پنجشنبه 1 مرداد 1383

انتشار تصاوير تازه از واقعه يازده سپتامبر، بي بي سي

در آمريکا، تصاوير ويديويی جديدی از افرادی که در واقعه يازدهم سپتامبر 2001 ميلادی با ربودن هواپيما به ساختمان پنتاگون، وزارت دفاع اين کشور، حمله کردند، منتشر شده است.

اين تصاوير ويديويی، که توسط دروبين های مخفی امنيتی فرودگاه ضبط شده، نشان می دهد که چهار تن از پنج هواپيماربا در فرودگاه دالز واشنگتن مورد بازرسی های اضافی قرار می گيرند چون هر چهار نفر آنان هنگام عبور از دستگاه فلزياب فرودگاه باعث به صدا درآمدن آژير اين دستگاه می شوند.

اين تصاوير ويديويی همچنين نشان می دهد که به اين افراد، پس از آنکه ساک دستی يکی از هواپيماربايان توسط ماموران امنيتی فرودگاه مورد بازبينی قرار می گيرد، اجازه داده می شود سوار هواپيما شوند.

اين نوار ويديويی توسط يک شرکت مشاوره حقوقی که وکالت بازماندگان حملات يازده سپتامبر را بر عهده دارد منتشر شده است.

انتشار تصاوير هواپيماربايان در حالی صورت گرفته که قرار است کميته ای که درباره حملات يازده سپتامبر تحقيق می کند امروز (پنجشنبه 22 ژوئيه) گزارش نهايی خود را منتشر کند.

ظاهرا کميته تحقيق يازده سپتامبر در اين گزارش ششصد صفحه ای خواهد گفت که مقامات ده بار فرصت داشته اند مانع از اجرای نقشه های شبکه القاعده شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چهار مورد از اين فرصت ها در دروه رياست جمهوری بيل کلينتون و شش مورد ديگر در دروه جورج بوش، رئيس جمهوری فعلی آمريکا، بوده است.

اما گفته می شود اين گزارش جورج بوش و يا بيل کلينتون را به طور خاص مورد شماتت قرار نمی دهد.

جاستين وب، گزارشگر بی بی سی در واشنگتن، می گويد به نوشته روزنامه واشنگتن پست - که به بخشی از متن اين گزارش دست پيدا کرده است، کميته تحقيق يازده سپتامبر نتيجه گيری می کند که روابط شبکه القاعده با ايران و گروه پيکارجوی حزب الله لبنان، عميق تر و طولانی تر از ارتباطش با عراق بوده است.

[لينک به اصل خبر در سايت بي بي سي]

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10293

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتشار تصاوير تازه از واقعه يازده سپتامبر، بي بي سي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016