دوشنبه 4 شهريور 1387

محسن مهرعليزاده، رئيس سابق سازمان تربيت بدنی: ما با ۵ ميليارد ۱۰ مدال المپيک آورديم وآقايان با ۴۰ ميليارد ۲ مدال، ايلنا

- رييس جمهور بايد احساسات مردم را ببيند و جواب بخواهد

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس سابق سازمان تربيت بدنی با انتقاد از عملکرد مديران فعلی ورزش از رئيس جمهور،‌‏ هيات دولت و مجلس خواست تا در پاسخ به احساسات جريحه دار شده مردم،نسبت به نتايج کاروان المپيکی کشورمان در باريهای المپيک پکن پاسخگو باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محسن مهر عليزاده در گفت و گوی اختصاصی با "ايلنا"، در خصوص عملکرد ضعيف کاروان ورزشی کشورمان در المپيک بيست و نهم گفت:‌ «با نگاهی گذرا به نتايج کسب شده در طول سال گذشته ورزش کشور، پيش بينی چنين نتايجی کاری آسان بود.»
وی ادامه داد: «اين در حالی بود که چهره واقعی وزرش همواره به گونه ای ديگر جلوه داده می شد. با اين همه ثابت شد که موفقيت در هر کاری مستلزم مديريت و برنامه ريزی است و بدون اين دو فاکتور اصلی هرگز توفيقی حاصل نمی شود.»
معاون رئيس جمهور در دوران رياست سيدمحمد خاتمی با اشاره به افزايش چشمگير سرانه بودجه ورزشی کشور در برنامه چهارم نسبت به زمان خود بر سازمان تربيت بدنی تاکيد کرد: «بودجه ورزش کشور نسبت به زمان ما در برخی رشته ها و فدراسيون ها چيزی بالغ بر ۲۰، ۳۰ و حتی ۴۰ برابر افزايش نشان می دهد. به طور مثال بودجه عمرانی سازمان در اين دوره نسبت به دوره گذشته ۴۰ برابر شده است. اما شاهد بوديم که در رشته هايی چون کشتی، جودو، تکواندو و حتی دو و ميدانی به دليل فقدان برنامه ريزی دقيق و مديريت صحيح هيچ توفيقی حاصل نشد.
مهر عليزاده در پاسخ به اين سوال "ايلنا" که آيا اضافه شدن رشته هايی چون پينگ پنگ،‌‏ شنا، دو و ميدانی، تير و کمان و از اين دست در اين دوره به کاروان ورزشی کشورمان ارتباطی به برنامه های از پيش طراحی شده سازمان تربيت بدنی داشته است گفت: «بنده پس از کسب مدال طلای رشته دو و ميدانی از سوی کشور عربستان در بازی های آسيايی ۲۰۰۲ بوسان به اين فکر فرو رفتم که چرا ما نبايد در رشته های پايه که اساس ورزش هر کشوری را تشکيل می دهد صاحب مدال و جايگاه شويم، از اين رو در بازگشت به تهران ترتيبی داده شد تا فدراسيون دو و ميدانی و ژيمناستيک با ساز و کار تازه ای روی نسل جديد اين رشته ها کار کنند که نتايج آن نيز در رشته دو و ميدانی در المپيک پکن و در ژيمناستيک در بازی های آسيايی دوحه قطر مشخص شد.
وی در تکميل اين بخش از اظهارات خود افزود: "خوشبختانه توجه به اين رشته ها و ساير فدراسيون ها مانند تير و کمان و شنا و غيره قطع نشد تا امروز ثمره اش مشاهده شود. اگر اين کار تداوم نمی يافت اين نقطه های شروع هم امروز کور شده بودند."
مهر عليزاده با اشاره به بحث طرح جامع ورزش و تشکيل ستاد بازی های آسيايی دوحه قطر و المپيک ۲۰۰۸ پکن در زمان حضور خود بر سازمان تربيت بدنی خاطر نشان کرد: "طرح جامع ورزش در خاورميانه بی سابقه بود و تنها کشورهايی چون استراليا و کانادا از آن پيروی می کردند. تشکيل ستاد بازی های قطر و پکن هم از اين دست اقدامات موثر بود که متاسفانه پيگيری خوبی حول و حوش آن انجام نشد."
رئيس پيشين سازمان تربيت بدنی پاسخ به سوالی در خصوی تغييرات گسترده در راس مديريت های ورزشی و فدراسيونها، آن را در عدم پيشبرد اهداف اصلی آن مجموعه دخيل ندانست و گفت: "بحث تغيير مدير ومدير محوری دو مقوله جداگانه هستند. اگر ما برنامه محور باشيم حتی اگر هر دو سال يکبار هم مدير عوض کنيم هيچ تغييری در روند حرکت به سوی هدف ايجاد نخواهد شد. تنها ممکن است سرعت حرکتی آن نهاد تغيير کند اما هدف يکی خواهد بود ولی اگر مدير محور باشيم و با حضور هر فرد جديد تفکرات جديدی وارد چارت آن سازمان شود هيچ پيشرفتی حاصل نخواهد شد.
وی ادامه داد: "بنده پس از آقای هاشمی طبا با تفکرات و برنامه های ايشان بر راس کاردر سازمان تربيت بدنی آمدم و توانستم ۴ مدال المپيک ايران درالمپيک ۲۰۰۰سيدنی را به شش مدال در المپيک آتن ارتقا دهم و در مجموع در دوران رياست جمهوری‌‏ آقای خاتمی بخش اعظم مدال های المپيک ايران پس از انقلاب را به ورزش ايران تقديم کنيم. حال اينکه بنده وآقای هاشمی طبا در کل برای هر دو المپيک ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ پنج و نيم ميليارد تومان هزينه کرديم در صورتی که در اين دوره با صرف هزينه ۴۰ ميليارد تومانی تنها يک مدال برنز و يک طلا کسب شد که مدال طلای آن را بايد به حساب غيرت هادی ساعی گذاشت و نه برنامه ريزی های صورت گرفته در چهار سال اخير.
مهرعليزاده اضافه کرد: هادی ساعی مدال خود را به واسطه غيرت و تلاش شخصی اش کسب کرد و همه ديديم که مردم ايران با همان يک طلا به چه اندازه خوشحال بودند و بلاخره يک روز خوب را در روزهای المپيک به پايان بردند.
وی در پايان با اشاره مجدد به احساسات مردم گفت: از رئيس جمهور،‌‏ هيات دولت و مجلس می خواهم تا در پاسخ به احساسات جريحه دار شده مردمی که با يک نشان طلا اين چنين خوشحال می شوند از مسئولان اين نتايج مانند کميته ملی المپيک و سازمان تربيت بدنی بخواهند تا در خصوص علل اصلی اين نتيجه گيريهای ضعيف پاسخگو باشند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38087

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن مهرعليزاده، رئيس سابق سازمان تربيت بدنی: ما با ۵ ميليارد ۱۰ مدال المپيک آورديم وآقايان با ۴۰ ميليارد ۲ مدال، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016