Click for Amazing Phone Card








جمعه 3 تیر 1384

اظهارات احمدي‌نژاد پس از انداختن راي خود به صندوق؛ درباره رسانه ها، آزادي بيان، انرژي هسته‌يي، رابطه با آمريكا، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


محمود احمدي‌نژاد كانديداي دومين مرحله از انتخابات نهم رياست جمهوري، صبح امروز راي خود را به صندوق شماره‌ي 855 واقع در شعبه‌ي مسجد جامع نارمك انداخت.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وي در جمع خبرنگاران با مهم و اساسي عنوان كردن انتخابات دركشور اظهارداشت: انتخابات دركشور ما يك انتخابات واقعي است و در هر مرحله‌ي انتخابات اراده‌ي ملت به كرسي مي‌نشيند.


احمدي‌نژاد با فرستادن درود بر امام خميني(ره) و ياران ايشان اظهار داشت: اين افراد بزرگوار بودند كه انتخابات واقعي را براي ايران پايه‌گذاري كردند. امروز ملت ما از يك سو ميراث‌دار فرهنگ كهن ايراني، اسلامي و از سوي ديگر پرچم‌دار عدالت‌خواهي، صلح و دوستي در سراسر عالم است. امروز فرهنگ ايراني، اسلامي، منش‌ها و روش‌هاي ايراني مي‌تواند الگويي براي تمام ملت‌ها بر سطح جهان باشد.


وي با اعتقاد بر اينكه سوم تير آغاز دوران جديدي در حيات سياسي ايران خواهد بود، گفت: مردم باشعور ايران با حضور باشكوه خود در 27 خرداد حماسه‌اي را خلق كردند و انشاءالله در سوم تير با ادامه اين حماسه حركتي جديد و بالندگي جديدي را براي دستيابي به قله‌هاي پيشرفت به لطف خداوند متعال ايجاد خواهند كرد.


وي از ملت ايران به عنوان زنده‌ترين، آگاه‌ترين، باشعورترين و نوع‌دوست‌ترين ملت‌ نام برد و افزود: من از تمام ملت ايران كه با حضور در انتخابات حماسه‌اي را خلق كردند و آن را به رخ تمام جهانيان كشيدند، صميمانه تشكر مي‌كنم. از تمام كساني كه در هيات‌هاي اجرايي و نظارت دست‌اندركار انتخابات بودند صميمانه تشكر مي‌كنم و اميدوارم مانند مرحله اول پاسدار آراي ملت ايران باشند. من از تمام ملت ايران دعوت مي‌كنم مانند مرحله اول باشكوه به سمت صندوق‌هاي راي بيايند و صندوق‌ها را نماد تبلور اراده ايراني و با عشق خود آن‌ها را لبريز كنند. رايي كه فردا از صندوق‌ها بيرون مي‌آيد نشان‌دهنده بالندگي ملت ايران است و من بعنوان خادم ملت افتخار مي‌كنم كه جزئي از اقيانوس و درياي امواج با زلال و باشكوه ملت ايران هستم. افتخار مي‌كنم كه مورد اعتماد باشعورترين و باشكوه‌ترين ملت قرار گرفتم. من خادم كوچك و جاروكش ملت ايران هستم من از تمام رسانه‌ها تشكر مي‌كنم. آن‌ها در اين انتخابات وظايف خود را به نحو احسن انجام دادند و لازم مي‌بينم كه از رسانه ملي كه نقش تبليغاتي خوبي را در اين انتخابات ايفا كرد، صميمانه تشكر كنم. قطعا در آينده‌ي نزديك شيوه‌ي تبليغات ما بعنوان يك الگوي مترقي به تمام جهان معرفي مي‌شود.


به گزارش خبرنگار ايسنا بعد از سخنراني احمدي‌نژاد خبرنگاران در ارتباط با مسايل مختلفي از جمله نقش رسانه ، آزادي بيان، انرژي هسته‌يي، رابطه با آمريكا و ميزان آراي از او سوالاتي پرسيدند. احمدي‌نژاد در آغاز مصاحبه مطبوعاتي خطاب به خبرنگاران گفت: سوالات را از خبرنگاران جوان آغاز مي‌كنيم.


