شنبه 5 آذر 1384

دستياران جديد ايرانى مى آيند تا برانكو بماند، گزارش اختصاصى ايران ورزشى از جلسه بررسى تيم ملى پشت درهاى بسته

نشست گروه كارشناسى سازمان تربيت بدنى و كادرفنى تيم ملى فوتبال در شرايطى انجام شد كه در پايان اين جلسه سياست سكوت، دستور كار حاضران در نشست بود.
پيش از اين گفته مى شد قرار است در نشست صبح پنجشنبه، مجيد جلالى، فيروز كريمى و بيژن ذوالفقارنسب به عنوان كارشناسان سازمان عملكرد كادرفنى تيم ملى را نقد كنند، با اين وجود در پايان جلسه كه بدون مجيد جلالى تشكيل شد، مهدى قدمى به ايسنا گفت: «به دليل وظيفه مديريتى سازمان تربيت بدنى به آنها اجازه وارد شدن به مسائل فنى جزيى را نداديم و هرگاه بحث به سوى مسائل فنى مى رفت از آنها مى خواستيم كه بحث را تغيير دهند.»
اين جلسه بدون حضور سخنگو و نمايندگان روابط عمومى سازمان تشكيل شد و در پايان جلسه هم از حاضران در جلسه خواسته شد تا حرفى از گفت و گويى كه ميان اعضا انجام گرفت به زبان نياورند. بيژن ذوالفقارنسب يكى از حاضران در اين نشست به ايران ورزشى گفت: «از ما خواسته اند كه حرفى نزنيم.»


ديگر حاضران در جلسه هم تمايل زيادى براى به زبان آوردن اتفاقات جلسه نداشتند. محمد دادكان رييس فدراسيون فوتبال در پايان اين جلسه بدون اشاره به مسائل مطرح شده در اين نشست به ايسنا گفت: «فدراسيون فوتبال موظف به پاسخگويى به سازمان تربيت بدنى براى بهبود عملكرد تيم ملى است. ما هم به همين دليل در دفتر معاون سازمان دور هم جمع شديم. در اين جلسه بحث هاى بسيار خوبى مطرح شد.» جلسه صبح پنجشنبه با صحبت هاى دادكان آغاز شد. به گزارش منابع مطلع ايران ورزشى دادكان با انتقاد از جو حاكم در محافل ورزشى گفت: «اذيتمان مى كنند. حجم انتقادات خيلى زياد است و شرايط براى كار كردن خيلى سخت شده است.» او در ادامه با ارايه گزارش عملكرد تيم ملى فوتبال به حاضران جلسه به دفاع از كادر فنى تيم ملى پرداخت. دادكان سپس با اشاره به بازيهاى (ال جى) گفت: «درست زمانى كه دو تيم به تهران سفر كرده بودند اعلام شد نمى توانيم از اسپانسر كره اى استفاده كنيم، اين ضربه روحى بزرگى به فدراسيون فوتبال بود. اين اتفاق بيش از ۳۰۰ ميليون تومان خسارت مالى براى ما به بار آورد.» او همچنين با اشاره به نظارت فدراسيون بر تيم ملى گفت: «كميته فنى ما بيش از همه پيگير رخدادهاى تيم ملى است. مى پذيريم كه تيم ايرادهايى دارد ولى فشار انتقادات به قدرى زياد است كه براى انجام وظايف مان نمى توانيم تمركز كامل داشته باشيم.»
پس از دادكان نوبت به منتقدان تيم ملى رسيد تا عملكردآن را نقد كنند. منتقدان مشكلات تيم ملى را در دو دسته مشكلات مديريتى و فنى مى دانستند. در اين قسمت به ويژه سرپرستى تيم ملى مورد انتقاد قرار گرفت و گفته شد كه كادر سرپرستى بايد تقويت شود.
در بخش مشكلات فنى هم انتقادات همه جانبه اى كه از طرف كارشناسان به روند تيم ملى وجود دارد مطرح شد. اينكه تيم ملى زيبا بازى نمى كند و كند است و همچنين مشكلات دفاعى غيرقابل انكارى دارد.
منتقدان وضعيت تيم ملى كه شامل نمايندگان سازمان و كميته ملى المپيك بودند معتقدند كه پاسخ هاى برانكو در جواب به انتقادات مطرح شده قانع كننده نيست. آنها مى گويند برانكو حاضر نيست انتقادات را بپذيرد و حركتى براى بهبود روند حركتى تيم ملى ديده نمى شود. نكاتى كه بارها از سوى رسانه ها و كارشناسان مطرح شده و البته از سوى رييس فدراسيون فوتبال رد شده است. در ادامه جلسه حاضران در جستجوى يافتن بهترين راهكارها براى كمك به تيم ملى سخن گفتند. يكى از مسائلى كه كريمى، ذوالفقارنسب و معينى بر آن تأكيد داشتند، استفاده از نظرات مربيان تيم هاى ليگ برترى توسط كادرفنى تيم ملى و تقويت كادرفنى تيم ملى با استفاده از مربيان ايرانى بود. يكى ديگر از نكاتى كه كارشناسان سازمان بر آن تأكيد كردند اضافه شدن دو آناليزور به كادرفنى بود كه اين خواسته با موافقت ضمنى نمايندگان فدراسيون فوتبال همراه شد. پس از اين نشست به نظر مى رسد حضور برانكو در رأس كادرفنى تيم ملى همچنان تداوم داشته باشد اما به زودى دستياران جديدى به كادر مربيگرى تيم ملى اضافه مى شوند. اين نكته در قسمت پايانى گفت و گوى مهدى قدمى با ايسنا مشهود است. او ديروز به ايسنا گفت: «كارشناسان فوتبال به صورت هماهنگ تداوم كار برانكو را در تيم ملى بهترين راهكار عنوان كردند. هدف سازمان از اين جلسات قدرتمندتر شدن تيم ملى است.»

