جمعه 4 اردیبهشت 1383

روي ديگر اين زد و بند، حسين شريعتمداري، کيهان

(يادداشت روز)

روز دوشنبه 31 فروردين ماه- 19 آوريل- «باب وود وارد» خبرنگار مشهور آمريكايي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني سي بي اس از تلاش دولت عربستان براي انتخاب مجدد بوش به رياست جمهوري آمريكا پرده برداشت. «وود وارد» در اين مصاحبه فاش كرد كه دولت سعودي از طريق شاهزاده سلطان بن بندر، سفير خود در آمريكا به جرج بوش اطمينان داده است كشورش تا ماه نوامبر آينده - زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري در آمريكا- قيمت نفت خام را كاهش مي دهد تا دولت بوش از رشد اقتصادي چشمگيري كه كاهش قيمت نفت براي آمريكا در پي خواهد داشت به عنوان يك امتياز در رقابت انتخاباتي خود استفاده كند.
رسانه ها و محافل سياسي غرب از افشاگري «وود وارد» به عنوان يك رسوايي بزرگ براي رئيس جمهور آمريكا ياد كردند و اين خبر تكان دهنده را كه از تلاش جرج بوش براي تقلب در انتخابات حكايت داشت، بر صدر اخبار و گزارش هاي خود نشاندند. نكته در خور توجه و البته عبرت انگيز آنكه، نه فقط رسانه ها و محافل غربي- كه از آنها انتظاري نيست- بلكه رسانه هاي خبري و محافل سياسي جهان اسلام و متأسفانه رسانه هاي ايران اسلامي نيز به روي ديگر اين سكه كه خيانت آشكار دولت سعودي به جهان اسلام است توجه چنداني نكردند.
دولت سعودي در حالي براي حفظ بوش در قدرت تلاش مي كند و از كيسه مسلمانان هزينه تثبيت وي بر مسند رياست جمهوري آينده آمريكا را مي پردازد كه جنايات هولناك بوش در عراق و فلسطين اشغالي، روي تاريخ را سياه كرده است و همه روزه جمع كثيري از مردان و زنان و كودكان بي پناه و مظلوم در عراق و فلسطين، تنها به جرم اينكه مسلمان هستند و در مقابل زورگويي هاي آمريكا و اسرائيل تن به ذلت نمي دهند، در خون خود مي غلتند.
آيا زدوبند پنهان شيوخ سعودي با بوش و شارون مي تواند مفهوم و ترجماني غير از خيانت آشكار و همكاري با دشمنان براي قتل عام مردم مسلمان داشته باشد؟ اگر چنين است - كه جز اين نيست- چرا نبايد شيوخ حاكم بر سرزمين مقدس حجاز را، دست نشاندگان آمريكا و رژيم صهيونيستي دانست و چرا نبايد تلاش و مبارزه ملت هاي مسلمان، مخصوصاً مردم مسلمان عربستان براي سرنگوني آنها را جهاد در راه خدا و مقابله با قاتلان مردم مظلوم عراق و فلسطين و افغانستان و... تلقي كرد؟
چند هفته قبل، اجلاس سران اتحاديه عرب كه قرار بود در تونس برگزار شود با تلاش مقامات سعودي لغو شد. چرا؟!... پاسخ را از زبان رسانه هاي غربي بشنويد. خبرگزاري هاي فرانسه، آسوشيتدپرس، رويترز و بسياري از مطبوعات آمريكايي و اروپايي درباره علت تعويق اين اجلاس به فاجعه شهادت شيخ احمد ياسين، رهبر حماس اشاره كرده و تأكيد ورزيدند برخي از سران كشورهاي عربي براي آنكه مجبور به موضع گيري عليه آمريكا و اسرائيل نباشند، چاره را در تعويق اجلاس ديدند، چرا كه بعد از شهادت شيخ احمد ياسين و برانگيختگي سراسري جهان اسلام عليه آمريكا و اسرائيل، اجلاس سران عرب نمي توانست در نشست و يا قطعنامه پاياني خود، اين جنايت را محكوم نكند و از سوي ديگر برخي از سران عرب- از جمله حاكمان سعودي- حاضر به محكوم كردن آمريكا و اسرائيل نبودند... آيا، اين اقدام سران سعودي نمونه ديگري از ذلت آنان در برابر بوش و شارون و همكاري آنها با قاتلان مردم مسلمان نيست؟
