يكشنبه 20 آذر 1384

علي کريمي: ايران با قرعه خوبي مواجه شد، پرتغال قوي ترين حريف ماست، ايپنا

علی کريمی

دقايقي قبل از آغاز قرعه کشي رقابت هاي جام جهاني 2006 آلمان تصاويري از تيم هاي شرکت کننده در اين مسابقات براي حاضران در سالن پخش شد و علي کريمي فوتباليست خوش تکنيک بايرن مونيخ نماد معرفي تيم ملي ايران بود.
اسکوربورد سالن با پخش تصاويري از ديدار دوستانه ايران و آلمان حرکات تکنيکي علي کريمي را به نمايش گذاشت تا تيم ملي فوتبال ايران را به عنوان يکي از تيم هاي شرکت کننده در جام جهاني معرفي کند.

حالا علي کريمي با حضور در بايرن مونيخ بيشتر از گذشته در فوتبال جهان شناخته شده است و خيلي ها معتقدند که او در جام جهاني ستاره تيم ملي فوتبال ايران خواهد شد.

جام جهاني در کشوري برگزار مي شود که کريمي در يکي از معروفترين تيم هاي باشگاهي آن بازي مي کند و او از اين موضوع خوشحال است.

جادوگر آسيا پس از قرعه کشي جام جهاني و مشخص شدن حريفان ايران، شانس صعود تيم ملي را کم نمي داند. او معتقد است که با يک برنامه ريزي هدفمند مي توان به مرحله دوم جام جهاني راه پيدا کرد.

گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)، گفتگويي را با کريمي انجام داده است؛

· از بايرن شروع کنيم يا قرعه کشي جام جهاني؟
خب، اين روزها همه جا صحبت از قرعه کشي جام جهاني است و اين موضوع بازتاب گسترده اي در سراسر دنيا داشته است. اين را هم فراموش نکنيد که ايران يکي از 32 تيم حاضر در جام جهاني خواهد بود.

· خيلي ها دوست دارند نظر تو را درخصوص گروهي که ايران در آن قرار گرفته بدانند.
در اين هشت گروه، دو سه گروه نسبتا آسان وجود دارد و فکر مي کنم ايران با قرعه مناسبي مواجه شد. البته اين قرعه روي کاغذ آسان تر است ولي مطمئن باشيد ايران کار سختي را پيش رو خواهد داشت.

· ولي بعضي ها معتقدند که اگر تيم ملي با برزيل، آرژانتين، انگليس، ايتاليا و يا فرانسه هم گروه مي شد، جذابيت بازي هاي ايران در جام جهاني بالاتر مي رفت.
ببينيد، جام جهاني يک تورنمنت معمولي نيست که بخواهيم در آنجا به دنبال بازي هاي آسان بگرديم. تمامي مسابقات سخت و حساس است و فرقي نمي کند که با برزيل هم گروه شويم يا مکزيک.

· اين روزها همه در خصوص اين موضوع صحبت مي کنند که آيا ايران شانس صعود به مرحله بعدي را دارد يا خير، نظر تو چيست؟
اول بايد از برنامه هاي تيم ملي آگاهي پيدا کرده تا بتوانم درخصوص اين موضوع با اطمينان بيشتري حرف بزنم. در جام جهاني بازي هاي فوق العاده دشواري پيش رو داريم و قبل از رفتن به آلمان بايد چند بازي تدارکاتي را با تيم هاي مطرح و قوي انجام دهيم.

· ولي ايران از معدود کشورهايي است که هنوز برنامه اي براي حضور پر قدرت در جام جهاني ندارد.
در خصوص اين موضوع نمي توانم صحبت کنم. مسئولان فدراسيون فوتبال بايد شرايط انجام بازي هاي دوستانه با تيم هاي مطرح دنيا را فراهم کنند تا با آمادگي کامل به آلمان برويم.

· در اولين بازي بايد به مصاف مکزيک برويم. از اين تيم شناخت داري؟
شناخت آنچناني ندارم ولي بي جهت نيست که آن ها به عنوان سرگروه انتخاب شده اند. مکزيک چند وقت پيش برزيل را شکست داد و به نظر من فوتبال را زيبا و هجومي بازي مي کند.

· کداميک از اين سه بازي براي ايران سخت تر است؟
در جام جهاني بازي آساني وجود ندارد ولي من فکر مي کنم که پرتغال قوي ترين حريف ماست. آن ها شانس زيادي براي صعود به مرحله بعد آن هم به عنوان تيم اول را دارند.

· تو از مکزيک هم به عنوان يک تيم قوي نام بردي، يعني ايران شانسي براي صعود ندارد؟
ببينيد، پيش بيني نتايج در جام جهاني غير ممکن است. در دوره قبل ديديد که فرانسه و آرژانتين از گروه خود هم بالا نيامدند و کره و ترکيه در بين چهار تيم برتر جا گرفتند. ما هم مي توانيم با يک برنامه ريزي منظم درصد موفقيت خود را افزايش دهيم.
در گروه D تيم هاي بزرگي چون پرتغال و مکزيک حضور دارند ولي صعود ايران دور از دسترس نيست.

· هم تيمي هاي تو در بايرن مونيخ در خصوص گروه ايران حرفي نمي زنند؟
در بايرن بازيکن پرتغالي، مکزيکي و آنگولايي وجود ندارد و صحبتي هم در خصوص گروه ايران نشده است.

· در خصوص وضعيت فعلي ات در بايرن صحبت کن.
تمريناتم را به طور منظم دنبال مي کنم و مشکل خاصي وجود ندارد.

· در هفته هاي ابتدايي به عنوان بازيکن ثابت بازي مي کردي ولي حالا شرايط فرق کرده و کمتر بازي مي کني. چرا؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متاسفانه بعضي از روزنامه ها وقتي که گل مي زنم يا پاس گل مي دهم مرا به عرش مي برند ولي کافي است که در يک بازي ضعيف باشم و يا معمولي بازي کنم، آن وقت از قول خودشان کريمي را نيمکت نشين مي کنند و مطالب زيادي را بدون داشتن اطلاعات کافي درج مي کنند.

· به هر حال انتظارات از تو بالاست؟
من در تيمي بازي مي کنم که همه نفراتش ستاره هستند، پس نبايد انتظار داشت در تمامي بازي ها از ابتدا در ترکيب قرار گرفته و در پايان به عنوان ستاره بايرن انتخاب شوم.

· از شرايط فعلي ات راضي هستي؟
مدت زيادي از حضور من در آلمان نگذشته و فکر مي کنم که همه چيز در مجموع راضي کننده است.

· چرا بايرن در چند بازي پشت سر هم نتيجه نگرفت؟
خب، بايرن مونيخ در آلمان يک تيم معمولي نيست و تمامي تيم ها با انگيزه اي دو چندان مقابل ما قرار مي گيرند. اين شرايط در فوتبال طبيعي است.

· فکر مي کني امسال قهرمان شويد؟
صحبت کردن در اين مورد سخت است و نمي توان از حالا چيزي را پيش بيني کرد. هامبورگ و وردربرمن در حال حاضر مثل سايه به دنبال ما هستند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27884

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي کريمي: ايران با قرعه خوبي مواجه شد، پرتغال قوي ترين حريف ماست، ايپنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016