چهارشنبه 13 آبان 1383

آيا انتخابات 2004 آمريكا تكرار كننده حوادث سال 2000 خواهد بود؟ ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - فرامنطقه‌يي
با كسب آراي قابل توجهي توسط بوش در انتخابات رياست جمهوري و عدم پذيرش شكست توسط جان كري و احتمال اين كه پيروز انتخابات رياست جمهوري در آمريكا براي روزها و هفته‌هاي آينده مشخص نشود، به نظر مي‌رسد اين دوره رقابت‌ها در آمريكا نيز تكرار كننده‌ي هرج و مرج سال 2000 باشد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، شبكه‌هاي خبري فاكس نيوز و NBC مدعي شده‌اند كه بوش در ايالت اوهايو به پيروزي رسيده است كه اين پيروزي منجر به انتخاب مجدد وي خواهد شد اما شبكه‌هاي خبري CNN اعلام كرد رقابت در اين ايالت همچنان به طور نزديكي به پيش مي‌رود و هنوز اعلام پيروزي بسيار زود است.
شبكه‌هاي سي.بي.اس و اي.بي.سي از اظهار نظر در اين باره خودداري كردند.
گروه انتخاباتي كري از پذيرش شكست در اين ايالت خودداري كرده است.
راي اين ايالت براي جان كري بسيار اهميت دارد. مدير تبليغاتي كري مي‌گويد: هنوز 250 هزار راي در اوهايو شمارش نشده است به نظر ما اين راي‌ها از آن جان كري است و او پيروز خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هر دو نامزد و مقام‌هاي هر دو حزب اميدوارند حادثه‌ي چهار سال قبل و كشيده شدن نتايج انتخابات به دادگاه عالي تكرار نشود.
وزير داخلي ايالت اوهايو در گفت‌وگو با سي.ان.ان اظهار داشت: شمارش آرا همچنان در برخي مناطق حومه‌اي ادامه دارد.
به گفته‌ي مقام‌هاي انتخاباتي تعداد راي دهندگان آمريكايي در اين دوره از رقابت‌ها در طول تاريخ آمريكا بي سابقه بوده است. به عقيده كارشناسان اين تعداد زياد راي دهندگان مي‌تواند به نفع كري باشد.
دو نامزد رياست جمهوري پس از 8 ماه رقابت جدي و صرف ميلياردها دلار اكنون سرنوشت خود را به دست راي دهندگان سپردند.
بوش و كري با انداختن آراي خود به صندوق‌ها در مورد پيروزي خود ابراز اميدواري كردند. بوش هنگام انداختن راي در مزرعه‌اش در تگزاس گفت: مي‌دانم كه آرا از آن من خواهد بود، اين انتخابات در دستان مردم است و احساس بسيار خوبي درباره‌ي آن دارم. مساله اين است كه شما به چه كسي اعتماد داريد و به چه كسي براي نجات كشور اعتماد مي‌كنيد. مردم مي‌دانند كه من چه موضعي دارم. جهانيان به عملكرد دموكراسي بزرگ ما نگاه مي‌كنند.
جان كري نيز بعداز انداختن راي‌اش در بوستون در كنار دو دخترش اظهار داشت: اميدوارم چالش‌هاي بعدي وجود نداشته باشد. اميدوارم آمريكا براساس قانون راي دهد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/13929

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيا انتخابات 2004 آمريكا تكرار كننده حوادث سال 2000 خواهد بود؟ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016