دوشنبه 26 مرداد 1383

برژينسكي: ايران قادر است جان آمريكايي‌ها را در افغانستان و عراق به خطر بيندازد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران در جهان
دارالخليج به نقل از برژينسكي تاكيد كرد: اگر ايران كه همسايه‌ي افغانستان و عراق است، بخواهد مي‌تواند جان آمريكايي‌ها را در اين كشورها به خطر بيندازد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه‌ي چاپ امارات ادامه داد: زبگينو برژينسكي، مشاور امنيت ملي دولت كارتر همچنين گفت: مشكل اين دولت (بوش) اين است كه تفاوت ديپلماسي و يكجانبه‌گرايي را نمي‌داند.
زبيگنيو برژينسكي، مشاور امنيت ملي دولت جيمي كارتر ادامه داد: دولت بوش با تجربه‌ي سلاح‌هاي كشتار جمعي در عراق بي‌اعتبار شده است.
اين روزنامه به نقل از كساني كه آنها را مقامات بلندپايه‌ي وزارت خارجه‌ي آمريكا معرفي كرد، مدعي شد: در صورت انتخاب مجدد جورج بوش، به رياست جمهوري استفاده از نيروي نظامي براي متوقف كردن برنامه‌ي هسته‌يي ايران بعيد نخواهد بود(!)
روزنامه‌ي ياد شده به نقل از يك مقام آمريكايي ادعا كرد: دولت بوش سعي دارد تا به منظور افزايش فشارها عليه ايران حمله‌ي ديپلماتيكي گسترده‌يي را عليه ايران آغاز كند كه اين امر به دنبال شكست مذاكرات ايران آلمان، فرانسه و انگليس در قانع كردن تهران به متوقف كردن برنامه‌ هسته‌يي‌اش است(!)

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دارالخليج به نقل از اين مقامات افزود: دولت آمريكا همچنين سعي دارد تا در نشست آتي آژانس بين‌المللي در سپتامبر آينده در وين با اعمال فشار عليه اعضاي شوراي حكام آنها را قانع كند تا پرونده‌ي ايران را به شوراي امنيت بكشانند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10965

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برژينسكي: ايران قادر است جان آمريكايي‌ها را در افغانستان و عراق به خطر بيندازد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016