دوشنبه 2 آذر 1383

پاول: گروه‌هاي مسلح فلسطيني بايد منحل شوند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين‌الملل - منطقه‌يي
كالين پاول در يك كنفرانس خبري در اريحا واقع در كرانه‌ي باختري، محل برگزاري گفت‌وگوهاي وي با مقامات بلند‌پايه‌ي تشكيلات خودگردان، اعلام كرد، دولت آمريكا به رغم تمام تغييرات و تحولات انجام شده به عملي ساختن مفاد نقشه‌ي راه متعهد و ملزم است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از شبكه‌ي تلويزيوني الجزيره، كالين پاول، وزير امور خارجه‌ي آمريكا كه دقايقي قبل از ديدار خود با محمود عباس (ابومازن) رييس سازمان آزادي بخش فلسطين سخن مي‌گفت، اظهار داشت، شرايط موجود پس از مرگ عرفات كمي تغيير كرده؛ چرا كه بايد براي تعيين رهبر تشكيلات خودگردان انتخابات برگزار شود اما با وجود تمام تحولات و تغييرات ايجاد شده، واشنگتن به تعهدات خود نسبت به نقشه‌ي راه متعهد است.
وزير امور خارجه‌ي آمريكا تصريح كرد، به اجرا گذاشتن مفاد نقشه‌ي راه به تحولات منطقه و مذاكرات دو طرف فلسطيني و اسراييلي وابسته است كه اين طرف‌هاي مذاكره كننده هستند كه مي‌توانند سرانجام بر تشكيل كشور مستقل فلسطين و اسراييل تاثير گذار باشند.
وي تاكيد كرد، دولت آمريكا همانطوري كه اعلام داشته در تشكيل كشور مستقل فلسطيني به فلسطيني‌ها كمك خواهد كرد.
پاول گفت: ما قبل از هر چيز بايد بدانيم كه چگونه مي‌توانيم به مردم فلسطين در تشكيل كشور مستقل‌شان كمك كنيم و به اعتقاد من بسياري از كشورهاي منطقه در اين زمينه مشاركت داشته باشند.
وي تاكيد كرد: كشورهاي منطقه مي‌توانند برخي از كارهاي نظارتي مربوط به انتخابات فلسطين را به تشكيلات خودگردان واگذار كنند.
وي با تاكيد بر ضرورت شركت فلسطينيان بيت‌المقدس شرقي تصريح كرد، انتخابات فلسطين در زمان مقر خود برگزار خواهد شد و فرصت شركت در اين انتخابات بايد به تمام مردم فلسطين از جمله فلسطينيان منطقه‌ي بيت‌المقدس شرقي داده شود.
پاول گفت: عمليات نظارت بين‌المللي بر انتخابات آينده تشكيلات خودگردان انجام خواهد گرفت.
وزير امور خارجه‌ي آمريكا با اشاره به گروههاي فلسطيني اظهار داشت: به سود منافع امنيتي اين گروههاي مسلح و نيز به سود منافع مردم فلسطين است كه اين گروهها منحل شوند و عمليات مسلحانه متوقف شود؛ زيرا براي مهيا ساختن بستر مناسب روند صلح، چنين اموري ضروري است.
وي تصريح كرد: تشكيلات خودگردان بايد در چارچوب نقشه‌ي راه عمل كند و به مفاد اين نقشه متعهد باشد كه در اين زمينه بايد به منحل كردن گروه‌هاي فلسطيني و جمع آوري سلاح دست زند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پاول هم‌چنين با اشاره و تاييد اظهارات سيلوان شالوم، وزير امور خارجه‌ي رژيم صهيونيستي درباره‌ي ايران و سوريه ادعا كرد: حزب‌الله همانطوري كه شالوم گفت يك گروه تروريستي است كه از جانب ايران و سوريه حمايت مي‌شود و آمريكا نيز اين موضوع را با دو طرف ايران و سوري به گفت‌وگو و بررسي خواهد گذاشت.
وزير امور خارجه‌ي آمريكا درباره‌ي طرح عقب نشيني اسراييل از نوار غزه گفت: عقب نشيني اسراييل از نوار غزه و قسمت‌هايي از كرانه‌ي باختري تنها مقدمه‌اي بيش نيست و هماهنگي‌ها و سازماندهي‌هاي موجود ميان دو طرف اسراييلي و فلسطيني بايد بيشتر شود كه البته من معتقدم اين هماهنگي‌ها هم اكنون نيز آغاز شده است.
پاول تاكيد كرد، نقشه‌ي راه و روند مربوط به آن جز با متوقف شدن عمليات تروريستي و مقاومت‌هاي مسلحانه‌ي گروه‌هاي فلسطيني ادامه نخواهد يافت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14737

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاول: گروه‌هاي مسلح فلسطيني بايد منحل شوند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016