اگر چه «وود وارد» براي اثبات زدوبند پشت پرده دولت سعودي با جرج بوش، اسناد غيرقابل ترديدي ارائه كرده است ولي گزارش هاي جداگانه ديگري از بازارهاي بين المللي نفت و محافل نزديك به اوپك نيز حكايت از آن دارند كه دولت سعودي طي چند هفته اخير، تلاش خزنده و مشكوكي را براي كاهش قيمت نفت خام آغاز كرده است و در حالي كه بهاي اين كالا در بازارهاي كنوني جهان به رقمي حدود 35 دلار در هر بشكه رسيده است، مقامات دولت عربستان، اصرار دارند كه بهاي آن را بين 22 تا 28 دلار در هر بشكه تثبيت كنند.
از سوي ديگر، روز شنبه 13فروردين- اول آوريل- شاهزاده بندربن سلطان بعد از ملاقات با جرج بوش در جمع خبرنگاران اعلام كرده بود كه دولت متبوعش بزودي براي مقابله با نوسانات بازار نفت دست به اقداماتي خواهد زد و از آنجا كه فلش نوسانات كنوني بازار نفت به سوي افزايش قيمت آن است، تحليل گران اقتصادي و مديران كارتل هاي بزرگ نفتي، نظير «شل» و «بريتيش پتروليوم»، اظهارات شاهزاده سعودي را مژده عربستان براي كاهش قيمت نفت و يا، حداقل، تثبيت قيمت آن و پيشگيري از افزايش بعدي تلقي كردند. بنابراين، جداي از اسنادي كه «وود وارد» در افشاگري روز دوشنبه خود ارائه كرده است، اسناد و شواهد فوق هم- كه فقط مشتي از خروارها و اندكي از بسيارهاست- كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه دولت سعودي در جنايات اخير آمريكا و اسرائيل سهيم است و دست شيوخ حاكم بر سرزمين مقدس حجاز به خون كودكان، زنان و مردان مظلوم و بي پناه فلسطين و عراق آلوده است.
پيش از اين نيز بارها دولت سعودي با دلارهاي نفتي كلان كه متعلق به مردم مسلمان و شريف عربستان است به كمك دولتمردان وحشي آمريكا شتافته بود كه همكاري با آمريكا براي تأسيس حكومت طالبان در افغانستان و تأسيس گروه القاعده- يعني ستون پنجم آمريكا در جهان اسلام- از جمله آنهاست كه شرح تك تك اين نمونه ها، مثنوي هفتاد من كاغذ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آمريكا همزمان با حمله به عراق، برخي از پايگاه هاي نظامي خود در عربستان را به قطر منتقل كرد. اين اقدام به وضوح حكايت از آن داشت كه آمريكا، برخلاف گذشته، ديگر كشور عربستان را براي خود منطقه امن و بي خطر نمي داند. چرا؟! آيا از مخالفت شيوخ حاكم بر عربستان نگران بود؟ به يقين آمريكايي ها با شناختي كه از هويت سازشكارانه شيوخ سعودي داشتند، از جانب آنها كمترين خطري احساس نمي كردند بلكه اين احساس خطر از جانب مردم مسلمان عربستان بود كه آمريكايي ها از برانگيختگي آنها عليه زورگويي و سلطه جويي دولت آمريكا خبر داشتند.
به گواهي شواهد و قرائن موجود، اين برانگيختگي هم اكنون يكي از دشواري هاي بزرگ دولت دست نشانده سعودي است و اگر در عربستان به رأي و نظر مردم مراجعه شود- كه آمريكا علي رغم ادعاي گسترش دموكراسي، به شدت با آن مخالفت مي ورزد- شيوخ حاكم بر عربستان به وضوح خواهند ديد كه مردم مسلمان و شريف آن سامان، حاضر به تحمل آنها نيستند و از حاكميت چند ده ساله آل سعود بر كشورشان جز بر باد رفتن ثروت ملي و همراهي و همكاري سران سعودي با دشمنان ملت هاي مسلمان خاطره در خور توجه ديگري ندارند.
به يقين در آينده اي نزديك، دست انتقام مردم شريف و مسلمان عربستان از آستين همت آنان بيرون خواهد آمد و گريبان كساني را خواهد فشرد كه در همكاري با آمريكا، دست هايي آلوده به خون زنان و مردان و كودكان مسلمان دارند... آن روز، دور نيست.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6769

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'روي ديگر اين زد و بند، حسين شريعتمداري، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016