شنبه 5 مرداد 1387

کاروان ايران با ۱۷۰ نفر به المپيک می‌رود، ايسنا

سجادی:
تعداد رشته‌هايی که سهميه گرفته‌ايم يک رکورد است

کاروان جمهوری اسلامی ايران در بيست و نهمين دوره‌ی بازی‌های المپيک ۱۷۰ نفر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نصرالله سجادی رييس کميته تدارکاتی بازی‌های المپيک پکن با نگاهی آماری به کاروان کشورمان برای حضور در المپيک گفت: تاکنون ۵۵ نفر از ورزشکاران کشورمان جواز حضور در بازی‌های المپيک را کسب کرده‌اند که ۲۲ نفر از مربيان اين ورزشکاران را همراهی می‌کنند. همچنين هر کدام از اين رشته‌های ورزشی يک سرپرست دارند که برخی از اينها روسای فدراسيون‌ها هستند. کادرپزشکی کاروان ايران هم پنج نفر است. کادر سرپرستی هم پنج نفر خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی اين برای نخستين بار است که از ۲۱ داور ايرانی برای قضاوت در مسابقات المپيک دعوت می‌شود. اين در حالی است که برخی از اين داوران در پنج رشته‌ای هستند که ايران حضور ندارد. همچنين ۱۵ نفر از نماينده‌های رسانه‌های گروهی، خبرنگاران و عکاسان به همراه ۲۹ نفر از صدا و سيما کاروان ايران را در بازی‌های المپيک تشکيل می‌دهند.

سجادی با بيان اينکه همه‌ی شرايط برای کاروان ايران آماده است، خاطرنشان کرد: ID کارت‌های اعضای کاروان ايران رسيده و بين آنها توزيع می‌شود و با توجه به تجربه‌ای که از قبل بوده، فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در المپيک داشته باشيم. تعداد رشته‌هايی که ما در آن کسب سهميه کرده‌ايم پس از انقلاب يک رکورد بوده است و بايد به اين موضوع افتخار کنيم. نخستين گروه ورزشی ايران شامل ۱۲ نفر که تيم بسکتبال است، امروز (شنبه) به چين می‌رود و از روز دوازدهم وارد دهکده خواهند شد. با هماهنگی‌های صورت گرفته تلاش کرده‌ايم که ورزشکاران حداقل يک هفته پيش از مسابقه‌شان در پکن حضور يابند.

سجادی در پايان گفت: ده هزار و ششصد ورزشکار از همه‌ی دنيا به المپيک می‌آيند که تنها يک دهم‌شان شانس کسب مدال دارند. همين قدر که ورزشکاران بتوانند خوب کار کنند، برای ما کافی است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37765

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کاروان ايران با ۱۷۰ نفر به المپيک می‌رود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016