جمعه 1 شهريور 1387

با کسب نشان طلای المپيک پکن هادی ساعی پرافتخارترين ورزشکار ايران در المپيک شد، ايسنا

لینک به فیلم خبری

لینک به گزارش تصویری

هادی ساعی با قهرمانی خود در پيکارهای وزن سوم المپيک نخستين و آخرين مدال طلای کاروان ۵۴ نفره‌ی ورزش ايران در المپيک بيست و نهم را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در مسابقه‌ی فينال پيکارهای وزن سوم ساعی در برابر "مائورو سارمينتو" غول ۱۹۶ سانتی‌متری ايتاليا قرار گرفت و در پايان راند سوم توانست با حساب ۶ بر ۴ بر اين حريف غلبه کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ساعی در راند اول با حساب ۴ - ۲ از اين حريف عقب بود که در راند دوم امتياز را مساوی کرد و در راند سوم با ارايه‌ی يک بازی مقتدرانه به مقام قهرمانی رسيد و دومين مدال طلای متوالی خود در المپيک را کسب کرد.

به اين ترتيب هادی ساعی با کسب دو مدال طلا و يک برنز از سه دوره حضور در المپيک پرافتخارترين ورزشکار تاريخ ورزش ايران در بازی‌های المپيک لقب گرفت.

حسين رضازاده با دو مدال طلا، غلامرضا تختی با يک مدال طلا ، دو نقره، محمد نصيری با يک مدال طلا، يک نقره و يک برنز و رسول خادم با يک مدال طلا و دو برنز از افتخار آفرينان ورزش ايران در المپيک بودند.

ساعی تا پيش از رسيدن به فينال "بيستا ديپاک" از نپال را با حساب هفت بر صفر شکست داد. در مرحله‌ی يک چهارم نهايی "ژوگو" از چين را سه بر دو مغلوب کرد.

وی در ادامه در مرحله‌ی نيمه نهايی "راشد احمداف" تکواندوکار آذربايجانی را چهار بر يک پشت سر گذاشت و سرانجام در ديدار پايانی برابر "مائورو سارمينيو" از ايتاليا با حساب ۶ بر ۴ پيروز شد و مدال طلای المپيک را از آن خود کرد.

در مسابقات وزن سوم مردان "ژوگو" و "استيون لوپژ" مشترکا سوم شدند. راشد احمداف و آرون کوک در رده‌ی پنجم قرار گرفتند و بيستا ديپاک به همراه سباستين کونان از ساحل عاج جايگاه هفتم را از آن خود کردند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38058

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با کسب نشان طلای المپيک پکن هادی ساعی پرافتخارترين ورزشکار ايران در المپيک شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016