سه شنبه 21 مهر 1383

طيب اردوغان نخست وزير تركيه: عضويت تركيه در اتحاديه‌ اروپا جنگ تمدن‌ها را باطل مي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

نخست وزير تركيه از رهبران اروپايي خواست با تركيه عادلانه رفتار كنند و شرايطي را كه براي عضويت آنكارا در اتحاديه‌ي اروپا وضع كرده‌اند، تسهيل كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ي جنگ، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه، بيان داشت: اميدواريم و انتظار داريم كه اعضاي اتحاديه‌ي اروپا بدون قرار دادن شروطي ديگر درباره‌ي آغاز مذاكرات با تركيه، به تصميم‌گيري برسند و بدين ترتيب اجازه ندهند كه تبغيضي صورت پذيرد.

وي افزود: ما مي‌خواهيم باور كنيم كه با تركيه نيز رفتاري همانند ساير كانديداها مي‌شود.

اردوغان به گزارش هفته‌ي گذشته‌ي كميسيون اروپايي اشاره كرد كه در آن گفته شده بود تركيه آماده‌ي آغاز مذاكرات الحاق به اتحاديه‌ي اروپا است؛ اما آغاز مذاكرات به معني تضمين ورود اين كشور به اين اتحاديه نخواهد بود.

آنكارا از اين موضوع شكايت دارد كه شرطهاي گذاشته شده براي ورود اين كشور به اتحاديه‌ي اروپا، سخت‌تر از شروط گذاشته شده براي ساير كانديداها است.

رهبران 25 عضو اتحاديه‌ي اروپا 17 دسامبر درباره‌ي آغاز مذاكرات پيوستن تركيه به اتحاديه‌ي اروپا تصميم‌گيري مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بسياري از اعضاي اتحاديه‌ي اروپا تحت فشار افكار عمومي خود براي مخالفت با ورود تركيه هستند، زيرا معتقدند اين كشور به نسبت فقير است و اكثر جمعيت آن را مسلمانان تشكيل مي‌دهند.

حزب دموكرات مسيحي آلمان درصدد تهيه‌ي كيفر خواستي در مخالفت با ورود تركيه به اتحاديه‌ي اروپا است.

اما اردوغان بيان داشت: عضويت تركيه در اتحاديه‌ي اروپا "جنگ تمدن‌ها" را باطل و ثابت مي‌كند كه فرهنگ‌هاي مختلف مي‌توانند با هماهنگي با اصول جهاني از جمله دموكراسي جمعي، احترام به حقوق بشر و حكومت قانون با يكديگر زندگي كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13013

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طيب اردوغان نخست وزير تركيه: عضويت تركيه در اتحاديه‌ اروپا جنگ تمدن‌ها را باطل مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016