------------------------

بى اطلاعى رييس فدراسيون از دعوت جلالى
جلالى: مرا دعوت نكرده بودند

ايران ورزشى- مجيد جلالى در نشست كارشناسان سازمان تربيت بدنى و مسؤولان فدراسيون فوتبال شركت نداشت. در حالى كه پيش از جلسه اعلام شده بود ذوالفقارنسب، فيروز كريمى و جلالى سه نماينده سازمان در اين جلسه هستند اما جلالى غايب بزرگ جلسه صبح پنجشنبه بود. البته او دليل غيبتش را دعوت نشدن براى حضور در مراسم مى داند. جلالى روز گذشته به ايران ورزشى گفت: «كسى از من نخواست كه در اين جلسه شركت كنم و تا صبح امروز اصلاً نمى دانستم كه چنين جلسه اى قرار است تشكيل شود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين وجود مهدى قدمى رييس مركز توسعه قهرمانى روز گذشته به ايسنا گفت: «ما از مجيد جلالى به عنوان ناظر كميته ملى المپيك براى حضور در اين نشست دعوت كرده بوديم اما نمى دانيم چرا ايشان در جلسه غايب بودند.» در ماه هاى گذشته رابطه سردى ميان مسؤولان فدراسيون فوتبال و مجيد جلالى حاكم بوده و رييس فدراسيون فوتبال هيچ گاه حاضر نشده مجيد جلالى را به عنوان يك كارشناس واجد شرايط براى انتقاد از تيم ملى معرفى كند. دادكان حتى در پايان جلسه صبح پنجشنبه در پاسخ به اين سؤال كه چرا جلالى غايب بود گفت: «مگر كسى از ايشان هم دعوت كرده بود؟»

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27587

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دستياران جديد ايرانى مى آيند تا برانكو بماند، گزارش اختصاصى ايران ورزشى از جلسه بررسى تيم ملى پشت درهاى بسته' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016