب مشاركت و رفسنجاني و سياستهاي وي و اظهارات روشنفكرانه‌اي كه از سوي اصلاح طلبان مطرح مي‌شد كمكي به نزديكي حزب و رفسنجاني نكرد و حتي كمكي هم به نزديكي حزب با مهدي كروبي از ديگر نامزدهاي جناح اصلاح طلب نكرد.
خاتمي افزود: رفسنجاني بايد براي جذب طرفداران بيشتر به ويژه گروه‌هايي كه قبلا حمايتشان را از معين اعلام كرده بودند و موضع گيري آشكاري در قبال دموكراسي و حقوق بشر داشتند مستقيما موضع گيري اشكار و صريحي را در قبال اين دو مساله در پيش بگيرد.
وي گفت: اين امر با هدف اطمينان دادن به قشر روشنفكري است كه به نتايج اين دستاوردها كه در دوره خاتمي با رشد خوبي مواجه بوده است مي‌نگرد.
همچنين رفسنجاني نبايد به نگراني‌هاي اين قشر مبني بر به قدرت رسيدن احمدي نژاد و بازگشت به فضاي خفقان فكري، فرهنگي و اجتماعي در ايران تكيه كند.
خاتمي در ادامه از وجود نامه‌ سري يا غيرعلني سخن گفت كه بين جبهه مشاركت و هاشمي در خصوص شيوه‌اي كه بايد رفسنجاني بعد از رسيدن به رياست جمهوري در قوه مجريه در پيش بگيرد رد و بدل شده است.
جبهه مشاركت متعهد شد كه اين نامه را تنها در صورت طفره رفتن رفسنجاني از عمل به محتواي آن در آينده منتشر كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تاكيد كرد: حزب مشاركت بدون هيچ درخواستي حمايتش را از رفسنجاني اعلام كرده است. همچنين اين حزب در دولت و آينده حضور نخواهد داشت و تنها خواهان حفظ دستاوردهاي ويژه دموكراسي است كه ايران شاهد آن بوده است.
دبيركل جبهه‌ مشاركت ادمه داد: اين حزب خواهان ايستادگي در برابر هرگونه عامل فشاري است كه سعي مي‌كند طرح خاتمي را به هر وسيله‌اي با شكست مواجه كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25058

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد رضا خاتمي در گفتگو با الحيات: براي مقابله با خفقان فكري، فرهنگي و اجتماعي از هاشمي حمايت مي کنيم، هاتف نيوز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005