وي در پاسخ به سوالي در ارتباط با نتيجه‌ي انتخابات گفت: آنچه كه ملت ايران انتخاب مي‌كنند، منتخب ملت و براي ما مورد احترام است. ما همه صميمانه براي ارتقاي كشور و ايران اسلامي به وي كمك مي‌كنيم.


احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با آمريكا اظهار داشت: ما سعي داريم با تمام كشورها رابطه‌ي صميمانه برقرار كنيم ولي كشوري كه بخواهد رابطه‌ي خشونت‌آميز با ما داشته باشد و بدخواه ملت ايران باشد مطمئنا دوست ملت ايران نيست.


وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درمورد نقش رسانه‌ها و آزادي بيان در دولت احتمالي‌اش گفت: آزادي روح انقلاب و بزرگترين هديه‌ي بشري است، اكنون رسانه‌هاي ما داراي آزادي هستند ولي با آن آزادي كه در روح انقلاب نهفته است، كمي فاصله دارد. رسانه‌ها بايد در امور اقتصادي ، اجتماعي، سياسي و فرهنگي دخيل باشند و جامعه را مورد نظارت قرار دهند.


وي افزود: طي فعاليت 2 سال در شهرداري تمام رسانه‌هايي كه نقد منصفانه بر عملكرد شهرداري داشتند مورد تشويق قرار گرفتند و ما از نقد منصفانه وهمه‌جانبه استقبال و فكر مي‌كنيم با نقد است كه مي‌توانيم پيشرفت كنيم.


احمدي‌نژاد درپاسخ به سوالي درمورد معرفي اعضاي كابينه‌ي خود گفت‌: انشاءالله در آينده‌ي نزديك معرفي مي‌كنم.


وي در پاسخ به سوالي درمورد وضعيت انرژي هسته‌يي ايران گفت: دستاورد هسته‌يي كه ما تاكنون كشف كرده‌ايم مديون تلاش‌ها و فداكاري‌هاي انديشمندان جوان است و ما اعتقاد داريم كه بايد از اين انرژي در جهت صلح‌آميز استفاده كنيم. مي‌توان براي تحقيقات علمي از آن استفاده‌ي بهينه كرد و بوسيله‌ي آن به دستاوردهاي عظيمي دست پيدا كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد ارتباط با كشورهاي حاشيه‌ي خليج‌فارس اظهار داشت: ما سعي مي‌كنيم كه رابطه‌ي دوستانه و عميقي با كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس برقرار كنيم و روابط خود را بصورت چشمگير گسترش دهيم و با اين وحدت، قدرت جهان اسلام در معادلات جهاني مشخص شود. ارتباط با كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس نيز بايد همراه با صلح و دوستي باشد.


وي در مورد اظهارات كروبي در مورد انتخابات گفت: در كشورما قانون حاكم است و هر فردي حق دارد كه اعتراض خود را در قالب قانون بيان كند. بهه هرحال ما درمرحله‌ي دوم انتخابات هرآنچه را كه مراجع قانوني موردتاييد قرار دادند، قبول مي‌كنيم.


احمدي‌نژاد در پايان در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در مورد اظهارات هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه گفته من در انتخابات آرايم از رقيبم بيشتر خواهد بود، اظهار داشت: من فكر مي‌كنم در اين انتخابات راي ملت حاكم خواهد بود و انشاءالله فردا صبح وقتي كه آرا اعلام مي‌شود مردم تحقق اراده‌ي خود را خواهند ديد و از من هيچ حزب و گروه و سازماني حمايت نكرد. من به خداوند توكل دارم.


در اين ميان خبرنگاري از وي پرسيد كه آبادگران از شما حمايت مي‌كند، احمدي‌نژاد گفت: آبادگران حزب و گروه نيست بلكه يك انديشه است.


بنابراين گزارش در هنگامي كه عكاسان از وي خواستند كه دستش را تكان دهد تا از وي عكس بگيرند، گفت: كار رييس‌جمهور دست‌تكان دادن نيست دست رييس‌جمهور بايد كار كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25127

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اظهارات احمدي‌نژاد پس از انداختن راي خود به صندوق؛ درباره رسانه ها، آزادي بيان، انرژي هسته‌يي، رابطه با آمريكا، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005